6 december 2011

Äta, sova, jobba...

Måndag är veckans absolut längsta dag...kom hem vid halv sju på kvällen och konstaterade att...NEJ... 
jag orkade inte att inta nästa dator! Den första december körde ju Rimstugan igång igen och jag var ju bara tvungen att haka på lite där...det är ju himla kul att rimma! Fast inte, inget rim på måndag kväll, det orkar jag inte!

Behöver du hjälp med lite rim till dina klappar så klickar du på Rimstugan högst upp i sidkolumnen. 
På Bohusläningen räknas det fortfarande sms-röster och Cesare ligger och väntar på resultatet...Tisdagens tidning har ännu inte ramlat in i brevinkastet så jag vet inte i skrivandets stund hur det gått...

31 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag förstår att du inte orkade sätta dig vid en annan dator!

Sv: Så roligt att ni fick lite snö! Jag väntar med spänning själv just nu! :)

Siita sa...

God morgon. Hoppas det gått bra med räkningen av röster så han blir med. Kram

biggan sa...

hihi du kunde inte låta bli att rimma lite :). kul för dig :). ja jag hoppas verkligen han kommer med nu, ha en fin tisdag kram biggan

Roffe sa...

Godmorgon.Det kom snö hos mig med.Kram

Anonym sa...

Mors,,Denna gåta är nog den svåraste jag haft,tror kag..
Cesare ligger och väntar
Att matte på tidningen gläntar.
Sen blir han alldeles vild.
När matte ropar,du är med på bild.
Haé Kram.

Mita sa...

Haha,jag ser att den goe Hebbe rimmar minsann,han kanske skulle vara med i rimstugan..
Nej men jag förstår fullkomligt att du inte frivilligt sätter vid en dator igen. Gud vad spännande med rösträkningen.Verkar vara mycket att räkna,tummarna hålls för fullt för Cesare...
Kramiz♥

Petra sa...

God Morgon!
Inte så konstigt att du är datatrött när du kommer hem :)

Kram

Sand mellan tårna sa...

Nu är måndagen över=)
Hoppas räkningen blir klar snart så vi får se hur det gått. Han kommer garanterat bli en lussekatt=)
God morgon!

Aurora sa...

Vi fortsätter hålla tummarna. Kram

Ellis sa...

Hej!
Hoppas han kommer med, du får berätta senare! =)
Finns så mycket pyssel man kan göra, så kul att testa lite av varje! =)
Hoppas du får en fin dag!
Kram Elenor

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Förstår att du var trött efter en sån lång dag! ja rättning i ledet! Ha en bra tisdag! Morgonkram!

paloma sa...

Vi får hoppas det gått bra nu! Håller tummarna för lilla ceasar! KRAM

Gilla sa...

Godmorgon Mona!

Va!!! Finns det verkligen något du inte orkar med? Jag tycker att du om någon verkligen är i farten med allt möjligt. Men hoppas att det bara är tillfälligt.

Sv: Så snäll kommentar du gav mej i mitt röda Fototriss. Tack för det.

Vi hade helvitt i ca. 10 minuter igår, först i luften och sen på marken, men allt är försvunnet som väl är.

Kram/Gilla

eva sa...

Nu håller jag alla tummar och tår för att Cesare e med men de e klart han kommer med:)
kramiz

Maria sa...

Vitt o fint har det blivit ute, solen lyser o även snön gör sitt.
Håller fortfarande tummarna för Cesare.
Kramizar

Nett sa...

Ja det kan bli för mycket data. Man måste se om sig själv med. Kram

Chiquita sa...

Låter kul med rimstuga... men jag håller med det är inte alltid man har lust att sätta sig vid datorn... Hoppas nu att det går vägen för Cesare!!

GUnilla sa...

Nä nån rim o reson lär det vara på ihärdigt arbetande, ta det lite lugnt när du kommer hem, det gör det rätt i !!

Karpstryparn sa...

"Töt" katt det.

Emma sa...

Ja de gör ju det :)
Jag är inte bra på rim hehe. Fast i år köper vi inte många julklappar utan försöker spara det vi kan till bebis istället :)
Kram

Anonym sa...

Gu har så vacker blogg.Ser att du börjat med dynamiska vyer!Det är fint,men bloggers nya design förstörde hela bloggen.Nu har jag fått hjälp att få till den i sitt normala utseende.Det blev totalt solförmörkelse.Kram,Inger
Chintohs blogg

Anonym sa...

Rättelse det ska stå DU!Kram,Inger
Chintohs blogg,välkommen in!

Unknown sa...

På måndagar känns det verkligne att man lever, har åxå långa dagar på måndagar. Samtidigt så är det skönt att man dunkat av det värsta i början av veckan åxå :-)

Hoppas du har haft en fin dag nu!

Kram

ansepanse sa...

förstår verkligen att du inte orkade sätta dig där
håller tummarna för Cesare
Sv: hoppas det gick bra för dig därute i halkan
kramar

Carina Sjölund sa...

Här blir det inte mycket datatid för mig när jag jobbar natt!
Bara äta, sova och jobba.
Kramen vännen♥

Veiken sa...

0j, vännen är du så trött! När jag kommenterar detta tror jag att Cesare är med i kalendern, Det finns ju inget annat :) Kram

Smörblomma sa...

Visst är det skönt med datorfritt ibland :) Något man borde ägna sig åt lite oftare, men men... Kramiz

Sladdertackan sa...

Du behöver nog lite datorfritt ibland! Håller tummarna för kissemissen.

Sladdertackan sa...

Nu har jag kollat på dina rim. Du är ju skitbra på att få till det.

Ninja sa...

Tisdagar är min längsta dag :(

Maria sa...

Var inne på Bohusläningen men det fanns inget resultat än men vi får hoppas. Kramen

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...