25 september 2012

Vilken härlig feeling...

Visst, vi har fortfarande massor att göra på jobbet men vilken härlig känsla att få lägga ifrån sig beredskapstelefonen! Det ger en känsla av frihet!!
Nu kan jag orka att glädja mig åt den kommande resan...i alla fall gör jag nog det om ett par dagar...

Just nu känns det bara fint att beredskapen är över för denna gång. Arbetskapaciteten är ändå på topp och det behövs för just nu räcker dagtidsarbetet till och blir över. Fast hur var det nu då...arbete befrämjar hälsa och välstånd...Fast jag har då inte märkt av varken det ena eller det andra...


21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag stickar bara på jobbets raster under veckan, förutom på torsdagar då vi har juntan. Annars hemma på helgerna. Skönt för dej att bli av med beredskapen o får sova om nätterna igen. Ha det gött. Kramitz

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon!! En stundande resa till värmen (antar jag) låter ju inte helt fel nu när de börjar kyla till sig här hemma.

Här regnar de idag..ich.
Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon vännen!Du har så rätt dom säger arbete befrämjar hälsa och välstånd och mindre tillfälle att begå synd :-D...Jag har röstat 3 gånger nu till Biggan.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra dag

mvh

Anonym sa...

Det kan vara skönt att varva ner lite. Ha det bra !

Aurora sa...

Den där värmen hade inte suttit fel. Kram

Ama de casa sa...

Härligt att ha en resa att se fram emot! Söndag, var det va? Inte långt kvar alls!
:-)

Gilla sa...

Det låter ju gott, att ni snart ska resa igen. Hoppas att vädret blir bra där och att du kan ta igen dig efter jobbet.

Sv: Ärligt talat, så kommer jag nog inte att köpa tidningen igen, för jag blev lite besviken att det inte var mera pyssel i den. Det var därför jag skaffade den.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

de menar nog nationens hälsa och välstånd, det är vad jag tror i allafall
Sv: då ska jag be Maja rösta också :)
kramar

Mita sa...

Det märks på dig hur skönt du tycker att det är att vara från nattpassen.
Underbart med en resa till värmen att se fram emot...
Ha det gott vännen
Kramizar♥

Nillas Trädgård sa...

Jag kan tänka mig att det är mycket jobb med jour. Antar att man är på helspänn hela tiden, även när det inte händer något.
mitt jobb börjar bli enformigt och tråkigt men utan vidare utbildning så får jag bara bita ihop och stå ut. Jag ÄR glad för att jag har det iallafall...
Underbar fjärilsbild! Vi får drömma tillbaka på sommaren lite till.
Ha en fin dag!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godeftermiddag!
Ja du,Mona det är väl trevligt att resa!
Men stackars Cesare!
Visst är det fint med fjärilar.Jag har sett att de kom tillbaka.
Kramen,Inger

Nett sa...

Vad härligt, detsamma känner jag om morgonen då jag kan lägga ifrån mig larmtelefonen :) Kram

paloma sa...

Lyckos er som får åka snart! Alla är ju där nu verkar det som! Lite avundsjuk är jag faktiskt! Jag vill ju med resa! KRAM

Augusta sa...

Hihi, nej det har jag inte heller märkt något av :)

Aha, är det en ny resa på gång. Vad trevligt :)

Trevlig dag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Härligt att ha en resa att se framemot. Du kanske har plats för mig i din väska *Blink* :)
Kramen♥

Ma sa...

Tjusig fjärilsbild. Skönt att Du av med beredskapen för denna gång. Måste vara jobbigt att alltid ha en telefon påslagen brevid sig. Skönt att Du har resan att se fram emot. Jag har varit inne och röstat på Biggan idag och även Din bild fick sig en röst...

Veiken sa...

Vilken känsla att slippa jourtelefonen och att en härlig resa väntar på dig! :) Kram

Ninja sa...

Skönt att ladda upp lite inför lediga dagar. Man måste ju hinna tänka lite innan man åker.....planeringen är en del av nöjet.

Ellis sa...

Hej!
Skönt att det är lugnare nu för dig! =)
Jag har varit och hjälpt en kollega idag, så jobbat på en del!
Gjort ett blogginlägg om Biggan också!
Regnade innan jag steg upp, efter det lite sol och blåst!
Kram Elenor

syren sa...

En vacker fjäril! kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...