10 november 2011

Behandling efter konstens alla regler!

Vaknade halv tre natten till onsdag av smärta...hemsk smärta i det eländiga knät. Var uppe och kallade på mannen på den vita springaren Iprem-mannen, han kom men det han gav hjälpte inte alls...två Treo...ja, något bättre, fast det var lika bra att fortsätta med kaffe och stanna uppe,

Sen klagade jag min nöd för vännen Kristina som är sköterska och kan ge fina tips! Sår ska numera inte alls luftas som de sa förr...nej, salvkompresser, sterila kompresser och koksalt för tvättning skulle det vara. Sagt och gjort...jag linkade iväg till Apoteket klockan 10 idag...flexade ut från jobbet en kvart, och inhandlade det som skulle till...

Hirudoid salva inköptes i förgår, efter tips från vännen GILLA, så den ska väl få mitt blåa ben att återgå till normalfärg igen. Svullnaden har i alla fall lagt sig något...eller hur?

Så nu har jag följt ordinationen till punkt och pricka...NU får det bara ge sig det eländiga benet...Ja, jag menar att JAG kommer ju inte att ge mig så...

Ja, så är det dags för födelsedag igen! Idag fyller yngsta sonen 34 år. Grattis Roger!! Hurraaaa! Idag är det din da´!

Cesare min lille pälsbebis sitter numera standby vid datorn för att se hur många som gillar honom.  Gör honom och mig glada även idag och klicka på
Tackar och bugar i förväg och önskar er alla en härligt fin torsdag!

28 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Inte bra när sår ska krångla, hoppas att det blir bättre nu :)

Kram

biggan sa...

grattis roger, jisses så det vart ditt ben, hoppas det ger med sig nu också, jag vet en till som kanske ska lugna ner sig lite tills det blir bra. man måste det ibland vet du vännen kram biggan

Anonym sa...

Mors,,Hoppas du får ordning på benet,,med den kuren..Ja du inte behöver jag någon snö än på länge..
Klickat och klart för Cesare.Haé Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon!Vännen som ditt ben ser ut!! Uch!! som det kan bli.Bra att du har fätt hjälp! Ifjol var det hemskt väder !! Undrar när snön kommer iår? Morgonkram!

Sand mellan tårna sa...

Din stackare. Hoppas det blir bättre nu.
Hänger med på ett grattis!
God morgon!

Nett sa...

Ajdå, benet ser blått ut. Hoppas att du kommer att slippa oja dig snart. Kram

Ellis sa...

Hej vännen!
Hoppas ditt knä ska bli bättre nu, hirudoid salva är toppen, hjälper bra mot blåmärken och minskar smärtan också! =) Nu har jag röstat på Cesare! Grattis till Roger!
Kram Elenor

Camilla sa...

Hoppas verkligen att ditt ben ska bli bra nu.
Ett STORT grattis till din son.
Nä...nu ska jag in och "gilla"
Kram på dig!

Camilla sa...

Hoppas verkligen att ditt ben ska bli bra nu.
Ett STORT grattis till din son.
Nä...nu ska jag in och "gilla"
Kram på dig!

kickilina sa...

Morn Mona! Duktig flicka! Nu ska du se det blir bättre och såret läker. Send you lots of high five ( Oscars favo uttryck) Kram Kristina

Anonym sa...

Hej! Det är ett elände att ha ont någonstans. Ofta så gör små sår och blåmärken väldigt ont. Hoppas ditt ben blir bättre ! Ha en fin dag !

kickilina sa...

Du har sommartid i bloggen. På tal om sommartid. Varför ändrar vi tiden. Jag har det hellre ljust när jag går hem på em än ljusare morgon, är ändå mörkt vid 7. Likaså sa dagmamman när jag hämtade Oscar att ungarna har svårt med omställning när de ska sova???

paloma sa...

Det tänkte jag med på.. frisk luft.. att låta benet lufta.. hoppas du snart är bättre.. kram

kickilina sa...

