25 oktober 2013

Dåligt med sömn, men värsta tiden snart förbi...

 Igår natt var det dåligt med sömn, blev bara ca 1,5 timmar...jag brukar inte klaga, för det är ju ändå rätt meningslöst. Jag vill i alla fall förklara att jag just nu inte är så väldigt aktivt, varken på bloggarna eller FB, men jag försöker i alla fall...  
 Plusgrader men väldigt blåsigt just nu och regnigt. Ungefär som Owe Thörnqvist en gång sjöng: " bäst som det regna så kom det en skur".
 Där intill husväggen ser det ut som blommande Forsythia, eller hur? Hade vi inte sett alla höstlöv runt omkring så kunde vi tagit det för vårkort. Fast jag är ju halvblind, så jag kanske uppfattade det så, fast det inte alls såg så ut...eller?
Solen kom i alla fall fram, men högst tillfälligt, innan vinden började att friska i rejält här i väster.


25 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Oj,det var inte mycket sömn du fick!!

Kristina sa...

Fina höstbilder Mona. Nu fungerar din blogg igen Kram och ha en bra dag trots din ringa nattsömn.

Herr Nilssons Fru sa...

nja lite fler timmar behöver man nog sova för att vara allert. Hoppas de ordnar till sig så sömntimmarna blir fler.
Kramiz

Anonym sa...

Mors,,Ja det ser ut som buskarna blommar..Aj då 2,5 tim sömn är inte mycket att stå sig på..
Ja jädrar vad det blåste i går,verkar som den avtagit nu..Haé Kramen.

Ezter sa...

Godmorgon! Sömn, vad är det? Här vrider och vänder jag mig tills Maken går upp 4.40, sen lyckas jag sova 2 timmar innan klockan går igång och jag ska upp. Hela denna veckan har varit så. Men jag är van, sover dåligt över lag. Men jobbigt är det!
Jaja, i morgon är det lördag, då ringer inte klockan :)

yvonne sa...

Godmorgon *L* Ja jag fick spel.Ett svart med mej hem.Det var många som sov dåligt även jag ,dom sa att det berode på fullmåne.... Morgonkram!

Aurora sa...

Stackare. Fina bilder du har tagit. Hoppas du får sova bättre nästa natt. Kram

znogge sa...

Visst, ibland är det inte lönt att gnälla men 1,5 timmar är verkligen för lite! Det orkar man inte så långt på. Hoppas nattsömnen blir bättre i natt.

Kram

badtant.bloggo.nu sa...

Men snälla nån är du vaken 02.30. Hoppas att du får dig en liten lur senare idag. Fina bilder. De hotar med blåsväder här idag så nu ryker de sista löven.
Fredagskramen.

Mita sa...

Vad jobbigt med så lite sömn.Är det tillfälligt och kanske beror på nånting som ligger och gnager.Sömnen är knepig periodvis tycker jag,eller vet rättare sagt.Men för mig är det ryggeländet som ställer till det...
Hoppas verkligen att du får sova bättre,dålig sömn mår man inte bra av i längden...
Till veckan utlovas första riktiga höststormen,det gillas inte.Fast vi brukar ju klara oss rätt bra här inåt land.Värre med kusterna.
Kram vännen och sköt om dig♥

Mita sa...

Jag glömde ju säga att etiketten finns på den whiskey flaskan,och finns att köpa på bolaget. Passar bra att ge bort i present,därför ska dotterns sambo få den..*L*..
Kramiz♥

Gilla sa...

Så tråkigt för dej, att du har problem med sömnen. Jag har det också så där lite från och till. Men i natt har jag sovit jättegott och rätt länge också.

Ser man lite dåligt, är det ju lite svårt att skilja trädens och buskarnas färger. Då kan det vara lätt att tro, att gula löv är vårblommor i stället,

Sv: Vår promenad var verkligen vacker. Det var ju härligt väder också. Men som sagt, jag har dålig kondition, speciellt den här hösten, efter min förkylning och blåskatarren. Jag har inte orkat gå ut vissa dagar ens en gång.

Kram/Gilla

Siita sa...

God fm. Nu ska jag snart dra iväg mot staden o träffa en vän. Kram

Nett sa...

Hoppas att du klarar dig med den sömnen, det var inte mycket. Själv har jag haft lite konstigt med sömnen det sista och det tar verkligen energi. Kram

Ellis sa...

Hej!
Hoppas du kan få sova lite mer i helgen då! Här kommer det lite regn av och till, men verkar bli en ljusare dag än gårdagen vilket är skönt!
Ha en fin helg!
Kram Elenor

trollet sa...

Det har blåst rätt bra här i Stockholm oxå... det hör väl hösten till... Hoppas du får sova snart igen;)
Kul tävling!! Håller tumme!!

Ama de casa sa...

Men usch och fy vad lite sömn!

Hoppas du får sova mera nu då.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Att inte få sova,vet jag hur det är.Men du är ju pigg på både blogg och facebook.
Kram,Inger

Gunilla sa...

Lustigt du pratar om vår..jag fick nästan en känsla av vår i luften igår, b låsten var liksom..vårlig..

ansepanse sa...

uj, hur orkar du med så lite sömn? du måste vara rädd om dig <3
mm, vi kisar och tittar på buskarna där och tänker att det är blommor istället, japp nu är VÅREN här :)
kramar

Veiken sa...

Jag förstår inte hur du kan fungera en dag efter så lite sömn! Jag hoppas att du får sova ovaggad i natt! Många kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Tack detsamma! :)

Stina sa...

Aj aj stackare. Så lite sömn kan aldrig vara bra. Hoppas att du får sova bättre inatt...

Augusta sa...

Trist då man sover dåligt. Jag har också sovit dåligt denna vecka. Vaknat mitt i natten och inte kunnat somna om.
Vad betyder detta? Båda två?

Trevlig helg!
Kram

Kina sa...

Jobbigt när inte sömnen vill infinna sig. Hoppas du får sova bättre inatt.

Kram Kina

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...