20 december 2011

Julklapparna klara...tror jag...

Ingen servis i köket i år...konstigt...Jag brukar ju alltid byta köksporslinet mot julporslinet varje år, men i år blev det inte gjort, så nu får det stå som det står!

Klart vi ska äta på jultallrikarna, men de får hämtas från rummet, så är det bara!  
Inga bullar bakade i år, nej...jag orkade bara inte! Förresten så finns det folk som bara bakar alltid...bagare ! Det går fint att köpa färdigt. Inga kolan blir det heller... 
Fast min snögubbe lyser fint på altan tillsammans med julbocken... 
halmkronan och granen är där de ska vara och...julklapparna är KLARA!! Ja, inte den som försvann, men en ny är beställd och kommer att expresslevereras i morgon!
Nej, inte så mycket rimmande heller, ett par tre om dagen...kanske mer, kanske mindre...
Tycker du om mina rim så är jag glad för en röst!


34 kommentarer:

Stattinskan sa...

Ja, om man skippar ett par stressmoment under julen är det liksom mer jul att njuta av - det vill säga lugnet :-)
Svar: Vete fasen om jag vågar lämna min lägenhet idag ... här sker märkliga saker :-)
God morgon

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jultallrikar är till för att ätas på! :)

Ha en fin dag!

biggan sa...

ja konstigt med paketen som försvann. ja man hinner inte allt så är det bara. går utmärkt köpa också. ska kolla in rimmen med, ska till doktorn på kontroll i dag. kram biggan

Petra sa...

God Morgon!
Du har lite av min inställning där, det blir jul ändå ;)

Kram

Siita sa...

God morgon. Idag ska jag handla dom sista 2 klapparna. 1 till gubben o 1 till Ingelas Alexander. Ha det gott. Sen blir det julmat oxå. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Mycke man ska hinna med vid jul.Bra att finns bagare så man kan köpa brödet klart.Ha en bra dag.kram

Sand mellan tårna sa...

Herre gud så många bullar=) Skönt att klapparna är klara.
Julmaten smakar nog lika bra på vanlig tallrikar;)
God morgon och ha en fin dag.

Aurora sa...

Julklappar? Vadär det? Några få är inhandlade men här ges mestadels pengar till de vuxna barnen och så köper vi lite småsaker för sakens skull. Kram

Anonym sa...

Mors,,skönt att din jul nu är klar,sånär som på klappmysteriet..Tror att jag aldrig sett så många bullar på ett bord någonsin...
Jag tror att många tar hjälp av Google för att finna svaren på gåtorna..Haé Kramen.

Anonym sa...

Godmorgon Mona!

Hur kan julklappar bara försvinna sådär?
Hade själv beställt 2 st Foto Almanakor, som jag hoppades skulle komma innan jul eller i mellandagarna, tänk de kom redan förra tisdagen!

Ha en bra dag & kör försiktigt!
:o)
Kramizar Stevie

paloma sa...

Jag slängde i hop en chocklad och kokos kaka härom dagen, men tänkte försöka hinna baka på torsdag! mamma och lillan skall göra knäck och is chocklad medans jag bakar det andra,skall försöka göra sill med.. köttbullarna och skinkan tar jag på fredag! Givetvis kom jag inte undan halkan i år!!! Nu har det frusit på som fan rent ut sagt här! Höll på att slå på ändAn i backen här i går!! Nu tänker jag köpa broddar! I Dag åker jag med mamma och handlar in det sista.. sedan har jag tvättdtugan i kväll!/kram och skön tisdag!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Klart man kan dra ner på en del så blir det mindre stress. Helt klart Sällskapet är viktigast,har man bra sällskap så räcker det med skorpa och ett glas vatten.Ha en bra dag! Morgonkram!

Ellis sa...

Inte alltid lätt att hinna med allt, jag har skippat en del saker, men ska ta itu med dammtorkningen ikväll! =) Sedan ska gran och lite annat fram!
Hoppas du får en fin dag!
Kramar, Elenor

Nett sa...

Ibland är det så att man vill hinna med så mycket. Man har begränsningar som människa med :) Ha en fin dag. Kram

Gilla sa...

Du har ju verkligen behov av att vila dej till julen efter din olycka. Det går väl bra med vilket porslin som helst.

Sv: Jag reste ju inte hem förrän i torsdags, så jag har lite mer att berätta.

