12 december 2011

Klippning tack!

Jag skulle klippa till gubben igår kväll, men Cesar hoppade snabbt upp och satte sig på pallen... 
Visst, det där är ju Cesars matstol...hihihi...han brukar sitta på den bredvid mig när jag äter...  
Nej, någon övertalning att flytta på sig bet inte på honom, inte ens risken att bli klippt avskräckte honom att sitta kvar på SIN pall!
Maskinens surrande under hakan satte bara igång hans surrande och han spann helt förnöjt där han satt och vände gärna upp sin haka mot matte.  
Gubben ser lite uppgiven ut, men vi fixade allt till det hela...Cesare fick lite grillad kyckling på sin egen matplats på golvet och gubben fick pallen en stund. Så nu är han nyklippt och fin och klar för en ny arbetsvecka.
Mina julrim i Rimstugan hittar ni HÄR där ser ni också hur ni kan rösta på mig...om ni vill...Jag hoppas på ert stöd!!




23 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hehe, så kissen var inte rädd för att bli klippt! Här hemma aktar dem sig gärna för saker som brummar! :P

Aurora sa...

Det finns värre saker som brummar. Här försvinner båda missarna när dammsugaren sätts på. Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Idag käns det extra tungt,15år sen mamma gick bort.Fast jag vet livet måste gå vidare men datumet som dom går bort kommer man alltid ihåg extra.Ha en skön dag.kram

Siita sa...

God morgon. Hade jag kommit med klipparen då hade Lakris stuckit iväg. Han hatar allt sådant ljud. Kram

biggan sa...

han ville väl bli klippt med :). han är för go. skönt det är plus hos er med, här också. ha en fin måndag kramar biggan

Anonym sa...

Mors,,Ja inte får man väl ta den från Cesare,,för honom är det ingen pall,utan det är en "Tron" den får inte vem som helst sitta på...
Ja Lutfisk,,var en svår en att finna.
Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Cesare får vänta till sommaren att bli klippt. Undrar var dum blondin har kommit ifrån ,jag har träffat en dum mörk på Tysklandsresan .ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Hej! Jo jo Cesare vill ju förstås bli nyklippt och fin till jul han med. Ha en fin dag !

Sand mellan tårna sa...

är man lussekatt vill man så klart piffa till sig lite;) Go han är Cesare!
God morgon på dig!

Ellis sa...

Hej!
Vilken tur att han fick låna pallen till sist! =)
Här var det nästan -14 imorse, så tungt att cykla till jobbet!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Elenor

paloma sa...

Vad fina kort! Vad smal du blivit med! ert kök påminde lite om mitt stora härliga kök jag hade i mitt förra hem! Men nu har jag ett litet trist kök som går i blått! Jag är en köks människa som tycker mest om att sitta där! Krama Lilla fina Ceasar! Och kram till dig!

Mita sa...

Han är bara för go din Cesare, en väldigt trygg och harmonisk katt som känner hur älskad han är av er....
Det regnar här också,men tyvärr så är det ishalka också, törs knappt gå ut,suck!
Kram vännen♥
(klart jag kommer rösta..♥)

Carina Sjölund sa...

Han är bara för underbar din goa kisse :) sötnöt.
Kramen♥

kristina sa...

Mysiga Cesare....

Kajsa sa...

Hihihi, underbara Cesare =)
Kramis

ansepanse sa...

hahaha - han är för go´ den lille Cesare, vilken tur att gubben fick låna pallen till slut i allafall :)
kramar

Emma sa...

Jo det är ju så ibland.
Hihi, busig katt :)
Kram

Karpstryparn sa...

Ja, hehe, en del katter är ruskigt envisa.

Svar: God eftermiddag! Ja, det är alltid kul med många läsare, ser ju att du har många du också.
Tackar tackar, ha en fin måndag du också.
Kramiz

Veiken sa...

Vilken härlig kisse ni har. Egen vilja skadar aldrig. Kramat

Smörblomma sa...

Men har ni klippt Cesare :) Kramiz

livet på landet sa...

Sicken cool kisse han är, Cesare!!
Kurr från norr!

Maria sa...

De var tur att Cesare fick behålla sin päls. Jasså då har gubben blivit julfin tur för han.
Ha en go dag i värmen/kramizar

eva sa...

Härliga foton på er och cesare e allt cool han:)
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...