3 november 2011

Onsdagsjobb och en jättetrevlig lunch!

Jag hämtades av min snälla kollega igår strax efter åtta och det kändes bra att komma till jobbet. Hissar har vi så det var inga problem att ta sig upp och ner mellan våningarna. Efter en stund på jobbet ringer min mobil...

"Hej, det är Solveig, vad gör du på lunchen idag?" Oj vad glad jag blev!

Allas vår VEIKEN och hennes Lennart skulle besöka Uddevalla denna dag. Veiken har tillbringat mycket av sin barndom i Uddevalla och mormor var den som stod henne riktigt nära. Idag skulle Solveig besöka mormors grav och passa på att få återuppleva sitt Uddevalla.

Tiden går rasande fort när man har trevligt så lunchen igår blev alldeles extra kort, fast jag förlängde den lite med flextid.
Tack VEIKEN och Lennart för en jättetrevlig och god lunch!


27 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Vad roligt med oväntat besök :)

Kram

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Oj vad skoj. Trevliga överraskningar kunde man gärna få fler av. Hoppas du har en underbar dag! Kram

Sand mellan tårna sa...

Såg inne hos Veiken igår att ni lunchat. Såg riktigt trevligt ut.
God morgon och ha en fin dag. Kram!

Anonym sa...

Mors,,Skitkul,,Oväntat besök,,då drack ni väl Gevaliakaffe...Tur att du har hiss på jobbet,,ditt trappförbud gäller länge än..Haé Kram.

Anonym sa...

Hej! Vad trevligt ! Solveig och Lennart ser riktigt pigga och glada ut. Ha en fin dag !

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!
Vilken trevlig överraskning!!
Jag förstår att tiden bara rusade iväg!
Nu finns ju alfapet i mobilen
så man kan spela fast man inte ser varandra...
Morgonkram!

Mita sa...

Vad goa och glada dom ser ut,och vilken härlig överraskning. Förstår mer än väl att lunchen kändes alldeles för kort.
Mitt hår tunnas också ut tycker jag.Men det kanske tillhör åldern,eller beror på medecinerna man äter. Kvalitén försämras helt klart.Man får piffa till det ibland med permanent eller toning.Då ser det bättre ut ett tag i alla fall.
Kram vännen♥

paloma sa...

O så jätte mysigt! Mysigt med lite avbrott i vardagen.. ja det är dax att besöka gravarna! skall dit i helgen,.skönt ni har hiss på ditt arbete! hoppas knät läker som det skall.. kram

Yvonne Johansson sa...

Vad skoj att få oväntat besök. Då tänker man inte så mycket på det gråa och trista vädret och kroppsskadorna du fick häromdagen :) Hoppas solen lyckas tränga fram snart. Obs! Jag var glad över att jag upptäckte så snabbt att dubbla hyror dragits. Phu! För alla räkningar hade inte dragits. Riksbyggen betalade tillbaka samma dag. Har extra mycket räkningar denna månad så nu får jag leva lite snålt. Ha det så gott.

ansepanse sa...

vad trevligt :) jag läste om det redan igår inne hos Veiken :)
Sv: då är vi peugeotägare båda två
kramar

Nett sa...

Ett härligt oväntat besök :) Kram

Anonym sa...

Vad roligt att träffa Veiken - och för henne att träffa dig :-)

Gunilla sa...

Först och främst, skönt att det gått bra med vänninans op. och lite oväntat besök är alltid trevlig, hoppas benet läker bra !

Karpstryparn sa...

Här vare glada miner på löpande band, härligt det.

Svar: Ja, norskarna var kloka. Även jag röstade nej till skiten.
Kramiz

Sladdertackan sa...

Trevlig överraskning!

anniepiie sa...

Åhh va roligt det är när man blir sådär glatt överraskad! :D SV: nää precis hehe ha de bra! :)Kram

syren sa...

Trevlig överraskning! kram

Siita sa...

Hejsan. Jag sov för länge i morse. Han inte kommentera hos många. Men jag läste hos Veiken att dom varit hos dej. Kul. Kram

Maria sa...

Alltid trevligt med besök som kommer så där helt apropå och du fick en trevlig lunch.
Kramen

Veiken sa...

Härligt. Det var så roligt att du hade tid med oss och vi fick en fin promenad sedan, medan du jobbade för kung och fosterland.
Hur är det med knät idag.. KRam

Ma sa...

Trevlig överraskning fick Du. Hoppas Du är bättre i knät och foten idag...

vickan sa...

Vad trevligt med oväntat besök och en lunch tackar man ju sällan nej till : )

eva sa...

Vilken härlig överaskning:)
kramiz

Ninz sa...

Vilken ööööööverraskning, KUL! Ännu mera underbart är att Biggans operation gick bra, härligt :D
Kramen

Mollan70 sa...

Jag var inne hos Veiken och läste om hennes nostalgitripp. Härligt med trevlig lunch.

fina frun sa...

Vad mysigt med överraskande lunch-sällskap!

Anonym sa...

WoW vad häftigt!
Kul Du fick celebert besök!
Veiken & Lennart är underbara,
träffa dom 2008 i Sthlm!
:o)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...