Kram/Gilla

anniepiie sa...

oj, va många bullar! :D mums!!! SV: visst gör det, himla skönt!! Kram

ansepanse sa...

ja, inte behöver man stressa när det finns färdigt att köpa
bamsekramar

Maria sa...

Den där rengöringsmaskinen har jag sett på reklamen har undrat om den verkligen gör rent men nu har jag fått svar på det. Här har de inte bakats eller gjorts godis heller men de kommer att bli en bra jul ändå.
Önskar dig redan nu en fin, fin jul för ja tror inte de blir så mycket bloggande för min del innan jul.
Julkramizar från torpet

livet på landet sa...

Klart ni skall äta på de fina jultallrikarna =))
Här är det lite dåligt med bak och godis också...men som sagt det finns ju bagare.
Kram!

Anonym sa...

Du hittar nog julklappen om något år eller så...man kan hitta saker när man minst anar det! Vi hade tappat nyckeln till vårt rum på Side Resort för några år sedan, letade som ett tok efter den, bla i kylväskan men INGEN nyckel...Sedan efter ett år när vi tog fram väskan, så hörde vi att något rasslade och ut föll nyckeln när vi skakade väskan! Ja tänk vilket besvär när det hände, var tvungen att ersätta nyckeln och låset måste ju bytas....Vi hade ju letat 1000 gånger där, men men...Ja nu efteråt kan man ju skratta! Du det blir jul utan bullar och kola bara man har varandra! Bettan!

Ama de casa sa...

Det är rätt! Kapa ner stressen så mycket det går :-)

Mysko med klappen som försvann...

Karpstryparn sa...

Mysigt julpynt.

Svar: Ja, de flesta riksdagspolitiker t ex är tydligen inkompetenta.
Men det finns kompetenta politiker också, t ex Jimmie Åkesson.
Kramiz

Chiquita sa...

Grattis du har förstått att julen blir inte lyckligare av att man stressar och gör så många saker som möjligt.... hellre få saker och man får njuta mer av julen... har du kollat med Cesare så det inte är han som gömt undan en klapp...
Sv: Tack... jag älskar julmusik så den kommer väl till pass... som sagt jag kan behöva lite tröst... efter den här h-vetes dagen hos veterinären...
Kramisar

Veiken sa...

Det är alldeles rätt. Det finns folk som bakar, så man behöver inte stå utan. Jag har gjort köttbullarna till julafton - det är den julmat jag gör och dom ska till dottern, där vi är på julafton. Alla kommer hit på juldagen och då blir det fläskfilé med potatisgratäng. grönsaker och till efterätt blir det glasstårta. Härligt att slippa julmaten då.. Kramar

Smörblomma sa...

Ja! Det finns färdigt att köpa, vi måste ju understöda bagarna också, eller hur :) Jag tänker heller inte baka något, man har det nog som man har det.

Fin servis du har, förresten :) Kram

Ninja sa...

Man kan inte orka med allt.....det viktigaste är ju trots allt att orka ha trevligt :)

Yvonne Johansson sa...

Det är likadant här :) Jag fattar inte hur jag orkade göra så mycket förr, och nu när man är sjukpensionär och har tid över så har man tappat lusten. Man har väl bränt ut sig lite av all stressen. Man behöver ju bara det allra viktigaste, och att må bra är det allra viktigaste. Ha det gott :) Och ta det lugnt.

Ninz sa...

Man skall ta det lugnt när det är juletid vännen :) Bra du hoppade över bullar å hej å hå :D
Kramar om!

Ma sa...

Antagligen har julklappen Ni letade efter gått och gömt sig. Hoppas Ni hittar den innan jul. Ät nu på de tjusiga julporslinet i jul för det är till för det...

Emma sa...

Det var jättemysigt att få se bebis idag :)
Kram

Gunilla sa...

<nä bullar till jul...vem orkar äta dom ! det går nog bra ändå du :)

Mita sa...

Låter bra att du har dragit ner på julståhejet, det går faktiskt att göra det, och ändå blir det bra..
Kram vännen!

Anonym sa...

Så vackert porslin!Ta fram det!Åtminstone på nyårsaftonen.
Som du vet,eller inte,målar jag porslin!GOD JUL!
Chintohs blogg.

Anonym sa...

Glömde skriva att det är Inger från Örebro!GOD JUL önskas vi,Leifi och prinsessan Elvis

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...