5 december 2011

Minimarknad och 2:a advent.

Wictoria Wejernvik och Sandra Wallenius
Två glada tjejer tog emot oss på minimarknaden i Hällevadsholm på söndagen.  
Här fanns fina, riktiga stearinljus  
vackra julkort, ramar, halsband och örhängen.  
Underbart fina handmålade ljusstakar i gammaldags stuk  
vackra askar i olika storlekar  
jättesöta, fantasifulla elefanter och... 
konstverk, fina tavlor.  
Både Sandra och Wictoria målar tavlor och flera av dem stod uppställda för visning och försäljning... 
De kommer att ha sin marknad öppen några timmar varje helg fram till jul. Än är det så nytt så det var inte så många som hittade dit idag...men de kommer att annonsera lite bättre inför nästa helg och framför allt göra sina skyltar lite större och tydligare.



29 kommentarer:

biggan sa...

vilka fina saker dom har, det är ju ofta så att när det är nytt så hittar inte så många dit. hoppas det blir bättre nästa gång. hur gick det i tävlingen, ha en fin måndag, gå försiktigt kram biggan

Aurora sa...

Fina grejer men de översta valparna smalt jag direkt för. Gud så söta. kram

Roffe sa...

Godmorgon.Där var det mycke att välja på.Enda jag behöver är vackra tavlorna som dom har målat.Ha en bra dag.kram

Siita sa...

God morgon. Vackra saker dom har. Jag samlar ju på elefanter så dom gilla jag. Ha det gott i kylan. Kram

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Fina saker dom har.Hoppas att fler tittar in till dom. Jag är helt säker på att det inte är min Kjell.Ha en bra dag! Morgonkramen!

Camilla sa...

Vilka vackra tavlor.
Jojo..på den där marknaden fanns både det ena och det andra man skulle ha köpt,ser jag :)
God morgon!

Anonym sa...

Mors,,Det är lite synd att det är lite folk på dessa små marknader,,lika är det här..
Den ryp av bok är kul att ha..min är resultat av en studiecirkel här på byn,,skitkul läsning..Haé Kram.

Sand mellan tårna sa...

Så mycket fint! Julkorten gillade jag.
God morgon och ha en fin dag. Kram!

Petra sa...

God Morgon!
Det var mycket fint, hoppas dom får sålt mycket :)

Kram

Ellis sa...

Hade den varit närmare så hade jag gjort ett besök också! =)
Vad mycket fina saker du hade till salu! =)
Vaknade till snö ute, dock en fin hinna av is under också efter gårdagens regn!
Kram Elenor

Mita sa...

Det blir nog som ringar på vattnet så småningom,ja att allt fler hittar dit..men så fina saker. Hoppas verkligen att fler kommer dit och kan avnjuta och förhoppningsvis handla också..
Hoppas du får veta snart nånting om Cesare,
Kram vännen♥

Gilla sa...

Det är ju så kul att gå på utställningar, för man hittar ofta så fina saker att köpa. Din dotter målar verkligen fint, så jag hoppas att hon får sålt en del i alla fall. Annonsering är ju A och O, så det gäller att hänga på.

Sv: Det är ju roligt att du tyckte om mina gamla foton och minnena med dom.

Både maten och stämningen var jättegod.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Man kan verkligen hitta både stort och smått på marknader :)
Hoppas din helg varit bra?
Fint du gjort på din blogg :)
Kramen vännen♥

Unknown sa...

Vilka jättefina grejer :-) Julmys - high five :-)

Och valparna... oooh så mitt hjärta smälter ;o)

Hoppas du har en bra start på veckan!

Kram

Nett sa...

Härligt med marknad, gillade tavlorna, det var något speciellt med dem. Kram

Kajsa sa...

Nu när vi alla har röstat klart på lilla Cesare och håller tummarna för honom, så skulle jag vilja be er om en tjänst...

Jag vill att ni går in på följande länk, och röstar på lilla ESTHER, som har chans att få bli våran lussekatt.
Delvis så är hon så näpen och söt och delvis så har hon gått igenom något så fruktansvärt öde, som hon som tur var överlevde. Jag fattar inte hur man kan vara så elak mot djur.
Hon är sååå väl värd att få vinna utmärkelsen Årets Lussekatt!

Länken kommer här, och det är alldeles gratis att rösta. Man bara klickar i och markerar ESTHER.

http://arbetarbladet.se/lasarnasab/lussekatten2011/1.4121153-rosta-pa-arets-lussekatt

Tack på förhand!
Kram

ansepanse sa...

vilka kreativa tjejer, hoppas att det går bra för dem
bamsekramar

paloma sa...

Vad julfint du gjort här på din blogg! Önskar jag kunde köpa en hundvalp! Men man blir för låst! Men underbart söta e dom! Men skulle däremot jätte gärna köpa en a de vackra tavlorna där! Hoppas din måndag blir bra! Stor kram

Chiquita sa...

Oj, vad mycket fint där fanns! Hoppas det går bra för dom!!

GUnilla sa...

Mysigt marknad, hoppas det kommer lite fler nästa helg då !

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Dem handmålade ljusstakarna var riktigt fina! :)

Emma sa...

Ja den rinner iväg!
Det ser ut att vara en fin liten julmarknad :) Tyvärr bor jag alldeles för långt borta.
Kram

livet på landet sa...

Så många fina saker. Man får önska lycka till. Och vad fint du har "julat" till bloggen. Valparna vill man bara pussa på....
Ha nu en fin vecka.
Kram!

Karpstryparn sa...

Fina saker ju, snacka om fynd.

Svar: Godmorgon! Japp, det får du göra. I övrigt kommer jag skriva inlägg precis som vanligt, skrev ett idag t ex. Kramiz

anniepiie sa...

oj va mkt fint jag ser! :D SV: Jaa, söndagar bli sådär mysigt bra! :) hihi Kram

Mollan70 sa...

Annorlunda målningar med en kvinnig näck och en kvinnig jesus på korset.
Kul när konstnärer sticker ut lite!

Ninja sa...

Man kan aldrig vara för tydlig med skyltningen....

Yvonne Johansson sa...

Här var det Julefint värre :) Jättefina tavlor också. Väldigt kreativa och man får en aning om vad dom handlar om. Just nu så snöar det här hos mig. Det kanske det gör hos dig också ikväll. Första snön för i vinter. Ta det lugnt i trafiken :)

Jaha jaa sa...

Kul med marknad o så fina saker de har!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...