11 december 2011

Gammaldags jultorg, regn och kyla.

Lördagen startade med tvätt och städning, såsom alla lördagar. Sen kom äldste sonen och barnbarnen.  
En snabb fika innan vi stack ner till stan. En stad som till stora delar stod under vatten...värre översvämningar är förra gången.  
Vi hade tur och lyckades att få en parkeringplats, för det hade ju försvunnit massor av parkeringsplatser i och med översvämningarna.  
Tomtar, julsånger och dans kring granen...och spöregn! Inget höjdarväder! Det var svinkallt och vi höll ut i ca tre timmar, sen höll i alla fall jag på att frysa ihjäl!  
Största barnbarnet André vann en hink med en massa gott i och jag köpte rådjurskött, kalkon och rökt skinka. Den sista timman var jag så stelfrusen så jag kunde varken ta upp plånbok eller kamera...Då gav vi upp och for hem till värmen och en god middag.

Efter middagen intogs soffan och där slutade min lördag...jag kom aldrig ur den, inte förrän det var dags att byta soffan mot sängen...



22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Då skulle ni haft vårt väder där. -4 grader solsken o vit backe. Kramar

Anonym sa...

Mors..Hag såg på Tv och hörde av sonen som är i Göteborg,,att det är otroligt mycket vatten,,Säveån är som en flod...
Ja fy för den halkan,då är det bättre att stanna inne..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Tråkigt att vädret inte var bättre! :/

Hoppas denna dag bjuder på bättre väder! :)

Camilla sa...

Vilken dag!
Synd bara att det var så dåligt väder.
Kram på dig!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Förstår att du inte kom upp ur soffan,du gjorde rätt som bara satt kvar.. Ja det var tur att dom kunde komma så snabbt att fixa avloppet.Synd att du inte kunde göra något åt bilderna.Ha en bra söndag! Morgonkram!

biggan sa...

härliga bilder, ja det brukar vara kallt på julmarknaden. :). men ni höll ut länge :). kul han vann en hink med massa smått och gott i. ha en fin söndag. kram biggan

Aurora sa...

Hoppas du tinat upp idag. Här är det minusgrarder och blixthalka. Det blir till att sitta inne. Ha en bra dag

Augusta sa...

Vilket väder ni hade igår. Då får man vara glad för här i Stockholm var det riktigt härligt trots allt.

Fina barnbarn har du :)

Såg att Cesare blev en kalenderkille. Får säga grattis! Nu hoppas jag att det blir vinst för mig, hihi

Kram

ansepanse sa...

tråkigt att det var sådant väder, men du hann ju med att få tag i en massa gottigheter till julbordet :)
vad skönt att bara landa i soffan efteråt
Sv: jo, jag lovar att jag ska vara rädd om mig, jag ska inte göra något mer till julbordet, resten köper jag färdigt
kramar

Maria sa...

Förstår att du slockna på soffan efter en sådan dag. Hoppas du får en bra tredje advent/kramizar

paloma sa...

Mysigt! Men usch med kylan som skall förstöra allt!;( Satt hemma jag med nästan hela dagen...men tog en skön promenad på kvälls kvisten.. det var precis lagom! Tack gode gud varken halt eller kallt! men sedan var det soffan för mig med.. men gjorde jätte god mat.. fläskfile pommes och sallad.. har kvar.. och skall göra lite nu till lunch! Trevlig 3e advent. kram

Ellis sa...

Hej! Vilket jobbigt väder, vi hade lite regn igår men snö också, så det är fortfarande vitt ute och minusgrader idag! Skönt att ni kunde komma in och värma er sen!
Hoppas du får en fin 3:e advent!
Kramar, Elenor

Petra sa...

Inget roligt väder just nu.
Och inte får man nån julkänsla heller när det bara regnar.
Behöver inte snöa, men heller inte regna..

Kram

Nett sa...

Härlig dag ni fick och det där med att byta ut soffan till sängen lät underbart gott, så skall jag göra imorrn kväll :) Kram

veiken sa...

Jag minns hur Uddevalla såg ut förr när vattnet tryckte på. Jag kan tänka mig att det var något liknande nu. Kramar

Sand mellan tårna sa...

Måste faktiskt säga att vår julmarknad var skönare=) Du får kika på bilderna hos mig.

Chiquita sa...

Ni verkar i alla fall ha haft en riktigt mysig dag trots kylan... en liten försmak av julen... Jag är så himla glad att Cesare kom med att du kan inte ana!!

Gunilla sa...

Våran julmarknad var under tak i gamla järnbrukshyttan, det blir jättemysigt !! här är -7 grader ute, därinne var iaf plusgrader

anniepiie sa...

här har det varit kallt men soligt iaf! :) SV: Jaa, de blir inte lika sega iaf, kan oxå lägga dom i frysen om man vill ha dom fort! ;) hihi Kram

Mita sa...

Jamen fy för sånt väder.Mycket elände med översvämningarna,Göteborg hårt drabbat nu.Jag skulle inte heller kommit ur soffan om jag hamnat där,hehe...man sover så gott där,
Kram vännen!

Karpstryparn sa...

Ja, det här med översvämningar är inte så värst trevligt.

Svar: Ja, mina uppgifter är ju faktabaserade.
Kramiz

Yvonne Johansson sa...

Söndagen här hos mig har i alla fall varit solig, men vattnet i Lidan har också stigit. Flera större träd utmed strandkanten är farligt nära att rasa ner i vattnet. På sommrarna när det regnar mycket och man står ute vid fyren, så ser man massor med grenar, träd och annat skit flyta ut i sjön, och flyta vidare mot Kinnekulle. Det som inte sjunker måste samlas någonstans borta vid något ställe vid Kinnekulles strand.
Det ser gott ut med Lussekatter. Jag har inte ätit några än, men jag får nog ta och inhandla några inför Lucia. Ha det så gott så länge.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...