Morn Mona! Duktig flicka nu får du ordning på såret.God bättring. Send lots of high fives to you (barnbarnet Oscars senaste favo uttyck) Kramen /Kristina...nej vännen ingen luftning, det var förr. Luftburnabakterier kryllar det av. Nu ska såren vara i sitt bakt dödande omslag..

Ama de casa sa...

Stackars ditt ben... Hoppas alla goda råd hjälper!

Grattis till sonen!
:-)

Sv: Jäpp. Jag har Explorer 9. Skönt att det finns en förklaring i alla fall, men synd att jag inte kan rösta.

Chiquita sa...

Nä, nu tycker jag det är dags att benet kryar på sig, så där kan du ju inte ha det... Härligt med många kalas, grattis till sonen! Du kan ju tipsa Cesare om att han sitter precis bredvid en skalmus...;-)
Sv: jo, nog blev man poppis alltid... kanske lite väl poppis.. ;-)

Gunilla sa...

Ajaj, skönt att det börjar läka iaf... med du, alvedon är bättre än treo mot kroppsvärk!!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Stort grattis till Roger :)

Gilla sa...

Så bra att du har kontakt med en vän som är sköterska. De känner ju till hur det ska gå till, när det gäller sårläkning.

Jag frågade vår sköterska hos vår doktor och hon sa också att Huderoid är bra mot blåmärkena och mot eventuell inflammation i benet. Så jag hoppas att mitt tips kan hjälpa dej.

Sv: Klädkammare är bra att ha. Men vad städningen angår, så blev det bara på hyllorna det blev ordentlig ordning. OBS! Det är inte jag som tar mest plats i våra garderober. Då vet du vem.

Kram/Gilla

Mita sa...

Jag tjatar fortfarande om att du borde hålla dig lugn och stilla så benet får chans att vila.Fortare blir du bra utan komplikationer..
Grattis till sonen,många som fyller nu,
En pling på Cesare,yes!
Kram vännen♥

eva sa...

Stort Grattis till din son på hans dag!:)
Det benet ser inte bra ut:( kanske du skulle ha sjukskrivit dig istället för att gå till jobbet... det e nog inte bra för benet att sitta på ett kontor hela dagen!!!
Klart cesare ska få se fler gilla:)
kramiz

Kort och Gott - Nillas Trädgård sa...

Tack, jag försöker ha en härlig torsdag...

Karpstryparn sa...

Svar om aset Zlatan Ibrahimovic: Japp, smeknamnet "Pösmunken" är som klippt och skuren för den där bortskämda snorvalpen.

Nej, han är bortskämd så det skriker om det, han bajsar guld, det aset!

Förresten, jag ser att du högre upp till höger har statistik på hur många som besöker din blogg dag till dag.

Hur gör man för att lägga in sådan statistik på sin blogspot-blogg?

Carina Sjölund sa...

Hoppas du får någe ordning på ditt ben snart!
Stort grattis till din son :)
Kramen vännen♥

veiken sa...

Ska jag behöva komma upp till Uddevalla och dra iväg dig till läkare? Du behöver antibiotika så det inte blir blodförgiftning. Lek inte med elden!
Lite tröstkramar kommer här så chocken släpper efter den salvan från en bloggVÄN!

ansepanse sa...

hoppas att allt det där hjälper dig, jag håller med veiken att du bör uppsöka läkare
har röstat idag igen :)
kramar

Siita sa...

Hejsan. Hann inte med mycket i morse då jag sov tills klockan ringde. Sen var det junta i kväll. Nu är jag här. Ditt ben ser lika tjockt ut som mina. Men jag fick sluta med vätskeutdrivande. Läkaren har inte hört av sej om proverna. Kram

Ninja sa...

Ni ser båda sargade ut tycker jag...nu får ni ägna er åt rehabilitering bägge två.
krya på dig kramar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...