16 december 2011

Jultallrik på jobbet...

Jullunchen var okay, fast inte tyckte jag att det var värt 160 kronor...Så här såg min julltallrik ut. Jag äter ju inte sill så det blev inte så mycket kvar på min tallrik...  
bordsgrannen till vänster om mig hade lite mer  
precis som bordsgrannen till höger.  
Eftermiddagsfikat bestod av skumtomtar  
frukt och choklad. Jag höll mig till frukten nästan...jag tog faktiskt en tomte och en chokladbit också. Jag har faktiskt lyckats att hålla vikten trots mitt skadade knä och nu har jag börjat att träna lite försiktigt igen, så jag hoppas att jag fortsätter neråt nu...


30 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Mums så gott det ser ut!
Skumtomtar är så gott men äter man för många mår man illa;)
God morgon och ha en fin dag, kram!

Petra sa...

God Morgon!
Jultallrik är inget för mej, då det inte är mycket av det som är på som jag äter.

Kram

Siita sa...

God morgon. Jag tycker oxå det är dyrt med jultallrik, julbord kostar mera men då får man äta det man vill ha o mera. Här blir det inge julbord förens julafton. Kram

biggan sa...

det var dyrt för en jultallrik, man får ju inte mycket, men det kostar ju allting. vi käkade ju ett julbord, det är lagom tycker jag, annars hinner man tröttna innan det blir jul :). men såg gott ut annars. tack för julkortet det kom i går kram biggan

Roffe sa...

Hur kan en tallrik med julmat kosta 160kr,ett rån heter duga heter det.måste skälla på chefen.ha en fin dag.kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Det var dyrt för maten på din tallriken ..Ja det var en massa samtal igår.Får se vad det blir idag.Ha det så bra ! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Ja visst får man betala lite extra bara för namnet,,Julbord eller jultallrik,,jag har alltid tyckt att det är överpris...
Ja det blir nog så,,när man plockar fram sina favoriter..Haé Kram.

MICKAN sa...

Visst är det dyrt.

Är din katt en julklappsöppnare? Min Fox som jag hade innan var expert på att öppna julklapparna när de låg under granen.

Åååå, vad söta valparna är. Hoppas verkligen att de kommer till bra familjer.

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Var på fd "Två Krögare" nu mera "Bullen" DÅ JAG HADE BESÖK FRÅN BORNHOLM i veckan. Fick för mig att vi skulle äta där. Liksom hos Dig tyckte vi det var lite mat för pengarna (199:- per person). Fast Du fick mindre mat på Din jultallrik förståss, så den var dyr tycker Moi.

Ska till Ö&B samt MAXI med en graanne idag och handla hem lite inför helgen.
:)
Har fått för mig att göra en räk- & kräftsallad med bl.a röd-/purjolök, ägg, cocktail tomater, citronmajonäs, gurka, isbergssallad och kanske lite kokt potatis samt räkor & kräftstjärtar ej att förglömma!
Ha en bra Fredag!

Kram
Stevie

Ellis sa...

Det såg i alla fall gott ut! =)
Hoppas du får en trevlig fredag, här har vi än så länge en regnfri dag, jippie! =)
Kramar, Elenor

paloma sa...

Jag sa ju att du blivit så smal och fin! Äter du inte sill?? Oh! Det är ju det bästa på hela julbordet! jag äter mig mätt på sillen! Lillan äter nästan bara köttbullarna! Skum tomtarna älskar både jag och mamma! Synd du fick så lite på jultallriken! Nästan lite dyrt för det lilla!Eller? hoppas du får en skön fredag! KRAM

syren sa...

160 kr för en jultallrik var ju ganska dyrt! Grattis att du har gått ner och att du kan hålla den.Jag behöver ockå gå ner i vikt gör lite försök har gått ner ca 5 kg men behövs lite till,svårt när man inte orkar vara ute och röra sig så mycket som jag egentligen vill.kram

Gilla sa...

Jag har inte hunnit med nån jultallrik än. Får se om det blir några skumma tomtar istället. ;-D

Sv: Tack för välkommenhemkommentaren. Jag orkade inte skriva nåt i bloggen igår, men nån slags rapport kommer. Jag har tagit en himla massa bilder och en del filmer, som måste ordnas också.

