8 december 2011

En av valparna har ett eget hem på gång...

Alla Noras valpar heter något på A, detta för att det är första kullen...och det här tror jag kanske att det är Adam. Fast jag ser ju inte vem som är vem...men syrran har stenkoll...hon vet!  
Detta är nog Anja eller Anna...fast säker är jag ju inte...  
En av killarna är nu tingad och enligt syrran så är det Aron. 
Det är trängsel runt matskålen när det serveras... 
och mera trängsel blir det när mamma Nora också vill ha sig en smakbit av barnens mat!
Hos syrran bor också kissarna Hassan och Lukas, den sistnämnde föredrar att få sin mat serverad på bänken, där valparna inte får tag på varken maten eller honom. Det är verkligen liv i luckan hos min syster just nu!




30 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Tur att du får åka till jobbet o slipper det hala. Här är kallt idag så då är det inte lika halt. -7 grader just nu. Vad söta valparna är. Kramar

biggan sa...

så söta dom är dom små liven, förstår att det är mycket för din syster nu, hon har att göra, tyvärr är vi ju hemma alldeles för lite vi med, för att ha såna små goa, fast visst hade man velat, ha en fin torsdag kram biggan

Aurora sa...

Morn. Vilka goingar. Jag förstår att katten flyttat en trappa upp med maten. Ha en skön dag

Roffe sa...

Jag vet att jag får för lön 1 dag.Men sen jag ringde facket,då sa han har du papper på att du har 2veckor provanställning ,då är det enligt avtal skyldig betala ut 2 veckor inte bara 1dag.Vad söta valparna är.kram

Anonym sa...

Mors,,Dom är så fina valparna,,hoppas dom kommer till fina bra hem..
Marken är nu vit och skön,,tack vare den förbannade snön..
Haé Kram.

Camilla sa...

Hahaha...katter är smarta. Dom vet hur man ska göra för att få behålla sin egen mat :)
Gud så söta valparna är.
Kan tänka mig att det är liv i luckan hos din syster.
Kram!

Sand mellan tårna sa...

Herre gud så söta dom är valparna. Å måste bara säga att jag blir så glad när jag kommer in på din blogg och ser din fina header som är så julig=)
God morgon och kram!

Petra sa...

God Morgon!
Kan tänka mej att det går livat till där nu :)

Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Så söta valpisarna är! Förstår att det är full rulle hos syrran och värre blir det efterhand som valparna växer. Ja det var en rälig isgata .Tur att han inte trillade. Morgonkram!

Gilla sa...

Sickna små sötnosar! Men vi har ju hand om Baloo och det räcker.

Klart att kissen vill freda sen mot såna monster.

Sv: Du får väl börja baka lussekatter då. Kul att jag kunde roa lite.

Kram/Gilla

paloma sa...

Hahaha! Så gulliga de är! Vilket liv det måste vara där nu!
Men de är ju så söta! Blir ful i skratt åt Hassan som vill ha sin mat uppe på diskbänken.. och äta ifred! Gulle honom=) e han inte lik lilla Ceasar? kram till dig. ds i dag går det nog gå ut här. ? solsken och lillan sa det inte var halt! DS

Anonym sa...

Hej! Vilka söta valpar du visar! Ha en fin dag !

ansepanse sa...

tror jag det att det är liv i luckan med så många valpar som börjat komma riktigt i lektagen, de är SÅ söta
kramar

Ellis sa...

Hej!
Roligt att en av valparna är tingad nu, verkar fullt upp där! =)
Hoppas du får en bra dag utan snöproblem!
Kram Elenor

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh, dem är så söta!! :)

Chiquita sa...

Jösses vilket hundliv det ska vara där...absolut inget för en stressad kisse... förstår att en föredrar att äta i lugn och ro på diskbänken...
Fortfarande inget nytt om Cesare...
Kramis och ha en fin dag!

Emma sa...

Ja men är det halt vill jag helst inte heller gå ut. Men när där ligger ett fint snötäcke och det är bra saltat är det riktigt mysigt att vara ute :)
Naaw vad söta valpar, skulle med vilja ha hund men nu har vi 3 (4) katter så det får räcka än så länge.
Min svärfars gamla katt åt också på vasken för att inte hunden skulle störa.
Kram

Nett sa...

Kul att namnge dem efter första kullen :) Och tur är det att hon har koll på vem som är vem :) Kram

syren sa...

Härliga valpar du visar! Hur går det för lussekatten? Har kollat bohuslänningen på nätet,men inte sett något resultat än. kram

Augusta sa...

Vad gulliga :)
Måste vara svårt att skilja sig från dem sedan fast katten blir nog glad :)

Hur går det för Cesare? Blir han någon kalenderkatt?

Kram

eva sa...

Vilka underbara vapar och va kul de måste va att föda upp valpkullar:)
Visst e man efterklok och oftast stressar man så man förbiser det som det inre vi säga.
Väntar på spänning hur det går för Cesare i lussekattstävlingen!
kramiz

veiken sa...

Dom är så himla söta....synd att dom växer så fort! Kramar

Gunilla sa...

så söta valparna är... när jag blir pensionär ska jag ha hund igen !

Ammis sa...

Man blir ju bara käääär när man ser dessa ulliga goa valpar!! Ha en skön torsdag,hoppas inte ovädret ställer till det för mkt i Uddevalla. krAMelikram

Mita sa...

Dom är så fina och lagomt många. Herregud när vi var och skulle välja ut Peppe,11 stycken var dom i kullen. Jag tyckte det var små valpar överallt...
Hoppas din syster får tag i bra hem till småttingarna. Det är så otroligt viktigt,
Ja usch, idag är det ishalkigt att gå,så nu börjar det med eländet,och snöoväder väntas,hujedamej...
Kram vännen♥

Unknown sa...

Määäään!!!

Hur söta får man vara?!

Kram kram

Yvonne Johansson sa...

Ta det lugnt nu imorgon. Det ska visst bli riktigt busväder. Jag har så torra ögon just nu så jag försöker att inte sitta framför datorn så mycket, vilket är svårt. Det är väl Sjögrens syndrom jag har, för jag är en riktigt torris förövrigt :) Obs! hur har det gått för Cesare i tävlingen? Håller på att köpa Julklappar till mina missar just nu. Längre fram så ska jag inhandla en lite större klätter stolpe hade jag tänkt. Min yngsta katt tycker om höga höjder. Ta det lungt nu och var rädd om ditt knä.

Karpstryparn sa...

Vad bra, det är ju en söt liten katt.

Svar: Precis. Skinka är skinka, och kålrot är kålrot.
Men detta vet tydligen inte alla.
Angående Måns: Ja, han gillar det tydligen.
Kramiz

Frogprincess sa...

Det där med Lucas var lite läskigt om det är honom du visar på bilden. Pucko hette faktiskt också Lucas när vi tog över honom och de är ju onekligen lika...
Ja, nu är det lite svårt att hinna med allt som ska göras. Gran vet jag inte om det blir någon i år heller. Pucko lär ju riva den...
Ha en fin helg!!!

Anonym sa...

Är de inte kloka,kissarna!Kram lilla röding.PrinsessanElvis och Leifi.En gång hade vi tre kattkillar i den färgen.Efter det blev det kastrering för vår del och Elvis!blev Prinsessa!Matte trodde först att jag var en kille!HI,HI!Nospussar,PrinsessanElvis och Leifi
Chintohs blogg

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...