19 november 2010

Idag grattar vi barnbarnet Elisabet!!

Elisabet fyller 20 år denna dag! Grattis Elisabet! Vi uppvaktar dig i eftermiddag!
Åren går så fort, så fort! Det brukar sägas att vi märker vår egen ålder på barnen...och då förstår jag ju verkligen hur gammal jag är, när även barnbarnen nu är vuxna.
HUR gammal jag egentligen ÄR fick jag veta igår...En diskussion på jobbet då kollegor konstaterade att en person på 60-61 år var otrevlig och snorkig i sitt jobb, vilket då kunde förklaras med att hon var SÅ gammal...Nej, det var inte mig de diskuterade, men jag tog väldigt illa vid mig!!
Det framkom ju med all tydlighet att människor över sextio inte riktigt är att räkna med...Detta i en kommun som har på sitt program att åldersdiskriminering inte får förekomma!! Känns inte alls lika kul och lockande att gå till jobbet denna dag...




22 kommentarer:

biggan sa...

varför ska dom hålla på så. ingen är väl sämre på något vis på sitt jobb om man fyllt 60, skit i vad dom sa, jag känner dig verkligen, och gillar dig helstarkt, sträck på dig, du är bra mona, :) ha det fint i dag kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,Men va f-n,har du sådana knäppskallar på jobbet,,fattar dom inte att dom själva kommer dit,håller med dig,känns surt..
Sträck på dig,bry dig inte.Haé Kram.

Kristina sa...

Jag tror att ett arbetslag, arbetsplats fungerar bäst om det är blandade åldrar, då får du ett givande och tagande och ett utbyte av erfarenhet och åsikter. Så sträck på dig och ge med dig av din livserfarenhet.
Ha en bra dag Kramar från Kristina, Piteå.

charlotte sa...

men vaa faan så kan de ju inte säga hheller
kram på dig

Yvonne :-) sa...

Morn! Det var hemska arbetskollegier du har.Tror dom att dom är evigt unga?? Påhittig vet jag inte precis om jag är.men ibland så blixtrar det till.

Ellis sa...

Hej!
Så säger man bara inte, hoppas det är bättre stämning på jobbet idag!
Grattis till ditt barnbarn!
Kram Elenor

Camilla sa...

Grattis till henne!
Men...vad är det du säger?
Säger dom så?
Vilka arbetskamrater!
Kram på unga söta dig!

Anniepie sa...

Grattis till henne! :) Nää, det är ju olika väder i hela sverige så det passar ju inte alla! :P hehe Ha en bra dag nu och hoppas att stämningen är bättre på jobbet idag! :) Kram!

Anonym sa...

Vilka arbets"kamrater"! Fy tusan, hoppas dom inser vad dom har sagt dumskallarna!

Grattis till barnbarnet :-)

ansepanse sa...

nej, så får man väl ändå inte säga!!
det var grovt
Grattis till barnbarnet
kramar

Anonym sa...

Ja bedrövligt,åldern har väl inget med saken att göra..men ta inte åt dig Mona, eftersom det inte gällde dig! Vet ju hur go och snäll du är, samt omtänksam! Många kramar från Side kompisen Bettan!

Anonym sa...

Nä Fenixmona du ser ut som 30 snäll o go. Ha en fin helg nu!! Kram !!

Gunilla sa...

Men kära nån... vilket snack !

alla personer är väl olika till sätt, det har väl inte med ålder att göra

ha en trevlig helg !!

eva sa...

Förutfattade meningar verkar dom då definitift ha!
Hoppas du haft en bättre dag på jobbet idag!
Ha det gott vännen.
kramiz

Siita sa...

Hejsan. Ingen snö hos oss. Men dom kke har rätt, jag vet inte än. Har ju inte fyllt 60 än, men snarty. Kram

Smörblomma sa...

Just det, åren går fort.

Fast skit i åldersrasismen på jobbet, alla åldrar har något att lära ut till varandra, i bästa fall kompletterar människor i olika åldrar varandra på ett fint sätt! Kramiz

Anonym sa...

Inget att bry sig om mamma!! du är ju i en perfekt ålder och gör en fantastisk jobb. Kanske dom är lite avis på dig för att du har skinn på näsan och kan säga vad du menar. Inte alla tål det vet du mamsen min :)

Puss Werona

Mi sa...

Med ålder kommer visdom. Men det är dom för dumma för att förstå. Kramar till dig!!

Siita sa...

God morgon. Härliga lördag är här nu, med ett oskrivet blad. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Morsning..Ja det blev jäkligt gott,var nog Philadelfiaosten som gjirde susen..
Jag ska köra ner till Vreta i dag och Grattiskrama Erika.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Jag har sovit så gott.Fick undan en hel del damm.Så jag har ju ett ren samvete också.Morgonkramen!

Kerstin "Delfinen" sa...

Tja, det är bara att tycka synd om dem när de inte begriper bättre! Vänta bara till det tillfället när de tvingas vända sig till de kollegor som har mer erfarenhet både i livet och på arbetet. Har de då glömt vad de en gång yttrade om förmågan hos 60+, ja då kanske de behöver få sitt minne uppfriskat! Strunt i alltihop ... kör på som den du är Mona kram Kerstin

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...