24 november 2010

Jag hann med ett nödrop!!

Det snöade precis hela dagen igår...inte mycket men det tilltog på kvällen, så det var inte enkelt att få klart fönstren. Tre minus och snöstorm, men skam den som ger sig!!!
I natt kröp det nedåt på termometern som idag visar 7 minus...och snön fortsätter att stilla bädda in oss. Ja, jag tror i alla fall att den är stilla och inte yr omkring som igår.
Ska verkligen vintern ta oss i sitt järngrepp redan nu? Då lär det bli en l-å-n-g vinter!! Adventsfönstren är putsade och klara i alla fall, så i kväll ska jag vara inomhus och stryka gardiner...Ser nästan fram emot den goa värmen som blir av strykjärnet! Ha en bra dag alla och klä på er ordentligt!!


21 kommentarer:

biggan sa...

ja det blir nog tyvärr ett järngrepp redan nu, suck vill inte.
ja när jag fick börja sova började du, det är skit denna årstiden, här sov jag inte på 4 dygn, helt slut var ajg, hoppas ditt går över fort nu, värme massa värme vännen kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja inte vill vi ha full vinter än på ett tag,här har det bara blåst som 17:on ingen snö har kommit de senaste dagarna.
Kul att fixa i köket,Haé Kram.

roffe sa...

Godmorgon.Idag vaknade jag behövde gå på toan,då lika bra sätta på en kanna kaffe.idag tvätta jag julgardiner till köket och tänkte julbaka idag.ha en skön dag.kram

Vad söt han är Cesar,i sin gula färg i pälsen,bra nu när det bli vitt ute,då syns han bättre än ahn skulle vara vit.Du får krama han från mig.kram

Petra sa...

God Morgon!
Nu har det slutat att snöa här. Fast kallt är det.

Kram

Sand mellan tårna sa...

Ja skam den som ger sig men du kunde ju fått frostiga och fina fönster annars ;-)

Yvonne :-) sa...

Morn morn!-2,2 har vi och sno!!!
Så det blir snöskottning! Hadè Kram!

Anonym sa...

morron ! Ja jag ska städa lite jag också men fönsterputsning sker på våren eller sommaren här. Ha en fin dag nu !

ansepanse sa...

nej, kung Bore får inte ha tagit sitt grepp redan, då blir vintern väldigt lång, precis som du säger
kramar

Ellis sa...

Hej!
Vi fick ca 1 dm pudersnö inatt, så nu är det vitt och fint ute! =)
Hoppas du får en fin dag!
Kramar, Elenor

Frogprincess sa...

Ja... det verkar som att det är vintern som kommit på allvar nu.
Fönsterna på utsidan får vara. De ryker ändå bara igen. Jag tar insidan.

Mita sa...

Det kanske blir en vargavinter som dom pratade om tidigare,men då skrattade man bara och sa att det kan det inte bli två år i rad?????
Måtte det inte bli så,
Visst är det skönt att få fönstren fina till advent.Stå och stryka är rätt mysigt, då kan tankarna fara fritt.
Kram vännen!

Anonym sa...

Trist med en sån lång vinter, men fint om det blir en vit jul :-)

Camilla sa...

Den enda fördelen med att stryka.....värmen :)
Kram på dig!

Siita sa...

Hej. Jag har fått hälsningar till den från Stivie. Han är sjuk. Kram

eva sa...

Här yr de och blåser för fullt fortfarande! Nu ska jag ut och skotta av bilen för mer snö ska det komma inatt!
Mysigt när allt e klart och adventsgrejerna är på plats:) Är du med även i år på att skriva julrim?
kramiz

Ninja sa...

Hoppas på en tidig vår....hoppas, hoppas...

Ninja sa...

Hoppas på en tidig vår....hoppas, hoppas...

Maria sa...

Hej! När jag hörde på radio fyrstad så tror jag att ni haft ett värre väder än här. Måste fråga, kortet som du har på en älv med fåglar i, är det den som rinner utmed torget i Uddevalla? Blir lite nostalgisk, för när jag var barn hände det ibland att vi matade änderna med gula ärtor just vid den platsen. Ärtorna köpte vi en liten affär utmed kanalen nedanför torget, ja jisses de va länge sedan/kramar från torpet

diana sa...

Härligt med snö på vintern, fast det behöver ju inte gå till överdrift ;)

Siita sa...

God morgon. Nu har vi fått o får snö här. Kallt oxå så snön är lätt. Kram

roffe sa...

God morgon.Nu lova kallare ute,bara klä på sig rätt.Idag stryka gardiner och sätta upp och ta fram stakarna.ska vara Hundvakt idag åt en vän som plugga lite länge,så jag bad att passa hunden,slipper vara själv en heldag.har ju ingen Hund själv,men älska hundar.ha en skön dag.kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...