6 oktober 2013

Lördagen sammanfattad i bilder

 
 Hos pappa och försökte palla lite äpplen men de gick inte att nå dessvärre, så jag blev utan.
 Tog med pappa till hans Margareta, en sådan glädje att se dem ihop. Fast båda var trötta igår och pappas ben vill inte riktigt vara med...så det blev stol med hjul ut till bilen efter besöket hos Maggan.
 På hemvägen var jag bara tvungen att stanna till på mitt Väjern för några bilder.
 Så underbart vackert med solen på väg ned bakom holmarna...
 En sol som färgade hela himlen röd...
Vi stannade till hos dotter Wictoria och lämnade lite växter hos henne och där sprakade en härligt värmande brasa.
Vi fick också se Wictorias nyinköpta klänning, den var så fin med mönster i delvis sammetsstruktur. Tydligen en väldigt fin klänning med pris därefter, fast jag begriper mig nog inte riktigt på sådant...men denna klänning var vacker.
 


15 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, nu var det svårt igen att ladda din blogg. Kan det bero på alla dina fina bilder?

Gillar översta bilden på fikabordet.

SV Saknar pappa väldigt mycket - idag är det 6 månader sen han vandrade vidare

ha en bra dag
kram

syren sa...

Din äppelkaka ser god ut samt ljuset som skiftar så vackert. Det är inte enkelt att vara gammal att ha ont i benen kan ju vara jobbigt. Trevligt att din pappa och Margareta kan träffas.Klänningen är ju snygg.Härliga bilder bjuder du på också.Kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Så vackert alltsammans!
Kramen,Inger

Gunnar sa...

Äpplen har vi fått mer än vi kan göra åt. Man kan ju inte äta paj varje dag...eller kan man det?
Snygg klänning!

yvonne sa...

Så bra att du fick ut din pappa på en liten visit.. Jag tycker att klänningen är ursnygg. Och fina bilder bjöd du på..Tekniken går fort fram. Jag har den liggande på fönsterkarmen och det räcker för att ladda.. Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vilken fin klänning hon köpt! :)

Gunilla sa...

Söt din pappa och hans vännina är ! Vackra bilder du fångade i övrigt från naturen också

Gilla sa...

Jag har sagt det förr. Din Pappa har det bra, att du håller sån ordning på honom.

Det var ju vackra bilder från Väjern också.

Victorias klänning hade jag inte sagt nej till. Skulle behöva en ny, för jag ska åka på ett nytt dop av ett av mina barnbarns bar i Stockholm om nån vecka.

Sv: Jag mår mycket bättre nu, men inte riktigt bra. Men ont krut förgås inte så lätt.

Kram/Gilla

Siita sa...

Fin klänning, men inte syns det att det ska bli bebis. Lr hag jag fattat fel. Kramar

znogge sa...

Vilka vackra bilder! Klänningen är verkligen inte sämre. Ursnygg och sitter perfekt :-) Är det en Desigual?

Kram

Ama de casa sa...

Vilken otroligt vacker solnedgång!

Och klänningen går inte av för hackor den heller :-)

ansepanse sa...

åh vilken vacker klänning :) härliga bilder för övrigt också, äpplen hade du kunnat få här :)
kramar

Kina sa...

Härliga bilder du bjuder på. Hoppas du haft en riktigt härlig helg, nu laddar vi om för ny arbetsvecka :)

Kram Kina

Anonym sa...

Mors,,Skitfin klänning dotra skaffat,,jättefina bilder du tagit..Hoppas du slipper värken.Haé Kram.

Anonym sa...

Detta härliga gamla par, dom är så fina. Fin är även wiktoria i sin nya klänning. Tänk om man hade den figuren. Underbara bilder från Vejern. Ha en fin arbetsvecka. Nenne

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...