11 september 2012

Tomt och öde

Bohuslän efter säsongens slut, med tomma och öde badstränder.

Svårt att förställa sig att det här var helt klätt med folk under sommarens fina dagar.

Jag blev sjuk i fredags och fick pencillin. Utav ren envishet klarade jag lördagen hos pappa och lyckades också att ta lite kort, fast vi gick inte långt för varje steg kändes och skar som knivar i magen.

Söndagen var jag sämre, trots att jag åt pencillin, men jag gick till jobbet igår i alla fall. Vid 13-tiden for jag hem igen och prövade ett tips som jag fick av en arbetskollega. Jag värmde min vetekudde och la över magen och det var bra!
Idag kan jag gå utan att det gör ont, så nu börjar väl pencillinet att göra sitt, så i morgon blir det jobbet igen! Jag trodde inte att gamla kärringar kunde få äggstocksinflammation...men det kan vi alltså...

22 kommentarer:

Aurora sa...

Var rädd om dig och ta det lugnt. kram

Anonym sa...

Nors,,Aj som f...Hoppas det ger sig med värken..Ja nog syns det på dina bilder vart vi är på väg,,Hoppas på en lång fin höst..Haé Kram.

Anonym sa...

Morrn!

Hoppas du mår bättre nu.

Bohuslän är jättefint, har tillbringat 15 sommarlov där, de var mina bästa somrar. Och jag hoppas kunna besöka detta underbar landskap vid tillfälle.

Allt är på gott och ont, och jag har full förståelse om ortsborna tycker att det är skönt när turisterna åker hem

kram

Herr Nilssons Fru sa...

Härliga bilder!! Hösten är vacker!!

Kramiz

kaffehörnan sa...

En fråga
Kommer dina kommentarer fram till Yvonne ? har skrivit en del på sista tiden. Vet ej om dom kommer fram.
kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Snälla var rädd om dej och ta det så lugnt!!!!!!Tack vännen för kaffekupongen!Ja texten är bra.Jag har också picasa.Men även photo adobe..Stor morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Hoppas du känner dig bättre snart.
Tomt kanske men ack så vackra bilder.

Gunilla sa...

Fina bilder som vanligt !! ja nu är hösten här.

Hoppas du snart slipper smärtan !

Mita sa...

Både på gott och ont när alla turister försvinner, jag skulle tycka det vore skönt med lite stillhet, men det är jag det...
Du måste vara mer rädd om dig. Jag har tjatat förut och jag gör det igen. Ingen som tackar dig för att du så envis och ger dig iväg och jobbar fast du är dålig. Lyssnar du? Icke då..
Skönt i alla fall att du mår bättre nu,
Varma kramar till dig♥♥

paloma sa...

Oh vad jobbigt för dig! Krya på dig! Vet av erfarenhet det gör ont! Härligt bo i en semsterstad! KRAM

Nett sa...

Ta vara på dig, det finns bara en av dig. Kram

Ama de casa sa...

Ajdå... Krya på dig!
Kram

Carina Sjölund sa...

Sköt om dig nu vännen♥
Krya på dig kramen♥

KristinaChatillon sa...

Stackars dig. Men efter denna kalla, fuktiga sommar är det inte konstigt att du råkat ut för denna åkomma. Nu måste vi bli bra och fit for fight in Sidexxxlolxxx

Gilla sa...

Hoppsan! Jag trodde inte heller att man kunde drabbas vi högre ålder. (Jag är ju värst!)

Det var många år sen jag var i Bohuslän, men nog kommer jag ihåg dessa klippor som finns. Vackert!

Sv: Det var ju bra att du har en soffa att vila på.

Kram/Gilla

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Godmiddag!
Du tänker väl inte jobba medan du är sjuk?Det straffas i längden!Hälsan är viktigare!Umgås med gubben och Cesare istället!
Kram,Inger

Ellis sa...

Sköt om dig vännen och ta det lugnt, hoppas det börjar ge med sig mer och mer nu!
Kramar, Elenor

Siita sa...

Klart vi gamlingar kan få äggstocksinflammation, dom sitter ju kvar i kroppen. Kram

Ma sa...

Det syns att hösten är på väg. Det är lika ödsligt i mina trakter. Här har alla Stockholmare dragit sin kos. Nu får Du ta och sköta om Dina krämpor och bli frisk snabbt. Krya På Dig. Kram...

Maria sa...

Gott att medicinen hjälpte hoppas att det håller i sig. Vilka fina bilder från kusten, det är något visst med dessa röda stugor å bodar.
Ha en bra dag/kram

Ninja sa...

Det var väl onödigt att de fortfarande kan duga till det...
Krya på dig!

ansepanse sa...

usch då, sköt om dig nu <3
jättefina bilder
kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...