Kram/Gilla

Gunilla sa...

vi åt julbord igår, visst, mycket gott, men skulle aldrig betala för det... men gratis är gott !

ansepanse sa...

tycker du inte om sill??
det gör jag :) men mycket av det andra på julbordet får vara för min del
Sv: bra att du har både voltaren och en gubbe som hjälper dig :)
kramar

Kajsa sa...

Vad duktig du är som håller vikten =)
Jag har trillat dig igen... =(
Ja, jag äter godis, igen =/
Lite duktig är jag dock, för jag dricker bara cocacola vid ytterst få tillfällen. Tidigare drack jag ca. 2 liter/DAG!!! Ja, jag vet det var ju helt vansinnigt. Det är åtskilliga kalorier jag har druckit på mig =(
Men det blev som ett beroeende...
Kramisar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Även om det finns mycket gott är ett brett utbud av julmat ingen större favorit i mitt läger.

Jag brukar hålla mig till janssons frestelse, skinka, köttbullar och prinskorvar! :P

Carina Sjölund sa...

Älskar skumtomtar :)
Kramen vännen♥

anniepiie sa...

Go tallrik, skumtomtar och choklad är ju inte så dumt heller! ;) Kram

anniepiie sa...

Go tallrik, skumtomtar och choklad är ju inte så dumt heller! ;) Kram

Karpstryparn sa...

Svar: Oki doki. Kramiz.

Emma sa...

Lite dyrt med 160 kr för det men jag hade nog betalt ändå för jag älskar julmat, även sillen ;)
Kram

Emma sa...

Lite dyrt med 160 kr för det men jag hade nog betalt ändå för jag älskar julmat, även sillen ;)
Kram

livet på landet sa...

Tycker det ser gott ut..men jag är sån som äter det mesta av julmaten. Fast 160 :- var nog lite dyrt. Vi åt stort julbord på Liseberg för 170:-.
Ha nu en bra fredag!
Kram!

Nett sa...

Så gott :) Vi fick julmat förra året, men inget i år. Vi fick ju teater och tilltugg istället. Kram

Mita sa...

Det såg gott ut, men herregud,jag har svårt att få i mig så mycket på en gång,och man vill ju gärna smaka på allt,men det går ju inte..*L*..
Dyrt jomen visst är det så..
Skumtomtarna hoppar jag över,men en chokladbit till kaffet eller två är inte dumt.
Lycka till med vikten, men du får inte försvinna alldeles,hehe...
Kramiz♥

veiken sa...

Jultallrik är gott, men det räcker med en om året tycker jag. Jag blir så fort trött på julmaten. På juldagen är det riktig mat som gäller. Kramar

Ma sa...

Gott med julbord. Men 160 kr såg det nog inte ut att vara värt...

Yvonne Johansson sa...

Man blir mätt bara man ser all mat. Jag äter inte så mycket Julmat. Jag äter fisk men inte kött från landdjur :) Jag har under hela mitt liv haft problem med magen så jag har fått prova mig fram vad min mage mår bäst av, för att slippa magknip och orolig mage. Men det är svårt att undvika vissa rätter till Jul. Jag brukar göra broccoli gratäng och äta soja korv och gourmé bullar till. Lite senaps sill också i lagom mängd, för den är lite för stark för magen. Lutfisk älskar jag, men det var länge sedan jag åt det. Jag ska Julhandla på måndag tänkte jag. Ha en riktigt trevlig helg på dig.

Ammis sa...

Det går knappt att kontra julmaten mot vad man betalar för du kan ju ALDRIG äta så mkt som du betalar för....Brukar baka in servicen, bordsdekoration, upplägg, variation, miljö e.t.c annars skulle jag nog bli tokig på att dom tar så mkt betalt för ingenting. Men förresten så äter jag inte julbord...ha ha...julmaten äter jag på julafton och mkt sällan före och efter, men det är jag det. Ha en härlig fjärde advent. krAMelikram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...