5 november 2010

Fredag igen och snart helg!

Jag tycker om hösten med alla vackra färger, tyvärr är den tiden över redan, men jag hittade i alla fall vackra färgsprakande buskar vid Bäveån.
Där i ån, hittade jag också denna båt som påminner om stora planer som inte blev vad som var tänkt.

Nej, då är det allt mer ekonomiskt tryggt att hålla sig till Uddevallas gamla vanliga trotjänare, de vita passagerarbåtarna.

Igår skulle jag fortsätta att fota mitt höstliga Uddevalla, då vägrade min lilla digitala vän att samarbeta! Den öppnade sig till hälften och det kom upp text som sa att det var fel och att jag skulle starta om kameran...men inte går den att starta om! Den är död!

Så idag blir det Expert och en förhoppning om hjälp...Går det inte att fixa så får det bli en ny likadan kamera! Jag måste ju ha en kamera i väskan...den stora kameran får ju inte plats där...


23 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Metro hade inte vaknat i morse.De hade inte satt in mitt inlägg.Har skrivet ett mail till dom.Tråkigt med din kamera,den går kanske att laga?Ha en bra fredag! Kram!

Yvonne :-) sa...

Man får själv så mycket glädje av att ge tycker jag!
Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Fina bilder,jag ser nog hellre på dom gamla båtarna..
Hoppas du får hjälp med din kamera.
Haé Kram.

Petra sa...

God Morgon!
Ja höstens färger är fina, men jag gilla sommaren bättre :)
Nu ska jag krypa ner igen.

Kram

Sand mellan tårna sa...

Visst är hösten fin med alla sina färger. Här har vi dock sommar fortfarande med 25-27 grader dagtid. Varmaste november som jag varit med om. Ha en fin dag och Trevlig helg!

Camilla sa...

Klart du behöver en kamera!
Du bloggar ju :)
Och VI vill ju ha bilder!!! :)
Hoppas att det är ett fel som snabbt går att laga.
Kram och god morgon!

biggan sa...

fina bilder mona, vilken otur du har. datan och nu även kameran. hoppas dom kan hjälpa dig på expert. ha en fin dag kram biggan

Ninja sa...

Vi har fortfarande löv på träden i vårt villaområde...men bara just här! Jag tror att det beror på att vi bor på ett ställe där det ackumuleras värme.....

Gilla sa...

Jag har för mej att jag kommenterade det här. ????

Fina höstbilder var det i alla fall.

Svar: Det kändes inte bra, när det visade sej att varken höjdmätaren eller hastighetsmätaren fungerade.

Svar:från den andra bloggen. Det var ju roligt att du tyckte om hur jag visade bilderna med text också- Kram/Gilla

Anonym sa...

Morrn! Idag ska vi skänka bort lite saker till välgörenhet i Katrineholm så nu åker vi !

ansepanse sa...

klart att man måste ha en liten kamera med sig överallt :)
ha en fin fredag - kramar

Anonym sa...

Gaaah! Fasa att bloggkameran går sönder!!!
Jag gick ut och fotade hejvilt en gång, tills jag upptäckte att det stod ett litet meddelande att minneskortet saknades. Det satt liksom kvar i datorn...
Tur att det finns kamera i mobilen :-)

sv: Jodu, såna där eltjorvar finns det gott om här i Spanien också :-)

biggan sa...

tack min vän, ja livet är ju opp och ner, och man minns såna här dagar. tur jag har dig massa kramar biggan

Siita sa...

Jag har alltid min digitala vän i väskan oxå, men glömmer ofta att ta kort. Kram

Kerstin "Delfinen" sa...

Nej inte nu igen .... du hade ju problem med den lille kompisen tidigare! Ja, med dig som kompis så kanske den lille är lite överansträngd ?!?!?!? hehehehe Får nu hoppas bara att det finns hjälp, ska väl inte va nödvändigt att köpa en ny. Den stora kompisen går ju inte att stoppa i fickan, men den måste få jobba lite också. Kram .. så ses vi Kerstin

Mi sa...

Härliga bilder du tagit. Hösten har sin tjusning med alla färgsprakande löv. Kramar!

Ellis sa...

Hej!
Hoppas det löser sig med kameran och att du får en fin helg, här har det snöat idag och jag har tränat!
Finns några kakor kvar, ska testa dem på syster! =)
Kramar

Mia systeryster sa...

Klart en bloggare måste ha sin kamera.Hoppas på det bästa!
Fina bilder du visade.
Ha en skön fredagkväll!Kram

eva sa...

Härliga höstbilder och hoppas det e någe lätt fel på din kamera bara.
kramiz

vickan sa...

Åh vilka vackra höstbilder. Jag tycker mycket om hösten till skillnad från många andra har jag märkt men jag tycker hösten är mysig.

Fingerfärdig sa...

Tråkigt, med din älskade kamera.
Tack för ditt fina vers.

Farfar-Hebbe sa...

Mors,tur att han gjorde instruktionsfilmen,så nu fattar du.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Gick det bra med kameran igår? Kallt här idag oxå. Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...