9 oktober 2013

Faktum är att jag med facit i hand

är helt nöjd med att vi inte bokat någon höstresa detta år.
 I mitt Side var det bara 12,5 grader på tisdagsmorgonen.
 Jag minns en annan resa då det var samma temperatur på morgonen.
Den gången försökte vi få upp värmen med hårtorken. 
Nej, just nu är det allt bäst här hemma, för här hade vi i alla fall 14 grader på tisdagsmorgonen och go värme på våra element. Vår planering för dagen sprack men vi planerar vidare och berättar gör jag om ett par dagar.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Ja det kan bli kyligt även på dessa varmare breddgrader..
Aj planeringen sket sig,,avvaktar,det löser sig nog ska du se..Haé Kram

znogge sa...

Lite i kallaste laget minst sagt. Vi har bekanta som varit i Italien den gångna veckan. Kallt även där...

Kram och god morgon!

Helen sa...

Morning... Förstår att du tycker vi har det skönt. Hade oxå 14 gr igår, hoppas det håller i sej läänge..
Trevlig Lillelördag, trots spruckna planer.
Kramiz <3

Ezter sa...

Godmorgon! Vi hade bara 13,3 grader! Regntunga skyar idag. Igår blev det lite sol ändå :)

Camilla sa...

Nä,ska man åka nu ska man nog åka till Thailand. Och inte det mig emot ;)
Kram!

yvonne sa...

Godmorgon!Först när jag såg bilderna tänkte jag vad gör hon med hårtorken?Sen förstod jag.. Ska bli spännande att få veta vad ni planerar! ..... ja ingmar är bra på att spela .Ha en bra dag! Morgonkram!

Aurora sa...

Morn, Vädret är på vår sida kan man säga. Sverige kan vara underbart på hösten. Kram

Siita sa...

God morgon. Hoppas det får vara så här fint länge än. Här är det +10.5 grader. Kramar

Mita sa...

Ja tänk vad varmt och skönt det har varit nu ett tag,och i går hade vi 18 plusgrader,otroligt härligt,och ändå var inte solen framme...
Kram vännen♥

ansepanse sa...

ja, då var det bättre att stanna på hemmaplan :)
Sv: du har vid de senaste kommentarerna inne hos mig varit anonym, tur att jag hittade att det är du som skrivit dem
kramar

Frufilosofi sa...

Hej hej =) härlig att bara ta det lugnt också hemma =) hehe. Ha en bra dag.

Ama de casa sa...

Det blir extra kallt här söderöver när det är såna temperaturer. Råkallt, liksom...

Här har vi fortfarande 25 - 30 grader på dagarna, precis lagom kan jag tycka :-)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Här i Örebro är det 12 grader+.Och nu har tagetes lagt ner.Kram,Inger

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, jag hade gärna delat med mig av den om det gått :)

fialia sa...

Ja, nu får vi fram emot februari då både ni o vi ska resa.
ha de Fia

Ellis sa...

Hej!
Här hade vi 9 imorse, regn och rusk väder! Just nu dimma över staden!
Hoppas du får en bra dag!
Kram Elenor

Gilla sa...

En hårtork är bra att ha i rätt sammanhang. Men den är nog inte kraftfull tillräckligt att värma upp ett rum. Men försöka duger.

Nu känns det verkligen att hösten är kommen- Vi har helmolnigt idag och det blåser sim bara den, Ja du vet ju vad jag tycker om hösten.

Sv: Jag ser fram mot dopet med glädje,

Kram/Gilla

ansepanse sa...

Sv: nu så, nu stod ditt namn i kommentaren :)
kramar

Anonym sa...

Bra Fenixmona att du stannar hemma i Sverige då kan du ju titta och njuta av vårat vackra land. Ha det bra !

Veiken sa...

Du milde vilken tur att ni slipper kylan i Side! Det kallar jag fingertoppskänsla!
Svar: Synd att ni inte kunde vara med oss i måndags. Ni var saknade! Kramar

Ma sa...

Inte behöver man sakna tolv grader borta när man kan fjorton grader hemma...

Kina sa...

Ja vilken fantastisk värme vi fått. Idag när jag var ute med Bella var det sommarklädsel, nästan i alla fall ;)

Kram Kina

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...