16 september 2012

Lördagsmiddag och härlig skogsluft!

 Ännu en lördag med korv till middag. Igår vågade vi inte åka ut till pappa för Bosse är gräsligt förkyld. Fast han hade ingen feber så han körde mig till skogen, så lördagsmiddagen blev grillad korv och bröd. Mums vad gott det var!
Nu börjar det bli riktigt gott om svamp. Inte de mängder som var i fjol, men ändå finns det mycket även i år.
I morgon ska ni få se vad jag gör med all svamp i år. Riktigt spännande var det här på lördagskvällen.

21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ser ut som om du ska torka svampen. Jag har torkad o mald svamp i en kryddburk att sätta piff på maten med. Kram

Anonym sa...

Korv är alltid gott, så även svamp- men det tar sin tid att rensa

Är bjuden på lunch idag, så det gäller att gå dit hungrig.

Ha en bra dag
kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Korv är gott!!! och svamp fick ni mycket av... Inte alls bra att smyglyssna det kan bli så fel.Korten på töserna blev bra! Ha en bra söndag. Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja du,samvete,,jag sitter inte alltför ofta på den cykeln heller,,men ska bli bättre nu...Oj har höstisarna redan kommit hos er,jag såg bara några små sist jag var ute,,dom är fina att torka..Haé Kram.

Petra sa...

Ute grillad korv är alltid gott. Massa svampar blev det ju med :)

Kram

Augusta sa...

Kantareller är så goda. Speciellt dom man plockar själv.
Skulle också gå och plocka men jag är inte någon skogsmänniska. Har aldrig varit fast jag kommer från Lappland :)

Trevlig dag!

Gilla sa...

Så du ska torka svampen till vinterförrådet? Det är gott att ha. Det vet jag för jag har fått av min dotter tidigare. Gott till svampsås till exempel.

Sv: Tack för gratulationerna för mina vinster i tävlingen.
Så du har Lovefilm, men kan inte nyttja det. Hur ska då jag kunna????

Kram/Gilla

paloma sa...

Oh vad gott med svampen!
Älskar svamp, synd de är så jobbigt att plocka bara, med fästingar och andra småkryp:(
i dag skiner solen här, underbart! KRAM

ansepanse sa...

i år har vi inte plockat någon svamp alls, förra året var vi ute ett flertal gånger
stackars Bosse, han får krya på sig
kramar

Ma sa...

Ser ut som om Du lyckats få riktigt mycket svamp på utflykten. Det är alltid gott med kantareller, trattkantareller och det ser även ut som om Du lyckats få tag i lite Rödgul trumpetsvamp på bilderna...

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Korv är alltid korv.
Kram,Inger

attis sa...

Nog håller det på att likna lekstuga. Tycker det snart bara är tävlingar och reklam. Loggar ofta in på morgonen, svarar på mail och tittar runt lite. Sen glömmer jag att logga ut. Vad spännande att få höra vad du gör med den underbara svamparna.
Kramiz

Carina Sjölund sa...

Grillad korv går alltid hem :)
Visst hittade du en del svamp, men det blir nog inte lika mycket som förra året. Det har nog varit för dålig sommar för det!
Kramen♥

syren sa...

Det är ju så härligt att kunna gå ut i skogen,både att grilla och finna svamp är ju toppen.Hoppas att förkylningen inte är lika envis som min,utan att Bosse känner sig bättre idag! kram

Nett sa...

Så gott, ser så mysigt ut med en hel dag i skogen och vad som har hängt med hem blir man ju lite avis på. Kram

Mita sa...

Tänk dottern säger tvärtom, att det otroligt mycket svamp i år. Gult precis överallt där dom går och dom har plockat hur mycket som helst och är alldeles lyriska..*L*..
Jag tror nog också att du ska torka svampen,men vi får väl se..
Korv med bröd är inte fy skam,snabbt går det också om man är hungrig..
Kramar♥

Ama de casa sa...

Åh vad gott! Både med korv och svamp :-)

Veiken sa...

Ni är så duktiga på att plocka svamp. Underbart att hitta till vintern.
Inte dumt med en massa frisk luft på köpet! Det är många nu som är riktigt förkylda. Tråkigt, men Bosse är inte ensam om det kan vara till någon tröst! Kramar

Yvonne Johansson sa...

Det är visst många som är förkylda nu. Min fiskar vän som jag fått åka ut med i båten i sommar, har också blivit förkyld. Obs! jag plockade själv lite tratt kantareller igår, men dom har precis försvunnit ner i magen :) jag ska ut och plocka mer, för här finns det gott om dom. Hoppas du får en fin start på veckan.

Ninja sa...

Att grilla korv i skogen smakar ju bättre än bäst :)

Ellis sa...

Hej!
Härligt att ni äntligen fått tag i mer svamp! =) Såg gott ut med grillad korv också!
Vi fick två soliga dagar efter jättetrist fredag, så det har varit skönt! =)
Kram Elenor

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...