7 september 2012

En härlig ledig dag blev det!!

Började min lediga torsdag med ett bad och efterföljande dusch. Tog hand om mig själv under ett par morgontimmar...riktigt gott!
Plockade över de frysta matvarorna till mitt nedkylda kylskåp och la min "vattenkudde" på plats längst ner i frysen.

Denna avfrostningspåse är helt suveränt bra! Inget vatten kommer ur frysen, allt samlas upp i denna...utan söl och slask. Satte in ett antal kastruller med varmvatten så det tinade snabbt, men det är helt okay för denna suveräna vattensamlare!
Medan kylen frostade ur sig, passade jag på att börja med spisen. Den var också i skriande behov av storrengöring. Ugnen tog en 

 stund att få riktigt ren, men jag var nöjd med det färdiga arbetet!
Nöjd och belåten med frysen också när den var tvättad och riktigt torr. Nu är allt tillbaka i frysen, ingenting hann att tina upp och temperaturen ligger åter igen på sina 18 minusgrader.
Inte klokt så mycket man kan hinna på en ledig dag, när krafterna får användas hemma...Jag hann också med att klippa till gubben, ja håret alltså och vi fick också en promenad innan regnet kom. På den promenaden fick jag se något mycket märkligt som ni ska få se i morgon...Ha en fin fredag alla...här kallar jobbet igen!!










17 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Måste oxå ta mej i kragen o frosta av frysarn. Inget roligt jobb. Ha det gött. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Dom påsarna är det bästa dom någonsin uppfunnit :)
Skönt när sådant där tråk göra är gjort :)


Kram

Sand mellan tårna sa...

Vilken bra avfrosning:)
Hahaha underbar sista bilden är.

Yvonne sa...

Godmorgon!Var hämtade du all den energin ifrån???Svar:.Jag fattar inte heller när de får tid att sätta sig och sticka och virka.Ha en bra dag ! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors..Rackarns vilken energi du hade,känns skönt när man är nöjd med resultatet,,sen få klippa till gubben oxå som final,,kul..Spännande att få se vad du fick se på promisen..Haé Kram.

Anonym sa...

Morrn!

Var hittade du bilden på mig i duschen?

Jo du, man kan hinna med en hel del på sin lediga dag, bara man sätter fart

kram

Camilla sa...

Oj vad du städar. Men fint blir det. Vilken suverän kudde!
Hmmm...en cliffhanger...jag kommer in hit senare idag :)
Kram!

Camilla sa...

Äh...jag får ju inte veta vad det var först i morgon...jaja...jag får väl vänta tills dess så! ;)
Kram!

Ellis sa...

Hej!
Du var verkligen effektiv igår, spännande med avtiningspåsen! =)
Vi hade 4,4 imorse, frost på grannhusets tak, dax att ta in mina chiliplantor så att de inte fryser bort!
Ha en fin fredag!
Kram Elenor

Mita sa...

Oj,jisses vad du hann med. Men visst känner man sig nöjd sen...
Sån där avfrostnings påse finns det på alla affärer tro, jag måste kika på Ica Maxi nästa gång,den verkar ju superbra.
Ha det gott vännen
Kramizar♥

Nett sa...

Vad mycket du hann med på din lediga dag. hoppas att du får en fin helg. Kram

paloma sa...

Vart köper du de kuddarna till frysen? Vekar ju jätte bra! Hatar att både frosta av frysen och städa ugnen! Men dessa är ju nödvändiga ont.. suck.. kram

Gilla sa...

Oj, så flitig du var igår. Jag ordnade ju med frysen förra veckan, men ugnen har inte fått sitt än.

Sv: Tack för gratulationerna på min födelsedag både på FB och i min blogg. Tack!

Kram/Gilla

Ama de casa sa...

Duktigt jobbat! Snyggt att hinna med att klippa till gubben också ;-)

ansepanse sa...

visst känner man sig supernöjd när man fått gjort sådana där saker :) jag skulle behöva ta ugnen men idag har jag ingen lust till det :) jag sparar det så att jag har något att göra i fortsättningen också :D
nu blev jag nyfiken :) fast det var väl det som var meningen också
kramar

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Ja vad såg du?
Är det inte märkligt att vi kvinnor måste hinna så mycket på en just ledig dag?
Men Mona hann ju med facebooken i vart fall.
Ja,min spis skulle behöva träffa Mona!
Den är så hopplös att jag måste ta till skruvmejsel för att öppna glaslucka.Och öppnar man den går inte skiten igen.Så man får ringa bostadsbolaget om hjälp.
Men den där bagen till frysen vill jag ha.
City gross hade inte.Och tror ni Clas Olsson kan ha?
Kram,Inger

Gunilla sa...

riktigt duktigt jobbat !!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...