11 september 2010

Idag bär det iväg till Norge!

Idag är det konfirmation i Ski i Norge! Detta blir den andra konfirmationen som jag är med på detta år. Det är en sån glädje att få vara med och se barnbarnen växa upp!


I somras var jag med på barnbarnets Marias konfirmation och idag är det Michelle. Detta är den första konfirmationen som äger rum på hösten, det är mig veterligt, inte förekommande här i Sverige.


Hösten är också en väldigt vacker årstid med alla vackra färger. Fast nu sänker sig mörkret igen dessvärre och då är det allt tur att det finns minnen att plocka fram! Jag gjorde ett bildspel igår, som ni kan se här ovan! Häng med oss på fiske och efterföljande festmåltid! Å´så gott det var...det är så det vattnas i munnen!

21 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Ha en go tur. Jo då det förekom iaf när Ellinor konfirmerades. Det var oxå i sept. Kramar

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Ja det gjorde även jag tänkte på samma Dagny..
Ha det bra i Norge nu..Haé Kram.

Vicke sa...

Då får du säkert en trevlig helg

Siita sa...

Vad tråkigt det är när han bara sticker iväg så där. Nu när ni ska åka oxå. Kram

Yvonne :-) sa...

Jag har ätit surströmmning och klarade det bra.Har Cesare kommit hem?? Ha det så bra i Norge.Kram!

charlotte sa...

tänk om alla resonerade så när det gäller barn o barnbarn
kram

Camilla sa...

Ser ut att du kommer att få en trevlig helg.
Glöm inte kameran!!! ;)
Ha det bäst!
Kram!

eva sa...

Åh vad gott de såg ut med fisken o vilken härlig fisketur och nu fungerar högtalarna på datorn så jag kunde till och med höra musiken som passade perfekt till bildspelet:)
Önskar dig en fortsatt trevlig konfirmation helg.
kramiz

Mita sa...

Ha en trevlig skön helg i Norge,så vackra höstbilder,jag som älskar hösten,*ler*
Hoppas så att lille Cesare kommer hem,
Kramiz!

Mia systeryster sa...

Hoppas ni får en trevlig helg, och att lille katten kommer hem igen!!Kram

Karpstryparn sa...

Svar: Ja, det är ju sandlådenivå. Precis, all smutskastning gör att folk mister förtroende för dem. Kramiz

Mi sa...

Vackra färger och visst har hösten sin tjusning den också men som du säger det blir mörkt. Kul med konfirmation och som du säger i sverige brukar det inte ske på hösten.
Hoppas kissen kommer hem snart.
Kramar!

Kina sa...

Hoppas du får en bra vistelse i Norge. Har Cesare kommit hem? Håller tummarna för det:)
Kram Kina

Anniepie sa...

Jaa, det måste kännas riktigt kul! :D Fina bilder du har lagt ut oxå. ha en fin kväll nu.:) Kram!

Ninja sa...

Höstfärgerma har verkligem kommit igång där

charlotte sa...

hoppas att du har det trevloigt
kram

Vickan sa...

Ja det är härligt med konfirmationer. Bägge mina barn har konfirmerat sig och det var en stor dag. Nu var det dock fyra år sen sist och det dröjer väl ett tag innan barn barnen konfirmerar sig för de har ju inte kommit än : ) Nej höstkonfirmationer finns nog inte här i sverige.

MICKAN sa...

Men guuuud så gott!!!! Det blev några firrar iallafall. En riktigt härlig dag vill jag säga.

Sand mellan tårna sa...

God morgon! Hoppas ni har det härligt i Norge.
Fint bildspel du har överst. Får mig att tänka tillbaka på vår sommar i Sverige.
Kram!

syren sa...

Norge är vackert,har varit där några gånger. Men det var ju ett tag sedan.Fina bilder. kram

syren sa...

Norge är vackert,har varit där några gånger. Men det var ju ett tag sedan.Fina bilder. kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...