13 oktober 2013

Ännu en ny dag.

 Min altan är nu höststädad
 och helt tom. Det har varit en konstig sommar, utan barn och barnbarn på vår altan. Inte en enda besökare har suttit här den sommaren som gick.
 Vi är ju hos pappa varje lördag så då har vi i stället träffats hos honom. Söndagarna har sedan varit vår tvätt-städ och matlagningsdag och något läge för social gemenskap har det inte varit på söndagarna.
Igår tog vi med pappa bort till hans Margareta, men hon mådde inte så bra igår och kände inte igen Bosse och mig. Hon har blivit så liten, som en liten fågelunge.
Medan pappa var hos Margareta uppvaktade vi dotter Jeanette som fyller år idag. Grattis Nettan!


21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ha en trevlig söndag o grattis till dottern. Nu kommer solen här. Kram

Camilla sa...

Ett STOOORT grattis till dottern!
Vad tråkigt att Margareta inte mådde så bra. Hoppas att hon mår bättre idag.
Kram!

znogge sa...

Grattis till fina dottern på hennes dag. Inte är det lätt att bli gammal. Jag ser det på nära håll...

Kram och ha en fin söndag!

Kina sa...

God förmiddag! Nu fick jag ju dåligt samvete, skulle också behöva städa undan på altanen, hihi! Tror jag tar det en annan dag ;)

Kram Kina

Anonym sa...

Mors,,Så bra att ni har gjort klart ute inför vad som komma ska..
Grattis till dotra..
Lite sorgligt när minnet sviker för våra gamla...
Ja du nu påtar jag med två garner,så nu måste jag ha tungan i rätt mun,,annars kan det gå galet..Haé Kram.

Anonym sa...

Vad tråkigt att höra om Margareta, tänk att det skall behöva bli så när man blir gammal. det måste kännas väldigt tungt för din pappa. Hoppas att du och Bosse fick en trevlig stund hos födelsedagsbarnet.Här hemma rustar vi för Sörens 80årsdag, men tack och lov så visar han inga tecken på demens, bara lite vanliga ålderdomskrämpor. Nenne

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Grattis till dottera!
Jag,säger också,det blir jobbigt för din pappa när hon är sjuk.Han som är så glad i Margaretha.Ni får väl kolla att hon inte får fel medicin?
Kram,Inger

Gilla sa...

Det är trist, när ens anhöriga går in i dimman och inte känner igen den som kommer.

Jag hade samma sak med min egen Mamma. Vi träffades visserligen inte mer än två gånger om året, eftersom hon bodde i Stockholm och jag i Helsingborg. Men varje gång jag var på Modemässan hälsade jag på henne. Sista gången var hon inte medveten om nåt.

Grattis till din dotter Jeanette.

Sv: Visst är det för kallt för mej i alla fall att bada i havet/Sundet.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

det är inte roligt när de äldre inte mår bra
GRATTIS till Nettan
kramar

yvonne sa...

Gomiddag!! Men så bra att ni har kunnat träffas hos din pappa Du är snäll Mona som tar han om de dina...Det är inte farligt att stå en bit ifrån ormarna.Och dom Ola har är ofarliga!

Ama de casa sa...

Det är tråkigt när minnet sviktar... Hoppas det bara var tillfälligt!

Grattis till fina dottern!
:-)

Mita sa...

Men så tråkigt för eran pappas Margareta. Och för anhöriga,det är otroligt jobbigt när dom gamla tappar minnet och försvinner in i en annan värld.
Det låter ändå härligt att ni har samlats hemma hos din pappa under sommaren.Huvudsaken man träffas.
Igår blev våran altan fixad för vinter och det är skönt att få det gjort.
Grattis till fina dottern**
Kramar♥

syren sa...

Grattis till dottern! kram

fialia sa...

Grattis till dottern, men oj, varje söndag?
Vi har kvar lite fix i trädgården, men igår satt vi på den inglasade altanen på kvällen.
ha de Fia

Veiken sa...

Oj, så tomt det blev på er altan. Det är så vemodigt att kasta ut sommaren. GRATTIS till dottern! Kramar

Augusta sa...

Så tråkigt då man inte minns längre.

En fin dotter som jag hoppas och förstår fick en bra födelsedag :)

Kram

Ma sa...

Grattis till dottern. Så tomt det såg ut på Er alltan...

Ezter sa...

Grattis till mor och dotter! Så fint du städat på altanen. Det skulle inte skada om jag också gjorde...

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ordning och reda på altanen! :)

Gunilla sa...

Grattis till dottern !!

Tråkigt när inte familjen mår på topp, hoppas pappas fru (nu har jag koll..) blir piggare snart igen

Anonym sa...

Morron ! Det är trevligt att sitta ute på altanen eller balkongen när det blir någon varm dag. Ha det bra !

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...