4 november 2011

Nu har jag blivit pälsmoster!

Min systers vovve Nora har blivit mamma. Efter ett otal misslyckade parningar så gav det till sist resultat! Nora är en blandning av Cockerspaniel och Finsk lapphund, men ser mest ut som en cockerspaniel. Pappan till Noras valpar är en Cockerspaniel så valparna bör bli mest likt Cockerspaniel.

Igår föddes de små, sju stycken blev det, men tyvärr var en död vid födseln. Fyra killar och två tjejer blev det och allihop vägde ca 250 gram vid födseln. Två är svarta med bara en liten vit fläck på och de andra är svarta och vita. Jag ska titta på de små goingarna i helgen och fota förståss...De är säkert jättefina!
En annan liten going är ju min Cesare, min egen pälsbeby. Han deltar just nu i en tävling för att få bli en almanackskille!
Tack på förhand alla vänner!!

 



20 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Tänk att alla bebisar är så gulliga. Hur mår ditt ben o knä? Kramar

Petra sa...

God Morgon!
Även jag som inte gillar hundar kan inte annat än tycka att dom är söta ;)

Kram

Sand mellan tårna sa...

Grattis pälsmoster=) Sicka små sötingar!
God morgon och kram!

Anonym sa...

Mors,,Rackarns,,jag hade tagit bort namnet på bilderna,,trodde jag i alla fall,,Ha en bra dag,,hur mår ditt ben,,Kramen.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Hon var trött men mådde bra .Hon var så glad att op var över . Klart att du får ta bilder.. Ha en bra dag Morgonkram!

Nett sa...

Men så sött :) Så synd att den ena vad död vid födseln. Hoppas att du får en fin helg. Kram

ansepanse sa...

åh så söta :) det är så härligt med valpar och hundar överhuvudtaget
kramar

Anonym sa...

Ska Du inte ha någon lek kamrat till Cesare?!

eva sa...

Vilka sötnosar:)
Skönt att du redan kan gå på benet de gäller nog att vara envis och röra på sig då kommer man igång snabbare!
kramiz

paloma sa...

Oh så härligt! finns inget mysigare än hund och katt bäbisar! Man vill ju ha allihop!;) Lilla easar har både jag oh lillan röstat på. lillan tycker ceasar e så vacker! Det tycker jag med.. vi forsätter rösta!! KRAM

Mita sa...

Jag har röstat på Cesare,finaste kissen..*ler*..
Gud så söta småttingar, visst blir man valpsjuk.Men det är mycket jobb och ansvar,det vet man efter alla år med hund.Då blir det mer bilder att njuta av.
Ha det fint..
Kramiz♥

kaffehörnan sa...

Gud va dom var söta och så små
kram

Roffe sa...

Söndag Morgon sticker jag till sälen på anställningsinterljuv.Kommer ta bilder från sälen på söndag grön backe.Sen till vintern ta många bilder och mms-blogga.Ha en fin Hallowen.kram

Vad små söta valpar det var.

Karpstryparn sa...

Svar: Jag håller med dig fullständigt.
Kramiz

Ama de casa sa...

Alltså. Jag klickade på länken, men där fanns ingen Cesare? Du har inte färgat honom svart, va?
;-)

Ama de casa sa...

Men nu måste jag ju vara HELT puckad! Jag känner igen Cesare nu - men var tusan är Gilla-knappen?

Ma sa...

Jag säger Ama de casa Var är Gilla knappen. Jag hittar den inte! Jag skall genast in och gilla Cesar bara jag hittar till Gillaknappen...

veiken sa...

NU är det gillat och klart :)
HUR ÄR DET MED DITT KNÄ?
Var rädd om dig. PÖSS!

Ninz sa...

Va gulligt uttryck, pälsmoster hahaha grattis till den fina titeln :)
Kramen

fina frun sa...

så söööööta!
jag klickar in och gillar ;)

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...