28 oktober 2013

En enkel söndagsmiddag med trevligt sällskap

 Vanlig enkel husmanskost, grytstek på fransyska.
 Sparris, ärter och morötter, potatis och brun sås.
 Framdukat och klart...
Till efterrätt blev det chokladmousse med rostad mandel.
 När kaffet och äpplekakan kom på bordet var allt både Rebecca och Wictoria lite slaka som synes. Gubbarna syns inte alls på bild, för Christian vill inte synas...och då slipper han.
Syns gör i alla fall Rebeccas mage och där inne är det inte alls lugnt, nej full fart! Så om två månader ungefär blir jag, ja vad blir jag egentligen...gammelmoster, tror jag bestämt att jag blir...


19 kommentarer:

Anonym sa...

Mors..Riktig husmanskost,härligt,klart att tjejerna blir lite slaka efter en sådan fest,,sen Gofika på det,då står magen i fyra hörn..
Ja den kombin smakade bra,jag tror man kan ha bacon till allt,utom fil..Haé Kram.

Ezter sa...

Mums vad gott! Att äta ihop med någon gör ju att det är ännu godare!
Nu håller jag tummarna att jag hinner både till och från jobb innan stormen gör entré!

Siita sa...

God morgon. Hoppas slippa det mesta av stormen som är på väg. Grått o disigt är det iaf. Trevligt med lilla magen. Ellinors blev framflyttad nedkomst till 9 april. Då fyller gubben. Kram

Gilla sa...

Jag har nyss ätit frukost, men det såg så gott ut att jag blev sugen, inte hungrig.

Jag önskar lycka till med resultatet av den stora magen.

Sv: Jag gillar nästan allt, som Verdi har skrivit. Fångarnas kör, inte minst.

De var verkligen föregångare på sin tid.

Kram/Gilla

Camilla sa...

Vilken underbar vacker mage! :)
Spännande!
Kram!

Znogge sa...

Vilken go middag! Traditionell husmanskost är verkligen inte fel alls. Goda grytor hör absolut hösten till :-)

Kram

Yvonne sa...

Morning på dej! Oj så mycket god mat .....Snart ska jag äta frukost .. Hoppas att jag kommer hem idag.. Ha en bra dag .. Morgon kram

fialia sa...

En härlig söndag middag låter det som.
Ser gott ut, så spännande med babyn.
ha de Fia

Kristina sa...

Det såg verkligen gott ut. Sen att få en liten Babies i familjen är alltid en stor lycka

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Trevliga bilder!
Och god mat!
Kram,Inger

Ama de casa sa...

Ojsan! Rebecca åt verkligen mycket! Hon ser alldeles proppmätt ut med den magen... ;-)

ansepanse sa...

vilken härlig mage :)
god mat, vanlig enkel husmanskost är ju det bästa och godaste :)
kramar

Jenfan75 sa...

Ja det såg då gott ut.. Påminde mig om att jag måste fara och köpa fyllning till dotterns födelsdagstårta..

Ellis sa...

Härligt middag och hoppas ni hade en trevlig dag! =)
Ha en fin vecka!
Kram Elenor

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Så gott det lät! :)

badtant.bloggo.nu sa...

Det låter verkligen gott med en riktig Gammal hederlig Söndags middag. Det gillar jag. Så roligt att få en liten baby till i släkten. Förstår att ni ser fram emot den dagen.
Måndagskramen på dig.

Kina sa...

En riktig söndagsklassiker, så himla gott det ser ut :) Hoppas du inte blivit allt för hårt drabbad av stormen.

Kram Kina

yasmine modell mamma och fru sa...

ja verkligen
hur är det med dig denna måndag?
maten såg god ut.
denna dag har bara rullat på för oss precis landat i soffan med morgonrocken på.
Fint insamlingsfonden fyllde ut bloggen <3 så fint av dig.
massa kramar

Mita sa...

Åh, så gott det ser ut,rejäl husmanskost det är toppen...
Tänk att med en gravid mage märks det inte lika mycket när magen står i fyra hörn,hehe...
Kramiz**

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...