25 november 2011

Nu tändas åter ljusen i vår lilla stad.

Nu tändas åter ljusen och det är så gott...nu ökar möjligheten att överleva även denna vinter.  
Hittills har vi i mitt tycke, haft en härlig vinter! Ja, när vi nu absolut måste ha en vinter, så är ju denna milda vinter att föredra, framför snö, is och kyla.
Så här fint var det på torsdagsmorgonen, när jag gick Kungsgatan upp, på väg till jobbet. Helt underbart och jag kände hur lyckan bubblade i bröstet på mig.  
Glädjen och den där härliga lyckokänslan höll i sig, så under lunchen tog jag en kort promenad och det kändes riktigt hyfsat i mitt ben. 
Över hela stan har det nu satts upp vackra röda ljusbollar som kommer att lysa upp centrum i december och vidare in på det nya året. Nu hoppas jag att min Cesare blir en liten Lussekisse...så är lyckan nästan total...
Rösta med sms till 72099
Skriv BHN KATT 1




31 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Jag hoppas dom sätter upp lyktor i min stad med. Vi har ett stort träd som lyser, det tänds vid vintertid o slocknar vid sommartid. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ja det kan utvecklas till unginflammation,så man måste vara försiktig.Ha det så bra når ni ska äta ute ikväll.Morgonkram!

Anonym sa...

Mors..Jag känner ett par Rune,båda runt 60 år,,så namnet kan gärna få återkomma..
Härligt när alla ljusen i våra tätorter kommer på plats och tänds..
Lyssnar nu på radion,ingen snö i sikte nästa vedka heller,skönt..Haé Kram.

Ellis sa...

Hej!
Vackert med alla ljus, läckert med de röda bollarna också! =)
Här har det kommit upp ljus här och var också, ska ta en promenad och fota någon kväll!
Hoppas du får en fin fredag!
Kram Elenor

biggan sa...

ja det är härligt nu, när alla ljusen kommer opp över allt, och att det är milt fortfarande, jag är glad för varje dag det dröjer, kram biggan

Petra sa...

Jag håller med dig fullständigt, det här är den bästa vintern hittils! Här hemma i Åredalen snackar inte folk om annat än snö, och jag tycker det är så sköntatt den håller sig borta!
Kram

Petra sa...

Vilka mysiga röda bollar :)
Här har dom satt upp hiskeligt fula saker i byn...

Kram

Mollan70 sa...

Godmorgon! Skönt med lite belysning som lyser upp tillvaron för oss under de dystra månaderna. Hoppas du får en fin fredag. Kram

Gilla sa...

Det ser ju trevligt ut med era utsmyckningar i Uddevalla. Vi har inte varit nere på stan på ett tag och sett hur det ser ut. Men det brukar bli fint.

Sv: Att ha Baloo hos oss är verkligen bra, för vi kommer lättare ut på promenader som man skulle ha struntat i annars. Det är ju tur för hans Matte att vi finns.

Kram/Gilla

Unknown sa...

Myyysigt. Alltid en speciell känsla när juldekorationerna lyser upp de annars mörka gatorna.

Ha en fortsatt fin fredag nu!

Kram

Maria sa...

Ja det ger en inre frid o glädje att strosa omkring när alla dessa ljus blir uppsatta. Skulle åkt till Uddevalla för att handla lite till mina kort men får väl se hur de blir. Det finns ju en affär där som säljer en massa scraptillbehör. Vet inte var men hittar säkert dit när de blir aktuellt.
Ha en bra helg/kramizar

ansepanse sa...

jag tycker också om den hittills milda vintern :)
vad härligt att få känna en sådan där lyckokänsla, det är ett tag sedan nu som jag kände något sådant
bamsekramar

Kajsa sa...

Vad mysiga de där röda bollarna ser ut, och vad fint när det hänger lampor ner från bron också.

Jag tycker också det är perfekt när snön håller sig borta, nackdelen är ju dock att det är så förbaskat mörkt.
Jag vet inte när jag senast kände mig så här fruktansvärt trött.

