17 december 2011

En vecka till julafton...

Vi hade tänkt att julhandla igår men det var verkligen ingenting som lockade. Prinskorv t.ex låg i sin vanliga hylla och inte som vanligt framme i en monter tillsammans med köttbullar...En monter med julskinka var allt som påminde om att det är julafton om en vecka.  
Julpynt och till och med två tomtar fanns det, men det vi var ute efter var ju den vanliga, traditionella julmaten...Nej, så här hade jag ju inte förväntat mig att det skulle vara på min affär en vecka före jul...Vi åkte hem utan julmat...



19 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Då får vi hoppas ni hittar julmaten idag då. Jag hoppas på meddelande om vad jag ska köpa. Här har kommit lite vitt inatt o det är noll o halt. Kram

Mollan70 sa...

Godmorgon
Här tänkte jag julhandla i dag om det inte är för mycket folk. Risken är ju stor för det nu i juletid när alla ska fylla på sina förråd med smått och gott. Trevlig helg. Kram

Sand mellan tårna sa...

Konstigt att det inte var mer juligt i butiken. Tycker alla brukar vara så tidigt ute.
God morgon!

biggan sa...

ja vi julhandlade det mesta i går, ligger inne på bloggen nu, jag skriver alltid dagen innan, och det kommer opp automatiskt 10 över 6, vet inte varför jag inte kan få det till klockan 6, synd ni inte kunde julhandla, för snart är det kört, jag vägrar julhandla närmare jul, det är så långa köer då, vem orkar stå i dom då? nej fy. ha en fin lördag kramar biggan

Anonym sa...

Mors,,Men du,,saknar din affär julkänsla,,fast vi är så nära,konstigt...Hör på radion att det nog blir en grön jul i år,bara i norr dom får en vit jul..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Hoppas att du får mat ändå! Vi har inte behövt springa upp och ner för pannans skull på 9 år,den sköter sig själv.Jag blev glad för pulsvärmarna.Ha en bra lördag! Morgonkram!

Camilla sa...

Herre Gud...en vecka kvar. Full fart mot julen,alltså :)
Kram!

Ingmarie sa...

Inget julhandlande än,men det fixar sig säkert!
Mätt lär man nog bli till skillnad från en hel del på jordklotet....

JULKRAM från mig

Gilla sa...

Vi har överhuvudtaget inte handlat inför julen. Jag var ju bortrest.

Sv: Ja, Sibbe var ju inte med på resan alls. Så jag åkte ensam. Han ville inte på grund av sitt ben och sitt dåliga mörkerseende och dessutom har han varit yr i huvudet utomhos på sistone. Men jag roade mej ordentligt.

Kram/Gilla

Augusta sa...

Att du inte klagade. Vi, tror jag, klagar för lite här i landet då det gäller våra egna behov och tillfredställelse. I alla andra länder klagar man ju helt vilt i sina affärer :) Eller hur? :)

Kram

ansepanse sa...

vad konstigt, nog borde det funnits där nu
kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vi har inte ens börjat med den typen av handlande än. Kanske på fredag nästa vecka :P

paloma sa...

Tror det är något fel här med bloggen??) blir alltid bortforslad från din blog!? Nu provar jag igen! Trist det är så hos er i affären! Här är det ordentlig julstämning i affärena! Även vädret!! Nu är det helt vitt här hos oss! snön faller med stora flingor! Men i dag har ju vi adventsfika m glögg hos kusinen! I Kungsängen! Men mamma hämtar oss! Annars hade det inte gått... att vi följde med! Ja du vet hur det är! Suck.. hoppas ni har bättre väder! KRAM

Nett sa...

Idag har jag handlat sista julklappen och jag har även handlat all julmat. Har jobb i veckan så det är skönt att ha det gjort. Ha en fin Lördag. Kram

Veiken sa...

Jag har lite julklappar kvar och sedan väntar jag på bättre tider - läs ljusare. Kramar

Ninja sa...

Prova en annan affär???

Mita sa...

Nog är det full julkänsla och mycket framplockat på Ica Maxi, bara att handla på..*L*..
Julrusch på stan och i köpcentret också, det som ändå fattas är lite vitt på marken tycker jag,lite lagomt så det blir lite ljusare och inte så gråsmutsigt..
Kramiz!

Emma sa...

Tack, jag hoppas också :)
Det var ungefär så det såg ut i vår coop affär också.
Kram

Maria sa...

De var illa men kanske ni har bättre tur en annan dag närmare jul.
Trevlig 4:e advent önskar ja dig/kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...