5 oktober 2013

En härligt ledig dag!

 Ingen buss för mig på fredagen, nej jag var ledig!
 Så medan kanelbullarna gräddades så skalade jag äpplen, flera kilo.
 Sen vispade jag till tre satser med sockerkakssmet och fyllde tre stora formar med äpple, kanel och sockerkakssmet.
Kanelbullarna kom i skymundan, för dessa äpplekakor är supergoda.
 Gubben mumsade äpplekaka både före och efter middagen, så bakningen blev verkligen uppskattad.
Idag blir det tvätt och sen åker vi ut till pappa. Vaknade i natt med värk i ett öra och det vill inte ge sig...Jag är inte förkyld, så jag tror inte det är något som smittar min pappa, för då hade jag inte åkt dit idag. Han är ju väldigt känslig och mottaglig för allting då han sällan är ute numera.


20 kommentarer:

Anonym sa...

Go morron

Vad duktig du är som bakar och står i.

Lunch hos mamma idag, förmodligen får jag en skopa tjat på köpet

ha det gott
kram

Anonym sa...

Mors,,Ja nu kan det få bli några varmare dagar..Den äppelkakan hade jag gärna snott en rejäl bit av,,ha en mysdag tillsammans med farsgubben.Haé Kram.

yvonne sa...

Godmorgon! 10.2 + här och ingen sol i sikte.Vad flitig du är! Ha en bra lördag! Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh, vad gott det hade varit med en bit av den kakan!! :)

Augusta sa...

Det ser gott ut :)
Din gubbe får verkligen vara glad som fick dig till fru. Både effiktiv och uppfinnigsrik. Tänker på era resor och dagsutflykter :)

Kram

Siita sa...

God morgon. Fick kanelbullar o en längd av Ellinor igår. Ska nog fixa äppelkaka idag o ha till emkaffe. Kram

ansepanse sa...

du har varit i farten på din lediga dag :) tror jag det att det smakade gott
ha en skön eftermiddag hos pappa
kramar

Kina sa...

Mums vad gott det där såg ut, vad duktig du är som bakar så mycket! Hammartå liter verkligen inte som någon hit :( Förstår att det blir svårt med motion då. Ha nu en riktigt fin lördag <3

Kram Kina

Znogge sa...

Äppelkalka är alltid ett säkert kort :-) Här "fuskade" jag och köpte bullar färdiga. Men det smakade lika gott!

Ha en fin lördag!

Kram

Gilla sa...

Jag hade gärna ätit dina äppelkakor i stället för kanelbullarna vi köpte. Jag har inte gjort nån äppelkaka på evigheter. Det är ju så gott.

Sv: Ytmässigt var inte marknaden speciellt stor,men det är så trevligt att se alla färger och former. så är det ju nåt speciellt att få smaka på olika grejer.

Jag känner mej bättre nu, men tror faktiskt att jag har fått blåskatarr. Har väl lägre motståndskraft efter förkylningen.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ja det märks att Nona är van vid stor kök,efter alla barnen.
Man får lust att göra något.Kram,Inger

Melody and M.E sa...

Så flitig du var igår! Riktig bakdag och allt ser så gott ut! Önskar jag också kunde ta en sväng till pappa, men med 6 timmars bilresa blir det inga oplanerade besök.
Känns så tungt att ha honom så långt borta när han så väl behöver besök ofta!
Kram M.E

Ellis sa...

Hej!
Härligt med bakning! =)
Hoppas ni får en fin dag hos pappa!
Kram Elenor

Ama de casa sa...

Såg jättegott ut!
:-)

Hoppas örat är iordnings nu!

Yvonne Johansson sa...

Va härligt med alla äpple kakor. Det hör till hösten att äta det med vanilj sås till, tycker jag. Svamp också, men i år är det ont om kantareller och annan svamp. Hoppas du inte håller på att få öroninflammation. Jag har haft det en gång och det var inte kul, för jag fick det mitt i sommaren när det var varmt. Jag blev också vrålförkyld samtidigt. Hoppas din pappa mår bra och att du får en fin helg att det onda örat blir bättre. Kram Yvonne.

Ma sa...

De där äppelkakorna såg verkligen goda ut. Hoppas öronvärken ger sig. Det kan ju vara så att det är dags att skölja ur öronen hos dr. Ibland kan det behövas, kanske har fastnat något skräp där. Det kan vara det som gör ont. Fast jag tror inte heller att det smittar..

Veiken sa...

Tråkigt med ont i öronen. Öroninflammation smittar inte, så du kan vara lugn. Synd att det är så långt till Uddevalla. Jag hade gärna hållit er sällskap runt äppelkakan! ;) Kramar

fialia sa...

De där äppelkakorna ser verkligen goda ut.
( vi åker den 9 februari nästa gång)
Nu får vi räkna ner.
ha de Fia

Nett sa...

Duktiga du, då fick du lite arbete hemma istället :) Kram

Gunnar sa...

Oj vad mycket gott du har att bjuda på! Äpplepaj blev det här igår men jag håller med dig om att äpplekaka också smakar bra. Lite mer jobb än med en vanlig paj är väl endea nackdelen

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...