27 december 2011

Nu är glada julen slut...och jag också...

Sista juldagen, annandagen blev en jättefin dag! Efter 20 mils körning mot Norge och Ski var vi framme och möttes av familjen Schwabe och ett vackert dukat bord!  
Vi var ett gäng på åtta personer, i två bilar, som for upp denna annandag. Väglaget var jättefint, med 8 plusgrader över hela sträckan, ingen halka!  
Den underbara lukten av ribbe kändes redan när vi stod på trappan...  
helt perfekt hade Werona fått sin ribbe...med det härliga "knapret" precis så knaprigt som det ska vara!  
Vi åt rejält allihop, det var så gott!   
Barnbarnet Andrés favorit på norska julbordet är medisterkakorna, som ni ser närmast i bild.
Över alltihopa lyste denna underbara silverren...den var så vacker!
Här ser vi två glada systrar, Werona och Wictoria...  
en bukett fina kusiner, Michelle, Eliza och Christoffer.  
Ännu en kusin André...  
och Tobbe. 
Äldsta sonen Johnny fanns också på plats.
Tack Werona... 
och Espen, ja lille Chico också, för en underbart fin annandag i Norge!



24 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Godmorgon !Tack för alla hälsningar .Ha en bra dag Morgonkram!

Aurora sa...

Morn. Det tar på krafterna att fira Jul. Nu skulle man behöva ett par dagars ledighet för att återfå dem. Kram

Siita sa...

Ha en härlig tredje dag idag. Fast det blåser satan, iaf här. Kram

biggan sa...

härligt ni hade det hos werona, maten ser så god ut också, ha det fint i dag nu, när du är ledig kram biggan

Anonym sa...

Ja vissta är vi lyckligt lottade som har våra nära och kära,inte allt för långt borta..Min jul blev en fin Snoozig helg..Så även din ser jag..Haé Kramen.

Yvonne :-) sa...

Oj vad du kan rimma..... Ja julen är slut och många med den.Fasligt vad alla stressar till jul och nyår.. Vi har iaf tagit det luungt! Kramar!

ansepanse sa...

vilken mysig samvaro med de kära och massor av god mat
kramar

Mita sa...

Ja då var det firat och klart för denna julen. Den gröna men otroligt stormiga julhelgen. Härliga bilder du bjuder på.Gott att ni kan träffas så där trots avståndet,och vad skönt att väglaget var bra.
Ha en fin dag,
Kram vännen♥

paloma sa...

mUMS Vad gott det såg ut! Ribbe? e det revbens spjällen?:) och kakan där såg jätte god ut! Vad är det för kaka? Vad innehåller den? Tur det var fint väder! Kram

Gilla sa...

Så härligt att få vara tillsammans med alla under julen. Jag träffade ju de mina till Lucia, då min syster fyllde år och nu blev det ju Sibbes familj som bor i HBG som kom. Det blev en alldeles förträfflig jul för både er och oss ser det ut som.

Kram/Gilla

Karpstryparn sa...

Hade en bra och trevlig jul jag också, firade den hemma med flickvän och goda vänner.
Kramiz

Ma sa...

Vilken härlig julhelg. Det såg riktigt mysigt ut.

Emma sa...

Vi kommer köpa en ny vagn och då blir det en duovagn, både ligg och sittvagn i ett :) Sen ska vi spara den om det blir fler barn, jag vill gärna att min första ska vara ny :)
Kram

Ama de casa sa...

Vad gott och vilket härligt gäng :-)

syren sa...

Vilken härlig julhelg ni haft. Underbara bilder! Har läst allt om din jul! kram

Veiken sa...

Jag blev helt betagen av silverrenen. Det vackraste jag sett på länge! Hoppas du vilar upp dig resten av veckan. Du har säkert en del jobb som väntar, så det är bäst att du är riktigt utvilad. Kramar

livet på landet sa...

Kul med norskt julbord, med lite andra delikatesser på. Ni ser ut att ha haft en riktigt bra jul=)
Kram!

Carina Sjölund sa...

Mysig julhelg ni hade med nära och kära :)
Känns lite konstig jul ändå med grön gräsmatta!
Kramen♥

Petra sa...

Verkar som ni fick en mysig dag :)

Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ni har haft det riktigt festligt ser jag :)

eva sa...

Vad mysigt det ser ut och vilken smarrig mat:)
kramiz

Nina sa...

Vilken härlig annandagjul ni fick & hade!
Kramen

Maria sa...

Oj det var ett firande av julen som heter duga kan förstå att du blev trött. Det att få träffa alla under julhelgen ger lite glädjeenergi också.
Ha det gott/kram

Augusta sa...

Tack för att vi får se och att du visar bilder på familjen, dina fina barn och barnbarn :)

God fortsättning!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...