29 november 2011

Dagen efter stormarna, en solig och fin dag.

Vattnet har sjunkit tillbaka nästan överallt och det går att se Bäveån igen...  
Än ligger det kvar små sjöar och ett par gator är fortfarande avstängda...  
Här kan man en stund tro att vi fått två åar i stan, men parkbänkarna ser ju lite malplacerade ut förståss...

Fast i väntan på ebb så kan man ju alltid ta sig ett fotbad...om man inte är alltför frusen av sig..
Nu är det inte många dagar kvar innan det avgörs, vilka kissar som blir årets Lussekatter...Vill du hjälpa Cesare att bli almanackskille så skicka ett sms till:
72099
Skriv: BHN KATT 1
Tack alla vänner som röstar på min lille kisse!




24 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Inte orkar jag något efter jobbet. Men måndagar är jag ju ledig. Då måste man göra sånt. Ha det gott. Soligt här igår med. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är verkligen skönt att stormen är över - men det blåser fortfarande lite väl mycket hos oss! :/

Petra sa...

God Morgon!
Skönt att det gick över så fort, men blåsigt är det fortfarande.

Kram

biggan sa...

ja som det blev, här åkte sjöboarna i havet när det stormade, så dom låg i havet och flöt, ja det var rent kaos här med, tur den gick fort över, ha en fin tisdag kram biggan

Sand mellan tårna sa...

Härligt med sol men nog ser det ut att vara ganska mycket vatten kvar.
Goa Cesare, han är så fin.
God morgon!

Anonym sa...

Mors..Skönt att vattnet sjunker undan.Cesare kommer alldeles säkert att bli kalenderkisse..Jag har ett projekt på gåmg,,jag ska filma vårt samhälle,har nu gjort 9 st filsnuttar,blir ett gäng till.Haé Kram.

Nett sa...

Härligt att det blev sol, hoppas att det håller i sig, hörde att stormen skall komma tillbaka, men man kan ju hoppas att de har fel. Kram

Carina Sjölund sa...

Tro vad Cesare har spanat in?
Han är så vacker den kissen :)
Kramen♥ ha en fin dag

Chiquita sa...

det är nog bra om Cesare håller sig inne när det är sånt oväder...
Sv: Tack för gratulationerna! Vad gör man inte för sina fans ;-)

Ellis sa...

Skönt att vädret är bättre idag, sol är ju härligt! =)
Hoppas du får en fin dag!
Kram Elenor

Gilla sa...

Vi har haft mycket elände här nere också med stormen Berit. Sibbes svärson har en båt nere i hamnen, men han hade tur, för den blev inte skadad. Värre var det för andra, som hade fått både båtar, bilar och till och med bostäder förstörda av högvatten.

Det ser ju inte ut, som om ni har haft lika mycket besvär av Berit.

Sv: Tror du inte att finnen fick jobbet? Det gör ju inte jag heller.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

Ja vilken storm ni haft, skönt det är över !

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ja jag har lyxat till det med massage! Morgonkram!

Unknown sa...

Oj... Ja, men det ser ju ut att vara på "bättringsvägen" i alla fall. Din kattt är sååå himla gullig. Spännande att se hur tävlignen går. Tyvärr har jag redan lovat bort min röst til en annan bloggare, men tycker din är supersöt. Må bäste katt vinna ;o)

Ha en fin dag nu!

ansepanse sa...

vad skönt att vattnet drar sig tillbaka till sitt rätta element nu
kramar

Mita sa...

Tänk vad vatten kan ställa till när det inte håller sig på sin plats. Skönt att ovädret dragit över för den här gången.
Fortsätter hålla tummarna för Cesare och skickar sms,
Kramiz♥

paloma sa...

Vilket vackert väder vi har .. fast det är slutet på november! ni tycks ju ha ganska varmt ännu.. vi har nog runt 8-12 grader varje dag ännu.. jag är överlycklig! hoppas vattnet sjunker snart! KRAM

Ninja sa...

Vilken skillnad mot gårdagens bilder!
Du har rätt vinter är vackert på bild :)

Karpstryparn sa...

Svar: Absolut, visst är det så.
Kramiz

syren sa...

Ja oj vilket oväder det har varit. Här blåste tak av och träd ramlade.Håll mig inne denna dag.kram

kaffehörnan sa...

Ja vilket väder de blev häromdagen
Ja gott med fotbad
Tänk om man köpt fotsallt, suttit massa folk på rad

Häng på ett fotbad haha
Fika på köpet en tjuga

Kram från mig

anniepiie sa...

här oxå, är inte alls lika blåsigt längre! :) ha en bra kväll nu, kram

Augusta sa...

Oj, vad så det kan bli efter Berit. Visst var det så stormen hette?

Håller tummarna för Cesare .9

Kram

Maria sa...

Ja men de väl klart att Cesare blir almanackskatt, han är ju så fin. Jag tycker om gula eller röda heter de väl egentligen, tycker de e en fin färg på katter. Nu får vi hoppas att det inte blir frost för då blir de isgata på vissa ställen hos er.
Kramizar från torpet

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...