12 oktober 2013

Min fredag i höstens tecken

 Kungsgatan, mitt i Uddevalla, fredag morgon klockan 07.00.
 Morgonen är kall men så vacker.
 Under lunchen tog jag en liten fotosafari
 och till min glädje såg jag att löven ännu inte hade blåst av helt.
 Det hade börjat blåsa lite igen så det var bitande kallt i vinden.
 Vid 17-tiden var jag tillbaka hemma
 där jag tog en liten runda på vårt bostadsområde.
Där hittade jag denna fantastiskt vackra rönn

som med sina underbart röda blad får avsluta fredagens fotosafari.


17 kommentarer:

Yvonne sa...

Godmorgon! Vackra bilder du bjuder på! Jag undrar fortfarande vad det är som ni har planerat?? Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Så otroligt vackra färger. Man blir glad av att se dina bilder även om dom visar på höst och kallare tider. Ha en fin helg. Nenne

Siita sa...

God morgon. Härliga höstbilder du fick fatt på. Solsken idag här efter 10 mm regn igår. Ha en trevlig lördag. Kram

Kina sa...

Härliga höstbilder du bjuder på, igår var det verkligen vackert ute och det ser ut att bli lika fint idag. Kanske vankas det långprommis med yrvädret Bella :) Ha det gott!

Kram Kina

Aurora sa...

Jag tror vi alla just nu är ute och fotar höstens färger. Visst är det underbart. Kram

znogge sa...

Höstens vackra färger i ett nötskal!

Nu önskar jag dig en finfin helg.

Kram

Ezter sa...

Godmorgon! Härlig färgkavalkad du bjuder på! Idag har vi sol, hoppas jag hinner ut en runda :) Annars får jag titta på andras bilder :)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Så vackra kort.
Snart kommer julbelysningen på Kungsgatan.
Kram,Inger

Gilla sa...

Åh, såna vackra foton!!!

Hösten kan vara vacker om det bara inte blåser och ruskar. Like NOT.

Sv: Jag hörde Snoddas i Arboga också. Han hade nog publikrekord där med.

Men det räckte med det för mej. Inte var han vacker heller. Idag ska alla Idoler se bra ut, annars blir de inte några Idoler.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Vackert,Hösten är som gjord för att fotas..
Nu ligger mitt resultat på min blogg. Haé Kramen.

yvonne sa...

Jag tror att jag gör soppa på fläsklägg nästa gång.. Kram!

ansepanse sa...

en riktigt höstlig bildsafari, vackert med sina lysande färger
kramar

Mita sa...

Åh, det är såå vackert med höstens varma glödande färger. Man blir glad av dom. Och det är tacksamt att fota på hösten. Även dimmiga dagar kan vara otroligt trollska och fina..
Kram vännen♥
(Tack för komplimangen)**

Ama de casa sa...

Rött är den finaste av höstens alla färger. Gärna med lite inblandning av orange :-)

Gunilla sa...

naturen riktigt "brinner" nu, med vackra färger. när sen solen skiner blir det helt underbart vackert !

Veiken sa...

Det är så vackert överallt nu. Tyvärr är det snart slut och då vankas andra bullar! :( Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ljuvliga färger! :)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...