30 september 2012

Idag startar färden mot sommaren

Jodå, hösten har gjort sitt intåg även hos dotter Wictoria och det mesta stod i höstskrud.

Regnet vräkte ner så stundvis gick det inte att se om det regnade uppifrån eller nerifrån. Fast regnet lämnar inte bara stora vattenpölar efter sig...

En underbart fin regnbåge dök upp, kanske någon grävt ner en skatt på den gamla kyrkogården...Jag hade inte tid att leta efter guldet för resväskorna stod tomma och väntade på att fyllas inför dagens resa.


6 kommentarer:

attis sa...

Gomorron Mona. Inte i tusan vet jag vart ag vart sommaren tog vägen. En anna planet kanske tog hande om den. Önskar er en underbar resa med riktigt sommarväder. Ha det gott och trevligt nu.
Kramiz

Anonym sa...

Nån sommar att tala om har vi inte haft detta år. Och imorron skriver vi 1/10.
Så nu börjar nedräkningen - till nästa sommar

Kram

Anonym sa...

Mors..Ja visst är hösten en försmak på den kommande vintern,hemska tanke.Hoppas du får dina batterier laddade nu på din sköna resa mot sommaren..Haé Kramen.

paloma sa...

Vill önska dig en trevlig resa! Passa på att njut! Ta en efes för mig med! KRAM

Siita sa...

God morgon. Vattenpölar kvar än här efter gårdagens regn. Ha nu en trevlig resa. Jag är avis, men till våren kke jag åker. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Trevlig resa vännen och NJUT!!När du blir pensionär så kan du kanske skaffa hund.Klokt av dej att inte skaffa när man jobbar.Ha en bra dag! Morgonkram!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...