6 september 2012

Ledig...vad är det?

Morgontiden är den samma, även om inte jobbet kallar...det är liksom kroppen som bestämmer det.
Rutinerna blir precis de samma, ända tills frukosten vid sextiden är avklarad.

Sen är planeringen för dagen att frysen ska frostas ur, det är ett absolut måste! Om det sen inte regnar ska jag ta en promenad bort till ICA, att gå är bra för kroppen, men orkas sällan med nu för tiden...hinns normalt inte heller, så det jämnar ut sig.

Fast det är en härlig känsla att...vara ledig...


19 kommentarer:

Siita sa...

God morgon här oxå. Ja det är gott att vaea ledig. Jag tänker ta pension i vår det ska bli så skönt. Kram

Aurora sa...

Jag håller med. att kunna ta dagen som den kommer är gott. Kram

Ma sa...

Passa på och njut av ledigheten. Snart är Du tillbaka i den vanliga vardagen...

Yvonne sa...

Godmorgon!Gott att du är ledig ..ta det så lugnt och NJUT! Vänskapen mellan dessa män är unik att se.. Morgonkram!

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en bra torsdag

kram

Mita sa...

Men så skönt med en ledig dag.Den har en förmåga att fyllas med måsten,ja sånt som inte hinns med annars. Men försök att njuta också,
Kramar♥

Gunilla sa...

Och du är uppe med tuppen ändå, men det blir en lång skön dag iaf !!

Gilla sa...

Det var ett tidigt inlägg igen. Men jag blev lessen när du skrev att du knappt orkar gå till ICA. Visst är det arbetsamt att avfrosta frysen men ändå!

Sv: Jag blev så glad, när jag såg temat i trissen. För jag tycker själv om de bilderna. Det var några år sen jag tog dom, men blad hade det ju varit.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Hej! Jag brukar gå opp vid 6 tiden då Lilly vaknat. Ha en fin dag !

Carina Sjölund sa...

Visst är det härlig med ledigdag :)
Tycker du bara ska göra det du tycker om, som att gå på affären *Blink* :)
Kramen rara du♥

Yvonne Johansson sa...

Tittar också in för att önska en fin torsdag. Jag känner mig på bättre humör idag, för jag har fått tips om en ögon salva som kan göra livet bättre för mig. Ska ta en cykel tur fram på stan och besöka en optiker eller ett apotek, få se vilken jag besöker först. Obs Jag såg att racerbilen hade nummret 88:a. :) Jag gillar det numret, för 88 hade nascar bilen som min favorit Dale Jarret hade, och så är min ford Sierra en 88:a, och den är röd :) Ha det gott.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Det beror på hur man ser,vad är det att varaledig?
En del,när de går i pension blir sjuka av det.
För min del är jag pensionär och njuter av det.
Jag har mina katter och mina hobbyn.
Håller man hjärnan igång tror jag den inte torkar igen allt för fort.
Solen skiner och himlen är blå!
Ha en bra dag!
Inger

Anonym sa...

Hej !! Ja det är så viktigt att ändå hålla på rutiner i vardagen.hälsar på gör Kristina

paloma sa...

Vad skönt!
är du ledig i dag? Det behöver man i bland! Trevligt med lite sol på det med! KRAM

Ellis sa...

Njut av din lediga dag och solen, här skiner solen också men det blåser väldigt mycket! Snart lunch här på skolan och sedan mer jobb fram till 17 mest troligt!
Har torsdagsmiddagen ikväll så får nog en trevlig kväll! =)
Kram Elenor

ansepanse sa...

tror jag det att det känns härligt att få vara ledig :) som tur är har jag en frys som inte behöver frostas av :)
Sv: mm, nu är ju CSN-lånen restriktivare än de var förr så....det gäller att hänga i om man vill få dem återbetalda så fort som möjligt, det blir ju stor skillnad på räntorna också
kramar

Anonym sa...

Hej Mona! Nu har jag tagit bort Google+ so Google tvingat på mig så nu kan du följa mig och komma in på bloggen igen Hi Hi !! Kramizzz !

Ama de casa sa...

Här är också tiderna ungefär desamma varje dag (fast som sagt, lite senare). Men en Ama de casa är ju aldrig ledig, förstås... ;-)

Ninja sa...

Hoppas din torsdag blev fin och att ledighetskänslan infann sig trots vissa måsten.....

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...