3 december 2011

Så skönt med blommande Tusenskönor.

I stan och på torget rustas det för julen...här finns det juldekorationer och julkärvar. Fast behovet av mat för våra fåglar verkar inte vara så stort...Mat tycks det finnas och matas gör de väl mest av tradition just nu... 
Gräsmattorna lyser gröna och jag har sett både en daggmask och olika småkryp, så naturens skafferi är alltjämt öppet.  
Här och där i de gröna gräsmattorna blommar Tusenskönorna och allt runt ån står i bjärt kontrast till julskyltningen i stan.
Ingen snö för skogskissen Cesare, fast matte är bara glad att snön håller sig borta. I morgon kväll är det slutröstat på årets Lussekattskandidater, så idag är det näst sista dagen om du vill hjälpa till att rösta fram honom.
Sms:a till 72099 och skriv BHN KATT 1.
Tack alla som har röstat och som röstar, vi är så glada och tacksamma för era röster!!!




28 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Då får bellisen kallt om benen idag då det är - grader. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Hade det varit lite ljusare kunde man trott att det var våren som var här.

Kram

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Här skiner solen även denna morgon!
Önskar dig en fin dag. Kram!

Sand mellan tårna sa...

Haha det där med vattenflaska är jätte bra. Har sagt till Alex att vi ska göra så på Slash när han är i blomkrukorna och river ut jord. Ska nog börja med det när han hoppar upp på diskbänken också. Något han kom på för bara ett par dar sen att han kan göra om han står på köksbordet och hoppar därifrån. Borde får han ju inte heller vara på men när jag inte ser passar han på.
Här ska sprejas fr o m NU=)))

Roffe sa...

Godmorgon.Sen jag började på aktivitetträningen så orka jag inte blogga på morgonen.är fullt upp,sen vill jag inte gå upp 1 timma extra bara för att blogga.Ge mig inte nån passion.Ni som har familj,kan ju blogga för att era barn och barnbarn läser din blogg.Ha en fin helg.kram

Anonym sa...

Mors,,Ja jag undrar vad moder natur tänker om decembervädret...men frånvaron av snön gillar jag..
Det har startat en Facebook sida för dom som har sina rötter här på orten,vi är 675 medlemmar nu,,många har flyttat och inte återvänt på många år,,så för dom är förr och nu jättekul att se..Haé Kram.

biggan sa...

ja det är konstigt i naturen, kul med marken, en minimarken här med i morgon. då kommer malin och levin med, stannar några dar. hoppas han kommer med nu också. håller alla tummarna nu, kram biggan

Camilla sa...

Jag är också glad att vi inte har fått snö.
Det skulle vara skönt att få en grön vinter,men mest troligt hinner vi få snö innan våren är här.
Håller tummarna att Cesare ska vinna.
Kram!

Stattinskan sa...

Jag tycker att det är bekvämt att snön håller sig borta - Skåne och snö är ingen bra kombination ;-D
Gomorron

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Vad Cesare ser bestämd ut på den bilden.Liknar katten Gustav. Vi hade jättetrevligt.Är trött idag.. Korgonkram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, julpyntet är i full gång i städerna - dock får regnet och vinden allt att kännas mer som en tråkig höst!

Gilla sa...

Ja, nog känns det lite som upponervända världen när man ser hur det ser ut ute. Jag såg även fina rosor som blommade igår på Fredriksdal.

Sv: Det är det bästa med Fredriksdal att de ordnar så många och fina marknader. Vi går dit så fort det är nåt sånt på gång och även däremellan, för vi är medlemmar i Museiföreningen och då är det gratis inträde där.

Då får jag väl se lite från er julmarknad också när den har varit?

Kram/Gilla

ansepanse sa...

jag har också blommande tusenskönor i min trädgård
undrar om det blir snö till jul
kramar

paloma sa...

Tusen sköna har vi med här utanför! går var vi ute i bara kofta utan att frysa! Så himla skönt..älskar detta vädret! Få se om vi åker till min sons grav i dag.. i morgon blir det adventsfika hos en farbror jag e kontaktperson åt! Ha en skön lördag! kram och kram till Ceasar!

livet på landet sa...

Ja, snart är glada julen här... men inte snön ännu. Men alla fåglar och andra vilda fyrbentingar gläds nog. Nu håller vi tassar och tummar för Ceasar!
Kurr från norr!

Kort och Gott - Nillas Trädgård sa...

Här snöade det faktiskt för en liten, liten stund sen. Inget som blev kvar på marken så vi ser fortfarande alla små tussingar i vår gräsmatta...

Chiquita sa...

Ja vädret är minst sagt konstigt... men lite skönt är det allt att det inte kommit nån snö än ;-) Vad vacker han är Cesare... Jag tycker vi alla får gör en insats och skicka ett sms idag så att han får vara med i almanackan...
Sv: Du kanske har rätt... Först sa veterinären att man max skulle ta medicinen i 8 veckor för annars kan man liksom bli beroende av den... och jag har ätit den gansk precis 8 veckor hela tiden under konsultation av veterinären.. Under de 8 veckorna hade jag två kräkperioder men hela sista månaden har jag inte kräkts en gång. Men sen när vi skulle börja trappa ut medicinen så...blä... då började jag kräkas igen... jag kanske redan är beroende av medicinen... nu har jag ialla fall gått tillbaka till normaldos...det är int elätt att vara liten... Kram och tack för allt stöd!

Ma sa...

För mig får gärna snön hålla sig borta ett tag till. Det räcker för mig att det kommer fem centimeter runt jul som sen försvinner. Men jag tycker att vädret förrändras väldigt år från år. Förra året var det väl snökaos vid den här tiden...

Mollan70 sa...

Vad julfint du har fått det i bloggen! hoppas lördagen har varit bra. Kram

Ninja sa...

Javisst är det härligt med blommorna...jag har en ros som blommar fortfarande...

Karpstryparn sa...

Med tanke på hur regnigt det är så är det inte konstigt att man ser daggmask.
På min tomt är det dock så blött och sumpigt att man kan tro att jag bor i ett träsk.

Svar: Kan bara säga att jag håller med.
Kramiz

Veiken sa...

Underbara bilder. Jag älskar grön vinter! :) Kramar

anniepiie sa...

jag är oxå glad att snön håller sig borta! :P SV: Precis, gick kanon! :D Kram

Ellis sa...

Hej!
Hoppas det blev en trevlig minimarknad! =)
Jag har burit flyttlådor och annat hela dagen lång, men roligt att kunna hjälpa mina kompisar, nu blir det vila!
Kram Elenor

Emma sa...

Tack, hoppas jag med :)
Det känns inte som vinter och jul ännu men det kommer nog sakta men säkert. Julkalendern gör så man får lite mer julkänsla :)
Kram

Mita sa...

Tänk i morse var det frostigt och fint så man fick riktig adventskänsla. På eftermiddan kom regnet och blåsten,fy fasen så trist..
Hoppas hon får tag i trevliga köpare till dom fina valparna.Det måste vara det svåraste att skiljas från dom...
Kram vännen!

eva sa...

Vad fint du fixat till bloggen med julfotona. Konstigt väder mellan varven känns det som de e vårvindar ute.
kramiz

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej Mona!
Ja det är skönt att snön håller sig borta!Det tycker vi,jag o missarna PrinsessanElvis o Leifi.
Välkmmen till min blogg,Ny design,
Chintoh.blogspot.com
Min dagbok

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...