14 december 2011

Tio dagar före jul...

...och nu kommer de fram allihop... 
Rimstugan är igång sen 1:a december och ett och annat rim skrives men jag har inte tid att vara där så ofta...
Gillar du dom här rimmen, hjälp FenixMona att bli Sveriges bästa rimmare.

SMSa rim 15206. Till till 72550.

För varje röst så planterar reklamfritt.se ett träd.

Varje SMS kostar 5 kr + ev. operatörsavgift.

Lika välkommet för min del är en betygssättning av rimmet...fast bara om du tycker det är bra...för ettor och tvåor sänker ner totalpoängen, så om du inte gillar rimmet så sätt ingenting!


29 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Pyntet väntar vi med här hemma, och vi får väl se hur engagerade vi är i år när det kommer till den biten.

Siita sa...

Morning. Här ska sopas snö av bilen, sen åka iväg. Kramar

Petra sa...

God Morgon!
Vaknar till en morgon med åska...
Pyntet får allt vänta några dagar till här :)

Kram

Sand mellan tårna sa...

Så söta tomtar. Ja nu är det inte långt kvar tills HAN med säcken kommer;)
God morgon och ha en fin dag, kram!

Anonym sa...

Mors,,Jag har bara jul i köket,det räcker för jag kommer att vara i Vreta under julen..
Nä om man inte besökt platserna,då är det bara Google som kan hjälpa.. Haé Kram.

biggan sa...

fint det blir, jag har inte mycket julpynt alls i år, konstigt för jag skrev om det i dag, :). ja jag har inte hunnit besöka rimstugan så ofta denna gången, men har varit inne ett par ggr, men ska nog hinna in ett par ggr till innan julen, ha en fin onsdag kram biggan

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Bra att du tyckte om ordspråket.Ha en bra dag! Morgonkram!

Aurora sa...

Kan kopiera Petras kommentar. Åksa + julpynt om ngr dagar. kram

Nett sa...

Dessa härliga tomtar, mina är framme med :) Kram

Carina Sjölund sa...

Mina resterande tomtar kommer fram tassande i morgon :)
Kramen vännen♥

Camilla sa...

I år ställer jag inte fram några Tomtar.
Men granen är i alla fall klädd.
Men som sagt...Tomtarna får vara kvar i lådan i år.
Kram på dig!

Ellis sa...

Hej!
Jag måste helt klart städa och sen pynta, har torsdagsmiddagen imorgon så lite ordning innan dess kan vara bra!
Ha en fin dag!
Kram Elenor

biggan sa...

jo det blir ju ta det lugnt, fast ddet är ju mycket annat jag kan vara med på. julklappar och maten ska inhandlas, mm, slå in paket, jag gör det jag kan, sen får det vara, och julstmmning är ju gemenskapen, absolut rätt, kram biggan

ansepanse sa...

vilka fina tomtar, här har jag inte pyntat med dem än
Sv: tittar du inte alls på tv under veckorna?
kramar

anniepiie sa...

så fina tomtar! :D Du är ju så duktig på att rima! :) Kram

anniepiie sa...

oj, glömde ett b i bloggadressen på kommentaren! :P haha

Emma sa...

Det är väl enda nackdelen med att det blir halt men på julafton hade det varit mysigt med lite snö iallafall :) Nu regnar det så det ser mörkt ut.
Tänk bara 10 dagar kvar...
Kram

Gunilla sa...

Det är ingen rim o reson hos mig än, måste upp på vinden i kväll och leta tomatar !!

Mollan70 sa...

Gokväll
Oj det var att skriva inlägg tidigt i ottan. Går du alltid tidigt på morgonen? Vad duktig du är som rimmar!

livet på landet sa...

Här pyntas det ordentligt från första advent, inte den minsta tomte slipper undan =)
Kram!

Smörblomma sa...

Aha, så du har julpyntat nu, på riktigt :) Så vackra saker du har. Kramiz

syren sa...

Besöker rimstugan ofta som jag kan och betygsätter med högsta.För dina rim är ju bra. Vi ska plocka fram lite julpynt i morgon. Får ta lite då och då när man orkar.Skulle skrivit ett blogginlägg idag men jag väntar tills i morgon någon gång under dagen.kram

Veiken sa...

Jag vet ju att du har minst 26 timmar varje dygn så här års eller jobbar du i kapp :) Kramar

paloma sa...

Skall gå in och titta i rimstugan och lägga min röst på dig! Hoppas du mår bra! Stressa inte i hjäl dig nu..! KRAM

Ma sa...

Tjusiga tomtar. Även mina tomtar har kommit fram även om inte allt julpyntet har kommit fram ännu...

Mita sa...

Tomtar måste man ha,inte bara på loftet..*L*.. jag älskar att plocka fram dom. Julpyntat har jag gjort.Man njuter ju av det mest nu före jul tycker jag,
Kram vännen!

eva sa...

Många fina rim du skrivit så klart de blir en röst på dig:)!!!
kramiz

Anonym sa...

Sent Godafton (eller tidigt gomorrn)!

Har haft besök från Bornholm några dagar, så jag har varit lite dålig på att svara på kommentarer i bloggar.
Kul att Cesare blev en Lussekatt!
Kommer kalenden att säljas någon stans(skulle ju vara kul att kunna skryta med att man känner den misen).
Ha en trevlig Torsdag!
:o)
Kram
Stevie

Karpstryparn sa...

Svar: Exakt, det måste vi! Kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...