4 november 2010

Sol, vind och vatten.

Igår fanns allt här i Uddevalla! Regnet öste ner och det bildades små vattenfall både här och där.
Vinden slet i trädkronorna och fick de sista löven att klädsamt lägga sig som mosaik på marken.

Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att jag kunnat måla, fast min kamera får i stället sköta den biten.


Bäveån var fylld till brädden och änderna frös i den hårda vinden.
Sen, som genom ett trollslag, så sprack himlen upp och solen sken på ett regnskurat Uddevalla.

Efter att ha kämpat med blåst och regn på väg till ett eftermiddagsmöte så fick jag en fin promenad tillbaka till jobbet.

Ha en fin dag alla och njut av de dagar som kommer och går, de dagar som är vårt liv.

18 kommentarer:

Camilla sa...

Du se...den som väntar på något gott ;)
God morgon!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja är jag inne så stör inte utevädret,,men hu för att vara ute.Fina bilder du tagit,,änderna såg verkligen frusna ut.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Fint inlägg jag fick det berömda ståpälsen.Viktigt att se det posetiva i livet..Vad härligt att jag kan vara till inspiritation för någon!
Kramar om!

biggan sa...

godmorgon, ja som det vräkte ner i går, men vi hade det mesta på natten. som skönt var, så vi såg solen mellan molnen.ja våra löv blåste bort med på träden.
det var inget program i går, så man har ju 14 dagar på sig att rösta. det är nästa onsdag igen. kram biggan

Gilla sa...

Godmorgon min vän!

Det var härliga bilder att få se, fastän solbilderna var föstås bäst.

Svar: Ja den Jantelagen var ju ny och dessutom bra.

Gilla

Anniepie sa...

Massa fina bilder du har tagit! :D Här var det oxå dystert igår men nu är det sol och det ser ut att bli en fin dag! :) Kram!

Mita sa...

Igår var det dassigt väder,men idag strålar solen,härligt. Blåsigt är det,men det får man väl ta.
Fina bilder du tagit,visst önskar man att man hade kunnat måla ibland.Tur det finns kamera som kan föreviga.
Ha det gott,
Kramiz!

Anonym sa...

Allväder kan man säga :-)

Ellis sa...

Skönt att de har kommit fram! =)
Vi har en solig dag här, igår var det mest gråmulet och duggregn på kvällen.
Ha en fin torsdag!
Kramar, Elenor

Siita sa...

Har haft en solig dag här. Men sitter ju inne o jobbar så solen ser man inte mycket av då. Kram

eva sa...

Härliga foton och exakt så har jag tänkt många gånger att jag skulle verkligen vilja kunna måla av naturens skifftningar.
Här har det varit kanonväder idag.
kramiz

syren sa...

Jag gillar dina fina bilder! kram

Anonym sa...

Ja vintern står för dörren och knackar på. Tur att jag har min färgglada mössa att sätta på mig. LER ! Kram !

Mia systeryster sa...

Efter regn kommer solsken, det är ett som är säkert;)
en sista bilden var underbar!
Kram

Augusta sa...

Det var vackra bilder av vårt höstväder här i denna del av Sverige som du har tagit. :)

Vi här i Stockholm har haft en underbar varm dag i dag.

Där uppe i norra Sverige, snö och halt.

Kram

Siita sa...

God morgon. Kallt här idag, -2.2 grader. Får väl gå ut o starta Fabian lite före. Haé gott. Kram

diana sa...

Det går upp och ner vädermässigt nu. Ha en fortsatt fin helg ;)

charlotte sa...

fina bilder men det ser kallt ut. hoppas att du har det trevligt i skövde
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...