5 september 2010

Tro´t eller ej men det är för torrt ute!


Först ska jag visa de svampar som vi inte plockade, för här var vi osäkra på vad det var. Trodde först att det var Blomkålssvamp men de brukar ju inte vara så många...
Sen såg vi massor av dessa lysande gula, som vi inte heller kände till...

Vår lunch fixade vi till i Wictorias trädgård, efter en liten runda i "deras" skog.

Faktum var att det var alldeles för torrt på de ställen som vi var och det blev skralt med svamp.
Cesare tittar lite förvånat på den dåliga skörden...han tycker väl inte att det är mycket till svamp...
Nej, svampkorgen kan ju användas till bättre saker än svamp tycker Cesare!
Igår var jag beredd att hålla med honom...


19 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Jaha samma hos er som det är här,skitdåligt med svamp..Jag hoppas det blir bättre när höstisarna kommer..Men korgen blev ju fint fylld i alla fall,till slut.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Jag bjöd upp loket till linedance men han stod över skyllde på att han var gammal.ja ja de här gamla loken...
Cesare passar i korgen.Kram!

Siita sa...

God morgon. Alla säger att det finns så mycket med svamp. Gobbens kusin kom hit förra söndagen o då hade han gått genom vår skog här, han såg inte en enda svamp. Kram

Camilla sa...

Hahaha...Cesare,är för klok han :)
Ni kanske måste leta längre in i skogen....där trollen bor ;)
God morgon!

Ingela sa...

Men lite blev det i vart fall - mumsigt!

Ingela sa...

Men lite blev det i vart fall - mumsigt!

biggan sa...

godmorgon, ja du hösten är det nästan alltid torrt i skogen, men man kan ju tänka, 200 liter vatten varje dag, till varje träd. klart det blir torrt.
en hel helg med musik. nu är vi ordentligt trötta. men tång måste det bli framåt middagen. men först lite röj hemma för min del. ha en fin dag mona och bosse kramar biggan

Anonym sa...

Gomorron.

Ja på tal om för tort i marken=)

I torsdags så eldade svärmor och hennes särbo ute . Och det brann så mycket att grannarna började komma och samhällsbor kom för att kolla så inte det brann nåt hus=).
Och så började ilarna stanna på storvägen så svärmor var tvungen att ringa till sos alarm och tala om att dom eldade ute.

Anniepie sa...

Så är det ibland men du kom ju hem med lite i alla fall så bättre än inget! ;) Ja, han är bra han, gillar hans unika röst! :) Kram!

malin sa...

$v jaså de gör ni ? vad gav ni för eran bostadsrätt då om man får fråga ? :)

Vicke sa...

på vissa platser hos mig är det gott om svamp, men sen finns det många platser där man inte ser några

Augusta sa...

Vilken fin och stor "svamp" som hamnade i eran korg :) Han är bra söt Cesar

Svar: Men varför bara två dagar i Turkiet och åker ni från Turkiet vidare eller.... Blev lite nyfiken nu på eran rutt. Men låter spännande :)

Stor kram

Mita sa...

Jag tror det är lite olika var man befinner sig. En del säger att det finns jättemycket. Själv har jag inte hittat många,
Vad fin han är där han sitter i korgen,
Kramiz!

Mia systeryster sa...

Men lite hittade ni minsann=D Härligt!Kram

Kina sa...

Han ser nog allt lite misstänktsam ut Cesare när han ser svampen, här verkar det vara rätt gott om svamp men vi har väl kanske fått lite mer regn än er på sistone!
Kram Kina

biggan sa...

godmorgon, ja nu är det måndag igen. hela helgen bara försvann. kram biggan

biggan sa...

ja tröttheten är total, hihi inte mycket sömn alls denna helgen. men vi sover i fatt. om ett par dar, roligt har vi haft i alla fall. kram biggan

Gunilla sa...

Hehe, söt katten är, tog plats i korgen !!!

jag vill också plocka svamp! har varit ute en kortis, hittade 12 kantareller :)

Mi sa...

Jag tror jag ska gå ut en vända och plocka lite svamp. Blir sugen nu. Så du säger att det verkligen hjälpte att flytta sängen. Kanske ska försöka det då. Kramar o ha en bra dag.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...