Ja, jag hade hoppats få hjälp av familjen att ta ner mina julgardiner och adventssaker, från vinden. Jag hade velat haft klart tills ikväll. Men se det verkar omöjligt att få någon hjälp här...

Jaja, dom kommer väl säkert behöva rena kläder dom också, då kan dom ju börja fundera kanske varför dom inte har några...

Japp, du vet att jag också håller tummarna för att Cesare blir en lussekisse =)

Kramisar

Nett sa...

Så fint att se även om det är snöfritt, och jag är som du och föredrar det. Hoppas att du får en fin helg. Kram

Sand mellan tårna sa...

Så mysigt med alla dessa ljus. Lite snö på det så är julen räddad=)

Chiquita sa...

Det bästa med den här årstiden är just all mysig belysning... Jag älskar julbelysningar... dock inte alla... har lite svårt för blå belysning, men alla har vi olika smak och det är väl tur det!
Sv: Tack vad ni är gulliga som röstat på mig!! Jag ska slänga iväg ett sms och rösta på Cesare, vill ju så gärna se han vinna! Hoppas ni får en trevlig helg!!

MICKAN sa...

Det pyntas överallt just nu på gator och torg.

Visst är det en kanonbra present. Minsta summan att lägga på presentkortet är 65 kronor.

Mita sa...

Vad mysigt det ser ut.Det gör mycket med all julbelysning som sätts upp nu.Jag förstår att du är lycklig över den milda snöfria vintern..*ler*..
Skönt att slippa halkan..
Håller tummarna för Cesare.Sms tummen går varm,hehe...
Kramiz♥

Emma sa...

Ja jag är verkligen hur glad som helst eller vi är det och hoppas det ska gå bättre denna gång :)
Kram

Karpstryparn sa...

Svar: Japp.

Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nu pyntas det överallt! :)

Stefan Falkelind sa...

Oj oj, vilka underbara ljusbollar. Älskar de.

Sv: Ja en underbar vinst. Polaren som också får följa med mig är såå glad. Tackar. KramiZ.

Smörblomma sa...

Den bästa vintern är en grön vinter, med plusgrader hela vintern igenom. Tänk ifall vi här uppe i norden kunde få uppleva en sådan någon gång! Kramiz

Ma sa...

Det är kul att de börjat pynta i staden. Även i min stad har det börjat att pyntas. Skönt att Du är bättre i Ditt ben nu...

anniepiie sa...

visst är det, älskar när det börjar lysa så fint överallt! :) Kram

ciara sa...

Gillar oxå när det är så här.Men mest för jag är så rädd att köra bil i halka;) Annars är snö vackert!
Vilka stora röda häftiga bollar...Sådana har jag faktiskt aldrig sett förut"Vackert"
Kram/Ciara

Ninja sa...

Snö är helt klart överskattat åtminstone i staden....

Yvonne Johansson sa...

Jule ljus gör att man står ut med vinter mörkret bättre. Man behöver allt ljus man bara kan få. Det ska visst börja blåsa upp ordentligt i helgen, så jag hoppas Jul pynten håller för det. Hoppas knät snart blir bättre. Ha en trevlig helg :)

Ruth i Virginia sa...

Vilken vacker hemstad du har.
Önskar jag kunde ta en promenad där och sen konditori. Saknas konditorier här, tyvärr-

paloma sa...

O h så vackert! Det är ju så vackert med julpyntat och allt i affärerna! Men om man i alla fall slapp kylan och halkan! Det är ju det värsta tycker jag! Så för mig får det gärna vara så här till julafton då kan vi få lite snö som kan försvinna på en vecka.. ! men bara då.. jag klarar inte vintern med kylan och all halka får även jobbigt att andas då det är för kallt.. och jag som redan kämpar så! kram och tack för dina fina bilder!

eva sa...

Vilka fina kort och visst e de mysigt med alla ljus som lyser upp den mörkaste årstiden. Visst ska Cesare få en till sms röst för klart ska han komma med bland de tolv missarna:)
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...