7 oktober 2013

Ta vara på dig själv, ingen annan gör det!

 
 
För att kunna älska andra så måste vi älska oss själva. En god vän, Göran Hahne, utrycker detta så bra så jag citerar honom:

"Det är väldigt nyttigt att ha fokus på "Kärnverksamheten!"
Därför att det är ur den egna balansen, självkännedomen och omtanken om sig själv som den sunda och djupa kärleken till människorna omkring dig kommer ifrån.
Om du inte tar vård om dig själv och din inre kärna. Då kommer du slut heller inte att ha något kvar att ge till andra heller!"
 Två dagar per månad kommer jag att vara ledig denna höst, en ledighet för rekreation och omtanke om mig själv. Jag är redskapet som ska hjälpa andra och för att klara det så måste jag vara i balans både fysiskt och psykiskt.
Så inled denna nya vecka med att ta vara på DIN inre kärna!
 
 
 


21 kommentarer:

yvonne sa...

Godmorgon! så sant !! Man måste vårda sig själv annars tar energin slut.Idag ska jag vårda min inre kärna med teatergruppen sen sånggruppen och till sist vattengympa.Ha en bra dag vännen!

Camilla sa...

Så sant, så sant!
Kram!

Anonym sa...

Så sant

SV: yes, fetma är egentligen ett världsproblem

Ha en bra start på veckan
kram

yvonne sa...

Glöm inte att pausa när du tar hand om ditt försummade hem. Ta en paus med en kopp kaffe! kram!

Mita sa...

Ja det var bra skrivet,men tänk så dåliga vi är på att ta hand om oss själva,
Hoppas du får en bra dag och som sagt glöm inte att pausa...
Kram vännen♥

Znogge sa...

Så sant som det är sagt! Vi måste vara rädda om oss själv också...


Kram och god morgon!

Melody and M.E sa...

Vilken bra början på veckan du bjuder på!
Tänkvärda ord att ta till sig!
Kram M.E

Carina Sjölund sa...

Så sant som du skriver!
Måste tänka och ta vara på sig själv och andra♥
Kramen♥

Gilla sa...

Så kloka ord och du är också klok nog att ta vara på dej själv. Du är toppen.

Sv: Visst hade vi fin service på hotellet. En av tjejerna hjälpte till och med mej en morgon, när hon såg att jag hade svårt för att gå ner för trappan till serveringen utomhus med min bricka. Jag kan bli lite yr i mössan ibland.

Jag har inte sökt några nya vänner på FB på länge. Jag kunde ju inte avvisa henne, när jag såg vem det var. Hon är en av dem vi gillar bäst på Kos.

Kram/Gilla

Siita sa...

God fm. Trevliga tänkvärda ord. Skönt att du får lite ledigt o bara vara. Ha en trevlig måndag. Kram

Anonym sa...

Oj så skönt att du har tagit dig några lediga dagar för din egen skull,Hoppas du får laddade batterier,,som så väl behövs..Haé Kramen.

Ellis sa...

Så sanna ord, jag tog vara på mig själv i helgen och stannade hemma. Hur roligt det än hade varit att dansa och träffa mina underbara vänner så fanns inte orken där!
Kram Elenor

Ama de casa sa...

Så kloka ord! Man ska ta hand om sig själv också, det är viktigt :-)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, man får aldrig glömma av sig själv!!

syren sa...

Bra skrivet. Att ta hand om sig måste man göra för sin egen skull. Så du gör rätt som tar några dagars ledighet i mån. kram

Helen sa...

Du har så rätt! Har länge sagt det till dej att ta det lugnt. Skönt att du ska göra det nu. Kramisar <3

Ezter sa...

Tack för kommentar hos mig :) Du har så rätt, nu går vi mot nästa vår! Men söndagen vi drar hem och måndagen efter, de dagarna tillåter jag mig att sörja att den gångna säsongen gått så fort :)

Herr Nilssons Fru sa...

Älska sig själv som man vill bli älskad av andra - ja de e nog allra bäst men inte alltid lika lätt :)
vårda sig själv - bara måste man då och då. Fint skrivet av Dig
Kramiz

Kina sa...

Så kloka ord... och vad klokt av dig att ta ledigt 2 dgr/månad för att ta hand om dig. En bra investering för framtiden.....
Kram Kina

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej.I elfte timmen skriver jag.Kloka ord från en klok kvinna.God natt och Godmorgon!Kram,Inger

fialia sa...

Men visst e de så, om du inte tycker om dig själv hur ska du då kunna tycka om andra?
ha dr Fia

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...