1 december 2011

Morning has broken...

Ja, det kunde vara en passande låt...eller också "sakta vi gå genom stan" fast så värst sakta går det inte förståss..för till jobbet är det alltid bråttom...Apropå låtar så fanns det en tid som jag älskade att sjunga...
Fast jag sjunger inte numera, för sjöng gjorde jag mest för ungarna...nu är jag tyst. Ibland känner jag lust att sjunga men det blir ändå inte som det en gång var... 
Jag minns min förste man som hade lärt sig att klinka lite  på gitarren och jag skulle sjunga...visst jag hakade på, men jag gillade att improvisera och vi  blev världens ovänner för han ansåg att jag var omusikalisk, för jag gillade att improvisera, medans jag ansåg att han var en stelbent tråkmåns.
Onsdagen bjöd på både sol och regn. En kort promenad blev det, för det var ingen värme fast termometern visade åtta plus...
och det ÄR det faktiskt knoppar på buskarna...fast jag hoppas verkligen att de inte slår ut ännu...för då blir det nog både kalt och skralt när våren kommer...

15 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Härliga bilder! Han kanske inte förstår hur det kunde gått om han låtit dig sjunga som du ville. Kanske skulle ni slagit igenom stort;)
God morgon!

Petra sa...

God Morron!
Nä får verkligen hoppas att inte alla knoppar slår ut, undra hur det blir när dom fryser?

Kram

Aurora sa...

Goa bilder.Jag var på en innergård i stan häromdagen och där blommade prydnadsbuskarna än. Ha en bra dag

biggan sa...

fina bilder, visst är det massa plus, men i dår var det riktigt fint, en fin höstdag här, fast jätte blåst nere vid havet, gick inte plocka tång, jaså du har sjungit, det var nåt jag inte visste :). måste vi testa nästa gång vi ses :). ha en fin dag, kram biggan

MICKAN sa...

Vilka minnen du bjuder på ... hahaha riktigt roligt att läsa!

Nu när det blåser så mycket ute så landar mina tankar på busringningarna man gjorde som små.
-Är det hos Storm?
-Ja.
-Håll i hatten då.

Nu ska man strax ute i blåsten och göra lite nytta så ha en riktigt bra dag!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Sjung vännen sjung! Det frigör en massa hormoner.Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Hej! Jag ser att Fenixmona har lagt ut fina bilder på bloggen igen. Trevliga bilder som ser mysiga ut. Ha en fin dag!

anniepiie sa...

Jag tyckte oxå om att sjunga när jag var yngre, var med i kören osv men nu blir det inte mkt av det! :P SV: jaa, det fick bli en köpt frukttårta! :) hihi Kram

Carina Sjölund sa...

Visst är det roligt att sjunga, men då blir det i duschen när man är ensam :)
Men dottern lyssnar jag gärna på när hon sjunger :)

Hoppas knopparna håller sig innestängta, men kan gärna få slå ut till våren :)
Kramen vännen♥

Veiken sa...

Idag är det så mörkt och eländigt att jag har trott att det är kvällen hela dagen. :( Hoppas du har det finfint! Kramar

Siita sa...

Hej. Jag sjunger inte längre heller när någon hör på. Blev jämförd med Ohlsberg en gång. Jo jag sjunger för Thea när hon ska sova o det gillar hon än. Kram

paloma sa...

Blir lite full i skratt då du berättar ni inte kom överens musikaliskt! Det är ganska svårt att komma överenns när man jobbar med musik tillsamans ändå! Jag sjunger ju med min pappa i bland då vi är där nere! Då e det Jazz som gäller! När jag var tillsamans med basisten var det dansbandsmusik! Nu mer tar jag det lugnt med sången.. min röst e inte bra längre! Pg a mina lungor! trist men sant! Hoppas alt e bra med er! KRAM

Sladdertackan sa...

Hehehe, jag sjöng också när jag var ung och tyckte själv att jag var riktigt bra på det. Tror inte någon annan tyckte så. Men i alla fall så tystnade jag för ca 40 år sedan och häromdagen fick jag för mig att jag skulle tralla lite. Men se, nu fungerar det inte längre, kan inte hålla en ton. Det lät rent ut sagt för jävligt. Så det blir nog att hålla bjäbben i fortsättningen också i alla fall musikaliskt.

Mita sa...

Alla kan sjunga sägs det, mer eller mindre bra,hehe...men det är härligt att få sjunga ut oavsett och man mår gott av det.
Kramen på dig!

eva sa...

Sjunga har jag altid önskat att jag kunde och sjöng gjorde jag... ända tills min lärare sa... att jag och en till i klassen fick bara röra på läpparna när vi gick luciatåget så vi inte skulle förstöra de fina stämmorna!!
Häriga bilder och otroligt med knoppar på buskarna nu!!
kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...