5 september 2012

Hur ser din morgon ut?

Jag brukar vara uppe vid fyratiden och vid sex brukar jag vara klar för frukost. Sen fixas köket och bäddningen och jag är klar för avmarsch strax före sju.
Cesare har en helt annan dygnsrytm, han ska äta vid tolv, halv ett på natten och sen ska han ut! Vad han har för sig ute på nätterna har jag inte en aning om, men han kommer sällan in före min frukost...fast då ska han vara med och ha sig en liten smakbit.
Sen äter han sin egen frukost innan det bär av ut igen. Det är bra den här årstiden, att han vill ut själv så jag behöver aldrig lyfta ut honom.
Jag hoppar av bussen nere på stan ca 7.15 och stämplar in på jobbet 7.20...Arbetsdagen kan start!



25 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Mornarna här börjar ca 5. På med grötvatten o ge Lakris hans frukost. Sen ska han ha en skiva pålägg. Jag äter gröten o en macka. Skriver lite här o 5.45 åker jag till jobbet. Har 2.8 mil dit. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Runt 5 går jag upp, sätter på kaffet.
2 glas kaffe, avfärd mot jobbet 6.30.
6.45 börjar min arbetsdag oftast, fast idag har jag sovmorgon ända tills 7.30 ;)

Kram

Aurora sa...

Mina mornar beror helt på hur dags jag börjar. Men normalt ringer klockan 05:45 sen blir det full fart. På jobbet är jag 07:30. Kram

Anonym sa...

Trots att jag är arbetslös så försöker jag att inte sova bort dagen, går upp ungefär samma tid varje dag.

Ofta vaknar jag cirka 7.30. Startar alltid med lite fika medan jag kollar mailen.

p.g.a. diverse krämpor tar det minst en timme för kroppen att vakna.

Ha en bra dag
kram

Anonym sa...

Mors,,Jag vaknar oftast mellan 05:30-06:30,,säger som min farbror "Ska man få nåt gjort ska man vara uppe från Möran"
Cesare har olika dygnsrytm sommar och vinter,förstår jag..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon! Cesare har mycket att göra som häradsbetäckare.. Kjell fick ha lite mer hår kvar än vanligt ,bilden hade inte kommit in.Men nu är den insatt.. Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Kl 7 när det är skola för liten herre. Senare nu på sommarlovet. En kaffe, bloggläsning och fb check på balkongen. Sega som få är vi på mornarna så av den anledningen blir det alltid stress när vi ska iväg på nåt;)
God morgon!
Underbar första bilden är!

Mita sa...

Mycket intressant läsning om morgon vanor..*L*...ja alla har vi lite olika även våra husdjur.
Trots att jag är "friherrinna" som det så fint kallas och skulle kunna sova länge på morgnarna,så gör jag inte det. Helt enkelt för att kroppen värker och bråkas så det är bättre att gå upp och komma i gång.Det tar ju sin tid och sen ska Peppe få sin prommis också.
Hoppas du får en fin dag
Kram vännen♥

Gilla sa...

Oj, så tidigt du går upp! Då är du i full fart på jobbet nu, när jag skriver det här. Det förklarar ju lite dina tidiga kommentarer hos mej bland annat. Jag vaknade 5 i halv 7 i morse. Det var jag nöjd med, eftersom jag släckte 11.

Sv: Det blev en fantastisk fest i förrgår. Vi älskar också skaldjur båda två. När jag ser på klockan nu, så är det snart dags för mej att sätta på kaffehurran.


Kram/Gilla

paloma sa...

Jag går upp vid halv 6 för det mesta! Sedan skickar jag lillan till skolan! Sedan är det full rulle hela dagen förutom då jag som nu är sjukskriven...Men finns alltid saker hemma att göra!
katterna äter frukost vid 6, sedan får de gå ut, de går in och ut som de vill under dagen..kommer in och äter och gosar!
Men 19:30 skall de vara inne! Vi vill ha dem inomhus på natten!
Grannens katt Sture brukar dock sitta och jama(vråla) Utanför vårt sovrumsfönster på natten! HEHE...Lite svårt att sova i bland!
KRAM

Carina Sjölund sa...

