6 november 2010

Idag åker vi och storkameran till Skövde!

Min lille digitala vän blev inlagd på kamerasjukhuset, där den blir kvar 2-3 veckor. Tur i oturen att jag alltid garderar mig med en TRYGGHETSFÖRSÄKRING. Nu blev kostnaden 100 kronor i självrisk. Utan försäkringen hade startavgiften börjat på 1000 kronor, sen hade reparationskostnaden tillkommit...
Så nu är storkameran laddad och klar. En stor kameraväska inhandlades igår, så nu ges det ingen pardon! Nu får den snällt visa vad den går för...
Idag bär det av till Skövde, där min storkamera har en kusin och vi två goda vänner som vi inte sett på ett tag, så det ska bli jätteroligt!
Sist vi träffades så befann vi oss här och det var hett, mycket hett! Idag är det betydligt svalare men Kerstin har kollat in norska "Yret" så solen ska skina över Skövde denna dag! Måtte den få skina över er alla varhelst ni befinner er denna lördag!


19 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, skönt du hade föräkring på den, ha nu en jätte trevlig dag i skövde, njut av den kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Jag hoppas,men ingen sol i sikte än..Hoppas ni får en fin Skövde dag..Haé Kram.

Siita sa...

Än ingen sol här men jag hoppas. Gryningen är det iaf. Blir nog en tävling som börjar i morgon. Kramar

Yvonne :-) sa...

Hoppas att de kan fixa kameran..Idag regnar det här,jag har mycket att förströ mej med.Ha en bra dag Skövde! Kram!

Kerstin "Delfinen" sa...

Ja, så ska det låta (jag menar det där om storkompisen) du ska se att de tar väl hand om den lille digitala så den blir kurerad! Här är ju inte hett precis idag, just nu är det nästan -2 och dimmigt, så undrar nu om Yret kan rätta till det här inom några timmar. Hursomhelst, det blir sol i sinnet när ni kommer, kör lugnt! Kram Kerstin

Camilla sa...

Storleken har ingen betydelse ;)
Så även på kameror.
Vilken tur att du hade kameran försäkrad!
God morgon!

MICKAN sa...

Godmorgon denna kalla Lördagsmorgon! En liten stund var den framme men var tog den vägen, den försvann igen.... :( Nja, den dyker nog upp igen. Ha en bra dag med storkameran.

Anonym sa...

Skönt att du hade en sån försäkring! Annars är det ju knappt värt att reparera, man vet ju aldrig vart det slutar...
Storkameran är ju lite jobbigare att ha med, men det går ju inte att åka utan kamera heller :-)

Ha det så trevligt i Skövde!

Anonym sa...

Ja Det är viktigt att ta dagen som den kommer med ro och lugn. Precis vad vi tänker göra nu i Helgen. ha en fin helg nu !

ansepanse sa...

tur att det inte blir så dyrt för dig med kameran, jo här skiner också solen, ska strax ut på promenad med mina vovvar
kramar

Gilla sa...

Tur att du hade försäkring på din kamera och att du ändå har en till. Jag vet hur det känns att lämna in en dålig kamera. Vi hade ju tur att garantitiden inte hade gått ut. Så jag fick ju en helt ny kamera, för det var billigare för företaget, än att lägga pengar på arbetstiden. Jag sa ju Hurra förstås.

Svar. Hälsa till Kövde från mej.

Kram/Gilla

Mita sa...

Hoppas det fixar sig med kameran. Strålande väder har vi haft,och det har säkert ni också haft får vi hoppas.Ha det så kul nu,
Kramiz!

Mita sa...

Hoppas det fixar sig med kameran. Strålande väder har vi haft,och det har säkert ni också haft får vi hoppas.Ha det så kul nu,
Kramiz!

Ellis sa...

Skönt att de kan fixa kameran!
Hoppas ni har haft en bra lördag!
Vi har haft en solig lördag med lite vitt ute på marken!
Kramar, Elenor

Ninja sa...

Japp vi hade sol och jag hann vara ute en stund också :)

Siita sa...

God morgon. Här är det kallt idag -5.4 grader. Hoppas på solsken idag oxå. Hittade en ny affär i Nora igår. Senare idag kommer min tävling. Kram

biggan sa...

godmorgon, antar ni fick en jätte fin dag i går. lite sovmorgon hos er i dag. kram biggan

Anonym sa...

Ja min kamera har gått sönder och jag längtar tills jag får köpa en ny..=(

Fingerfärdig sa...

Solen sken över mig också. Jätte sköööööööönt.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...