12 september 2010

En fantastiskt fin lördag!

En väldigt fin och stämningsfull konfirmation var det i Ski nya kyrka igår, när barbarnet Michelle konfirmerades.
Kyrkan var fylld till bristningsgränsen och vi satt på stolar allra längst bak.
En del stod och en del använde borden som sittplats.
En underbar fin stämning var det i alla fall och i kyrkan sjöng vi två av mina absoluta favoriter!! "Morning has brooken" och "Amazing Grace" fast på norska förståss!
Efter konfirmationen bjöds vi på jättegod mat! Vilket jobb det har varit att förbereda all denna fina mat, så vackert upplagd.
Vi var över 40 gäster så det gick åt en del mat!
Därefter höll Michelle tal, ett tal som hon hade skrivit själv...och jag tror inte att någons öga var torrt efter detta...Så fint och så rätt ur hjärtat!!
Även mamma Werona höll tal från föräldrarna till sin dotter,  även detta ett mycket fint tal.
Sen blev det då dags för tårtor, kaffe och...presentöppning!
Hon fick så mycket fint och hennes glädje var inte att ta misste på! Vi hade lagt ihop tillsamman med barnen, moster och gammelmorfar och gav henne det som finns i de två paketen, till höger om cocacolaburken...Vad det är i paketen ska jag berätta i nästa inlägg!!

13 kommentarer:

Siita sa...

Hejsan. Jättefina bilder. Sv. Jag hoppas oxå det ger sej i min mage snart. Ha en bra söndag nu. Kramar

Kina sa...

Åhhh lycka! Han kanske har hittat någon kattflicka som han svärmar för:) Vilka fina bilder. Hoppas du får en fin dag.
Kramar
Kina

Mita sa...

Vilket firande,och visst är det fint med tal som berör långt in i hjärteroten. Nyfiken på era presenter,hi,hi..
Men tror du han är på friarstråt? Ska inte en kastrering ta väck såna känslor? Min Peppe är kastrerad och bryr sig inte ett dugg om löptikar på det viset, han kan väl fundera eftersom dom luktar ju annorlunda,men instinkterna är borta.
Hoppas det lugnar ner sig med hans rymmarfärder.
Kramiz!

Anniepie sa...

Åhh vilken fin konfirmand1 :D Visst är det så, man ser ingen skillnad alls! ;) Hoppas att du har en bra dag! :) Kram!

Camilla sa...

Vad trevligt ni ser ut att haft det.
ser framemot att få se vad det var i paketet.
Kram på dig!

Ellis sa...

Hej!
Vad fint det verkar ha varit, hoppas ni har en härlig helg och lite nyfiken på presenten är jag också! =)
Jag är helt slut efter min helg, ska blogga efter lite fika!
Kramar

Mi sa...

Så söta dom är alla på bilden. Söta kanske var fel ordval - fina. Det strålar om dom. Ja det är verkligen fina låtar. Så mycket mat. vilket arbete med den.
Hur är det med den förlorade katten. Är han hemma igen? Kamar!!

Susanne P sa...

Vilket kalas!
Nu gör du mej nyfiken på vad som finns i paketet!
Vilken lycka att katten är hemma och välbehållen! Han berättade aldrig vart han varit? ;)
Kram

MICKAN sa...

Riktigt härligt och trevlig ser jag. Man kan se hur hon mår bra och tycker det är roligt med alla paketen :) Jag skulle inte våga ha katten ute när han försvinner på det viset. Katter jag hade en gång för länge sedan kom aldrig tillbaka. Riktigt hemskt kändes det.

Kerstin "Delfinen" sa...

Ser ut som att Michelles konfirmation blev en väldigt fin stämningsfylld dag som alla ni kommer att minnas med glädje. Hoppas du visar bild på när paketen öppnades av henne .... har en liten tanke om vad det kanske kan vara. Tjejen ser verkligen ut att trivas bakom kamerahuset på de bilderna hon har greppat din "nya" kommpis, kan det vara en kamera i paketet???? Så kul i så fall, då får du en till paparazzi-kompis!! Kraaaamis Kerstin

eva sa...

Vilken härlig dag tjejen fick och jag med älskar amacing grace kommer ihåg när jag hörde den på säckpipa på ett femtioårskalas man ryser så fin den är. Ska bli kul att se vad de e i paketet! och nu blev jag himla sugen på mat efter de läckra fotografierna på maten.
kramiz

biggan sa...

godmorgon, så härligt med konfirmation, man blir nästan tårögd när man läser, att hon skrivit saker ajälv, god mat, och allt, skönt han kom hem igen. spännande se vad det var i paketen. kram biggan

syren sa...

Fina bilder! kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...