18 december 2011

Ruschigt men en underbart fin lördag!

Startade upp lördagen med tvätt, som vanligt...men sen stack vi iväg till Willys medan maskinerna gick....och där fanns allt som jag behövde!! All den tradionella julmaten fanns framlagd...och första julskinkan levererades igår till pappa!
       
Sen tog vi med oss pappa upp till Dingle och hälsade på hos de små valparna, som inte alls är lika små längre... 
Där klippte jag till min pappa, fast vi hade åkt ifrån hårtrimmern...så vi fick mellanlanda i Hunnebostrand, hos yngste sonen och låna med hans hårtrimmer... Ja,ja det man inte har i huvudet får man ha i benen.. 
Strax före fem åkte vi vidare till Hällevadsholm och yngsta dottern Wictoria som bjöd på middag.
Där bjöds vi på fläskfilé och kyckling, potatisgratäng och en helt underbart god sås gjord på glögg...Jag trodde först att det var någon typ av rödvinssås, men det var alltså glögg och den var supergod!
Efter maten bjöds det på smarriga tårtor och som avslutning blev det glögg.
Vi bröt upp vid niotiden och körde en trött pappa hem till Kungshamn, själv var vi hemma vid elvatiden...Trötta men mycket nöjda med en jättetrevlig, ruschig dag!
Fjärde advent och
sista ljuset i staken är nu tänt...

23 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ja vad stora valparna har blivit. Här har jag fått vitt vatten inatt. Minusgrader har jag oxå. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Ni hant med en hel del igår.Oh! Som ni smörjde kråset.Tror att din pappa uppslattade att ni tog hand om honom......Jag har sovit länge idag.Ska städa och ta hand om tvätten.Väntar att besöka mor till em. Ha en bra dag! Morgonkram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Julskinka är nog det enda jag längtar efter just nu! :)

Ha en fin dag!

Petra sa...

God Morgon!
Ni hann med en heldel igår.
Själv hade jag en slappardag, förutom tvättstugan på kvällen.

Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Grannyran hamnade i HJO denna gång.så i em ska jag ner till torget och kolla.Ha en skön 4 advent.kram

Gilla sa...

Det blev ju en innhållsrik lördag för er alla. Kul med släkten.

Sv: Det var jättekul att överraska henne. Hon blev ju snopen. Så fick jag ju träffa större delen av min släkt också. Härligt.

Kram/Gilla

biggan sa...

en lång dag för er, men så härlig, glögg sås har jag aldrig hört talas om, låter gott, ha en underbar 4de advent, kramar biggan

ansepanse sa...

tur att du kunde låna en hårtrimmer så pappa din blev fin i håret till jul, vad söta valparna är :) och ett så fint dukat bord
kramar

Anonym sa...

Hej du,,ja det blev en fullmatad lördag,,rackarns vad fort valparna växer..Tydligen kan kvinnor heta hur som helst,numera..Haé Kram.

Nett sa...

Vad gott det lät med sås gjord av glögg :) Hoppas att du får en fin 4:e advent. Kram

Yvonne Johansson sa...

Himmel vilket åkande :) Hoppas du får en lugn stund så du får varva ner. Jag önskar en trevlig 4:e advent och jag hoppas du slipper stressa för mycket inför den kommande Julen. Ha det gott :) Obs! Hoppas knät mår bättre.

Ellis sa...

Hej vännen!
Vilken trevlig lördag ni hade, god mat och mysigt såg det ut! =)
Jag pysslade på med de sista julkorten igår, idag blir det fika hos en kompis och posta kort, snöar ute nu! =)
Kram Elenor

paloma sa...

Mums vad god den såg ut skinkan! Gillar när det är lite knaprigt nästan så där! Ni verkar ha haft en fin dag! Nu önskar jag er en trevlig 4e advent! kram

eva sa...

Vilken mysig innehållsrik dag och vad mycket god mat. Har aldrig ätit sås med glögg men de ska jag banne mig pröva att göra:)
kramiz

Sand mellan tårna sa...

Vilken mysig dag ni verkar haft.
Hoppas söndagen varit lika bra.
Trevlig kväll!

Karpstryparn sa...

Verkar som ni hade det trevligt.

Svar: Oki doki. Hoppas du hade en fin lördag du också. Angående nästa inlägg så kommer det sent ikväll, tog nämligen ett litet break igår från bloggandet.
Kramiz

Ninja sa...

Det gör inget när det är full fart och det blir bra :)
Vilka härliga bröd du har bakat!

livet på landet sa...

Vilken härlig dag ni verkade ha och jag blir riktigt hungrig av alla bilder. Ja även "valphungrig" =)
Kram!

Veiken sa...

En underbar lördag.... det ser så mysigt ut på bilderna. Skinka ska bli gott, likaså janson, sedan kan det kvitta! Kramar

Gunilla sa...

Oj, tre skinkor på en gång :)

Smörblomma sa...

Vilken trevlig dag ni hade :) Ja, och julen närmar sig ju. Kramiz

Ninz sa...

Waow, här händer det grejer, härligt ° vilken mysig dag/kväll det blev :)
Kramen

Mita sa...

Gud vad sugen jag blev på julskínka nu..det var en riktig kanon dag ni hann med i flygande fläng. Så Willys var räddningen när ni skulle handla julmaten, vilken tur..*L*..
Oj så stora valparna börjar bli, det går fort, har dom fått några bra hem än?
Kram vännen!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...