22 oktober 2013

Någon slags halvdvala eller...?

 
 Katter är kloka, när hösten kommer då skruvar de ner och sover så där en tjugotre timmar per dygn. Inte är vi människor så kloka inte...nejdå, här ska det vara fullt ös, oavsett årstid. Semestern som ska vara en tid för avkoppling och återhämtning, då vrider vi på full speed. Så när semestern är slut, skulle många behöva semester efter semestern...
Idag har vi sju plusgrader, mindre lågtryck än igår, så min kropp gör inte så mycket väsen av sig idag...igår gjorde det mer ont. Fast jag är ändå glad så länge vi håller oss på plussidan...


23 kommentarer:

znogge sa...

Men lite så är det! Vi, eller många av oss, borde bli bättre på att bara vara! Låta semester och ledighet bli just vad det ska vara!

Kram och god morgon!

Siita sa...

God morgon Mona. +2 grader här. Ja nog slumrar katten mycket när det är vinter. Vill hellst inte ut alls. Hoppas snön smälter nu. Kram

Anonym sa...

Mors..Rackarns har jag glömt att sätta dit namnet,,Tack,,fixat nu..Brun Glada var det..
Ja nog varvar jag ner en aning undr vintern,,men helt klart är ändå att de allra flesta skulle behöva semester efter semestern..Haé Kram.

Ellis sa...

Hej!
Lite semester nu hade inte skadat, vi har höstlov nästa vecka men ska ner och besöka en annan skolan tis-ons, sen lediga, ska bli sååå skönt! =)
3 grader imorse, fast svala grader!
Kram Elenor

Anonym sa...

Morron ! Nu får folk sluta att dö för nu så har Lilly och jag tagit reda på två dödsbon och i helgen så rensade vi ur ett helt hus. I helgen ska vi till ett förråd i Oxelösund och se vad som finns kvar efter min pappa. Här har det varit blandad nederbörd med både regn och snö. Ha det bra !

Anonym sa...

Ja man skulle vara katt när vintern kommer. Men än så klagar jag inte för vi har plusgrader och torrt väglag än så länge. Nenne

yvonne sa...

GodmorGON !Imorgon ska det bli varmt igen har dom sagt.. vi får väl se vad det blir för väder i vinter .. vad tror du?? Du är ju bra på att spå väder!! Kram!

Helen sa...

Man skulle vart katt! Dom är så förståndiga...
Plus 13, regn och vind, som gjort för soffhäng när man inte är 100. Kram

Gilla sa...

Så skönt att dina kissar kan stressa av så. Du borde försöka göra det samma.

Sv: Konstigt att du inte kom in i min sista blogg. Jag har ju fått kommentarer från några redan.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Katterna,Leifi o Prinsessan Elvis hälsar.
Visst så sant,Mona.Vi är klokare än vad somliga är!
Kram,Inger

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Var kom allt regn från. Vi hade ju fint väder i några dagar :)

Vad stor han har blivit din lilla prins!

Ha det riktigt bra och sköt om dig!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

En av kattungarna har kommit tillbaka till mig och kommer att få stanna här hemma.
Mamman har blivit steriliserad och tatuerad, även dos av kattpest och kattsnuva fick hon.

Ha det .... :)

Yvonne Johansson sa...

Det är en fin höst men nu kommer det blöta rusket. Det behövs dock regn för vattnet i Vänern har sjunkit väldigt mycket. Mikael som jag får följa med ut och fiska med på sommaren, hans båtar står snart på botten. Jag får ont om jag inte rör på mig men jag får också ont när det är rått och kallt. Det gäller att hitta en bra balans. Idag ska jag gå och hämta nya nycklar till lägenheten. Av någon anledning så ska dom byta lås i husen där jag bor. Ha en skön vecka nu, kram Yvonne.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag önskar att jag var mer som en kisse den här årstiden!!

ansepanse sa...

mm, visst är det skönt så länge det är plusgrader, här har jag just nu + 14,4, gillas verkligen
kramar

fialia sa...

Jag har nog lite björn i mig, tar det väldigt lugnt över vintern.
Sover mer än normalt.
ha de Fia

Carina Sjölund sa...

Vem skulle inte kunna tänka sig vara katt denna årstid :)
Kramen♥

Nett sa...

De är experter på att lagra sömn, tänk om man kunde göra det :) Kram

Veiken sa...

Jaha, Cesare har gått i ide på sitt eget lilla vis! Idag har det varit varmt och skönt. Vi hade över 15 grader här i eftermiddags. Det ska visst bli likadant i morgon! LÄCKERT! Kramar

Kina sa...

Katter är kloka, skulle vilja göra som Cesare, borra ner mig i någon slags halvdvala och vakna till i början på april.

Kram Kina

Eivor sa...

Så härlig bild på katten. Ser verkligen skönt och mysigt ut. Och sedan håller han reda på mus och musmatta cokså ser jag. Tur du har.

Kram

Mita sa...

Ja kissar har en förmåga att sova gott och länge.Det ser så skönt ut,och avslappnat.
Nu är det varmare igen,men då kommer regnet i stället..man kan inte få allt..*L*..
Kramar**

Ezter sa...

Sen igen! Detta inlägg visades inte igår, utan nu... Jäkla Blogger!
Jaja, bättre sent än aldrig!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...