26 december 2011

Juldagen, julklappar och redan annandag jul!

Juldagen blev det lite större julbord då det var planerat för många, men det är förkylningstider och en del kunde inte komma. Äldsta dottern med man och blivande svärson kom, tillsammans med fem av barnbarnen. Det var jättetrevligt!  
Julklappen från mellanflickan Jeanette kom på plats, jättekäckt med tofflor för våra gäster!  
Jag fick också, på julaftonen, flera förpackningar av min ansiktscreme, plus en 7-dagars specialbehandling av samma märke...DET kan tanten behöva i vintermörkret!  
Lille Cesare fick också julklapp, fast den var inte riktigt planerad...fast vi hade tur vi, för den fina brickan passade inte i kissen Figges matvrå så då fick Cesare den!
 Idag är det dags för det NORSKA JULBORDET! Mums...men det bästa av allt
är ju inte maten fast den är superb...Nej, det bästa av allt är ju att få träffa dotter Werona, svärsonenen Espen och barnbarnen Michelle och Christoffer!!
Så idag åker vi iväg tidigt! Det är en bit att köra...


24 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Ta det lugnt i trafiken :)

Kram

Siita sa...

God morgon. Åk försiktigt. Det kan ligga träd på vägen när det blåst så inatt. Hälsa Ninna. Kram

Anonym sa...

Mors,,ser att du har en skön julhelg,sen får du ta det lugnt på vägen..och jag hoppas du/ni får en fin annandag..Kramen.

Stattinskan sa...

Kör försiktigare än försiktigast - ni har dyrbar last i bilen (ja, då tänkte jag närmst på er själva) :-)
Kram

Jenfan75 sa...

Vilka trevliga julklappar=). Matskålen till katten var en fin grejj skulle behövt en sån till våran katta..
Ha nu en trevlig annandag och kör försiktigt.

paloma sa...

Tänk nu på att köra försiktigt, kram och god forsättning!

Gilla sa...

Jag har tagit julepaus några dar och därför inte skrivit nåt. Men du är så gullig som ändå kommenterar hos mej.

Jag hoppas verkligen att ni får nöje av norgeresan och att ni får träffa dotterns familj. Hur maten är i Norge vet jag inte. Men den är väl god där också.

Kram/Gilla

biggan sa...

ja roligt för er träffa dom, hälsa dom, fast det är lite sent, ni har åkt för länge sen. :). ha det fint kör försiktigt, kram biggan

ansepanse sa...

mycket god mat alltså :)
ta det försiktigt ute i trafiken nu när ni åker till Norge
en fin annandag till er alla
kramar

Nett sa...

Toppen med sådana tofflor till gästerna, själv har jag funderat på att ha något liknande, fast då hemvirkat :) Kram

http://www.veiken.se/ sa...

Jag testar bara hur man ger en kommentar med googlekonto. Återkommer :) Kram

Veiken sa...

DEt var jag som blev någonting med Thailand. En blogg som jag har raderat frö lääänge sedan!

http://www.veiken.se/ sa...

Hejsan nu har jag ändrat. Ta bort dom här knasiga kommentarerna.
Nu ska jag se hur det blir :)

Mita sa...

Fina julklappar till både matte och Cecare, visst är det härligt att träffas alla och få umgås riktigt,och för barnen hägrar såklart alla julklapparna..*ler*..
Hoppas ni får en toppendag till, och att det går bra i trafiken. Stormen har säkert ställt till mycket elände..
Varma kramar till er♥

Sladdertackan sa...

Tänk att julen går lika fort över varje år. Jag älskar att fira jul och ha många människor kring mig.
Kram

Ama de casa sa...

Såna däringa gästtofflor har vi också - superbra eftersom stengolven här är svinkalla på vintern :-)

Ha det nu så bra i utlandet, och god fortsättning!
:-)

Veiken sa...

Det ser ljuvligt ut. Jag hoppas verkligen att ni tar det lugnt i trafiken. Det är lurigt därute nu... Kramar

Nina sa...

Vilken go jul ni har haft, med massor av läckerbitar & fina klappar :) Kör nu försiktigt!!
Kramen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

En sån där påse med innetofflor är guld värd :) har en likadan hemma :)

Ma sa...

Kör försiktigt. Dagmar (stormen) har Ni nog knappast kommit undan och verkningarna ser man lite varstanns på vägarna...

Emma sa...

Gott med massa julmat :) Hoppas bilfärden gick bra idag och att maten var god :)
Kram

Ninja sa...

Full fart med andra ord...

Yvonne Johansson sa...

Ha! Mina missar har en likadan mat bricka. Den är jättebra tycker jag. Obs! Nu har det börjat blåsa upp ordentligt igen. Det verkar nästan som det blåser mer nu än igår kväll. Det måste blåsa ordentligt hos er också? Hoppas du har har haft en trevlig Jul och kunnat stressa av lite och haft det skönt.

Ammis sa...

Godmorgon! Härligt att träffa släkten, det är det bästa med hela julen tycker jag. Önskar dig en bra fortsättning. krAMelikram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...