26 november 2010

Så blev mina adventsfönster!

Datarummets fönster pryddes med två lysande röda hjärtan. Hittade dem på Åhlens på lunchen igår.

Köket blev ungefär likadant som i fjol, fast det trivdes jag gott med, så det blev bra i år också.

Vardagsrummet fick sig en ordentlig ansiktslyftning med de nya ljusstakarna, som jag också hittade hos Åhlens igår. De tar lite plats, men jag har kasserat en massa blommor så utrymmet fanns...

De gamla vardagsrumsstakarna har fått flytta in i sovrummet, där de nu står i fönstren tillsammans med vita adventsstjärnor...

...och över alltihop lyser...Cesar! Han embarkerade glatt juldynorna som därmed får anses vara godkända!

25 kommentarer:

roffe sa...

God morgon.Vad fina stakar du köpt.lyser verkligen upp i varje rum.har man jobb och tjäna pengar.då alltid roligt förnya.men jag få ha dom gamla stakarna.får köpa nytt när man kanske bli rikare nån dag.ha en skön dag.kram

biggan sa...

godmorgon så fint det vart, ja vi är klara med, med lampor och stakarna, skönt, mysigt när dom väl kommer opp, kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Fint det blev :)
Som sagt jag väntar tills lördag kväll med mitt.

Kram

syren sa...

God morgon! Det ser väldigt fint ut hos dig! Ta det nu försiktigt så du inte halkar när du går ut. Tyvärr så försvann mina fötter från marken igår en halv timme innan jobbet slutade. Men det känns inte så mycket nu. kram

biggan sa...

ja det lär väl inte bli så lång livat, kommer säkert mer snö snart, ta det lugnt när du åker till jobbet, kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,Jäklar i mig va fint du har gjort i alla dina fönster,dom nya ljusstakarna var snygga..
Jaha så det är hos dig som kung BBore är i dag,här i Vreta är bara hans lillebror,,Lillbore här är det - 6,2 just nu.Haé Kram.

Siita sa...

God morgon. Så fint i dina fönster. Tänk om jag hade så stora fina. Här är set kallt idag, över 11-. Kram

Camilla sa...

Å,så fint du gjort!
NU kan julen komma :)
Kram på dig!

Sand mellan tårna sa...

Åh så fint du pyntat!

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Klart att Cesare godkännde,fint blev det !Jag fick benet under mej,så idag har jag ont i benet..Så gå och kör försiktigt!
Kram!

Ellis sa...

Härliga fönster, vad fint det blir! =)
Jag glömde helt bort korten igår men ordnar det ikväll, så finns de där då!
Snöar för fullt här idag, igen!
Kram Elenor

Anniepie sa...

Åhh va julfint detblev! :D Jaa, det tycker jag att du ska göra! ;) ha en bra dag nu. kramar!

Gunilla sa...

Åh vilka mysiga julfönster du fixat !!

Frogprincess sa...

Å vad tjusigt du har det :-)

Mita sa...

Jisses så fint du har gjort. Det lyser verkligen upp i varje fönster.
Broddar på, det har du väl om du går ut.Jag har lärt mig min läxa sen förra December,
Kramiz!

Ammis sa...

Va fint du har gjort!! I alla fönster också :0). Ser verkligen jättevarmt o. mysigt ut, o. katten blev pricken över iet..hi hi. Ha en go helg. krAMelikram

Ninja sa...

Har din dotter en egen ateljé? Jag får hålla till godo med jobbets.

ansepanse sa...

vad fint du fått! riktigt juligt
jag är inte riktigt klar än, ska ta resten imorgon :)
kramar

Anonym sa...

Tjuvstart!!!
Fast Cesare får fem plus :-)

Anonym sa...

Tjuvstart!!!
Fast Cesare får fem plus :-)

Mia systeryster sa...

Men så fint du gjort det=D Kram

roffe sa...

God morgon.Idag är det Julmarknad i Hjo med Årliga Vinter Dopp i Vättern.Ska du inte komma och ta dig ett Vinter dopp.Du ska ha en skön helg.kram

Jobba du helger på ditt jobb.

diana sa...

Vad fint ni fått det. Redo för jul här med ;)

Anonym sa...

Åhh vilka fina fönster.. Jag måste erkänna att jag bara fått upp i tv-rummet än så länge.. Men vi skall pyssla idag

eva sa...

Vad fint det blev och mysigt med de nya adventsljustakarna och sen förstås cesare:)
Här är de också mycket snö och det måste okså va rekord redan till första advent.
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...