Å så tidigt du kliver upp. Jag behöver aldrig ställa klockan nu, när jag jobbar kväll/ natt :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Gunilla sa...

Jösses va morronpigg du är ! Sen jag började åka gratisbuss i måndags ser det ut så här:

Klockan ringer 6.20, jag hoppar in i duschen, klär på mig och tar bussen 6.50, är i Fors 15 min senare och efter 2 min promenad stämplar jag in ca 7.15

På jobbet äter jag frukost, steker ett ägg och lägger på hårdmacka, äter med kaffe framför datorn :)

Camilla sa...

Ojojoj...vad tidigt du är uppe.
Då jag börjar 7,kliver jag upp 5.45. Åker iväg 6.30. Är på jobbet 6.50.
Då har jag hunnit äta,tvättat mig och målat mig OCH fixat frillan :)
Kram!

Sladdertackan sa...

Jag hade en lite annorlunda snurrigare morgon ....

ansepanse sa...

uj vad tidigt du går upp om morgnarna, är det så att du måste bara för att kroppen ska komma igång? har du inte skrivit så förut? eller har jag fel?
:) vilket fint porslin Cesare har :) en riktig kung är han :) eller jag menar förstås kejsare :)
bamsekramen

Ellis sa...

Hej!
Min morgon börjar 6.20, stiger upp gör mig i ordning, äter frukost och cyklar till jobbet en timme senare ca! =) Arbetsdagen börjar 7.45!
Kram Elenor

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godafternoon!
Kära hjärtandes vad tidig du är Mona.Knappt någon ide´att lägga sig!
Våra små vänner har det bra.Mina äter på handmålat porslin.
De är ute på nätterna och inne på dagen.Gillar liksom inte barn och andra okända tvåben.
Tryggare på natten.
Ha en bra dag,Inger

Nett sa...

Är jag ledig och det är mitt i veckan är jag uppe kl 6 på morgonen, för att komma igång med dagen och se till att sonen kommer iväg till skolan. Kram

Ama de casa sa...

Om man säger så... Min morgon börjar liiite senare. Då har jag inte överdrivit :-)

Ma sa...

Min morgon brukar starta runt 6.15 sen blir det dusch frukost innan det bär iväg till jobbet vid 7,40 och är på jobbet 8.00....

Veiken sa...

Vinn lite tid och hoppa bäddningen. det mår sängen bara bra av och du kan sova en kvart till :) Det är bara bra för sängen att vädras över dagen. Kram

Ninja sa...

Uj, här ringer klockan 7....sedan fixar jag matlådan, tar kaffe och smörgås vid datorn, lämnar huset 7:50 och är på jobbet prick 8:00

Maria sa...

Förstår att det är en stolt mormor som följer Christoffers framfart.
Han verkar vara duktig på att köra fort.
Skall kanske inte skriva ner hur min morgon ser ut men så tidigt går ja ju inte upp men å andra sidan kommer jag inte i säng så tidigt heller.
Det är kanske så att du måste gå upp för att få i gången en ond å stel kropp och de e ju inte roligt.
Ha en fin arbetsdag/kramen

kaffehörnan sa...

Vilken läsning från start till slut
Oj de var tidigt du ränner upp.
Förstår samtidigt
Jag säger bli inne misse, kan ej ut och ränna.Detta får bli ändring på. Kramar och klappar på en fin tjej. kram

Inger Rozèn_Chintoh sa...

God eftermiddag för Mona!

När du går upp så tidigt måste du väl vara trött när halva dagen gått?
Fattar inte hur du orkar!
Igår var jag riktigt kreativ,men från början hade tänkt lata mig.
Nu förstår jag vad som gjorde mig så pigg.Mitt ögon problem var bättre!Inget gruskänsla.Och gråbo har slutat skicka ut pollen!
Ha en bra dag!
Tack för hälsningen hos mig.
Kram,Inger

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...