9 september 2010

Måste ändå få säga vad jag tycker om propaganda!!

Under mina semesterdagar i Norge var jag ute vid "hytten", stugan vid fjorden.

Redan i trappan ner mot stugan kan man njuta av det vackra!

Så ligger den då där...stugan!

Ett underbart fint sommarställe, med en vidunderlig utsikt!

Här såg vi den stora "danskebåten" glida förbi, på sin väg in mot Oslo.

Här finns också en liten extrastuga med extrasängar, som ibland behövs då det blir många i stugan.

Vad jag ville säga om propaganda har alltså inget som helst med den underbara stugan att gör, utom det att det skedde i Norge. Dottern Werona är svensk medborgare med rätt att rösta i riksdagsvalet. Hon fick sitt röstkort då jag var där och ett "brev" från moderaternas partiledare...och massor av valsedlar, alla från moderaterna...och en blank!!! Detta är väl propaganda om något...Nog borde det väl varit röstsedlar från alla partier...det ska ju ändå föreställa ett demokratiskt val...eller???

27 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, så fint det ligger. den båten har vi åkt, konstigt att hon inte har fått från alla partierna, det låter ju jätte knepigt, kram biggan

Camilla sa...

Å vad fint stugan ligger.
Hmm...bara från moderaterna??
Ja..vilken propaganda!
Ha det bäst!
Kram!

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Men du vilket ställe,toppen.Josh har ju en härlig röst..Ha nu en bra dag.Kram.

Vicke sa...

Vilket härligt läge sommarstugan har

Yvonne :-) sa...

Vilket härligt ställe....Konstigt att hon bara har fått från ett parti.Vi drar ner täcke och vädrar en lång stund på morgonen.Ha en bra dag! Kram!

Mita sa...

Men det var konstigt att det bara kommer från ett parti, klart att alla ska vara representerade.
Gud så vackert den stugan ligger, rena drömmen,
Ha en fin,fin dag,
kramizar!

Anniepie sa...

Jaa, på kvällen och på morgonen så är det ju ganska kyligt ute! :) Åhh va fina bilder!!! Hoppas att du får en bra dag nu! :) Kram!

Gunilla sa...

Mycket vackert !!!

Jag är norsk medborgare, men inte får jag nått ifrån Norge om att rösta där, det fick heller aldrig min pappa. Man måste kanske aktivt söka om att få göra det..

Låg valsedlarna i samma försändelse som röstkortet ? det låter ju märkligt. I övrigt har dom väl rätt att skicka sina sedlar, var och en för sig, som i Sverige..

Augusta sa...

Men så underbart vackert. Norge är verkligen ett vackert land.

Jag har åkt från Arjeplog till Bodö i övre Norge. Naturen var så vacker då man kom in i Norge :)

Kram

Ellis sa...

Vad vackert det är där! =)
Såklart ska det komma valsedlar från alla partier!
Vi har haft en varm vecka nu och det är underbart, så det njuter jag av, vintern får vänta!
Kramar

Mi sa...

Ja det ska vist vara demokrati i sverige, haha. Konstigt att hon bara fick från ett parti o så en blankis. Otroligt.
Stugan är jättefin. Kul med bilder och minnen. Kramar!!

Frogprincess sa...

Vilka underbara bilder!!!
Det var väl konstigt att det bara var från Moderaterna... Var det verkligen ett "officiellt brev", låg det tillsammans med röstkortet eller kom det separat?

Petra sa...

Vad fint det är :)
Klart att det ska vara sedlar till alla partier med.

Kram

Siita sa...

Härligt med stugan, där skulle jag kunna vara på sommaren. Hon skulle ha fått från alla partier, tycker jag. Kram

Mia systeryster sa...

Härliga bilder!! Men skickar inte partierna egna valsedlar, det där lät konstigt, jag har fått från alla!! Kram

Mia64 sa...

Vad vackert stugan ligger..Låter verkligen konstigt med valsedlarna /Kram

Siita sa...

God morgon denna svarta fredag. Ha det gott. Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ja Frasseär en kul misse som ofta är i vägen när dom jobbar.
Här har jag dimma även i dag..
Ska snart åka till Gävle och besikta bilen,,går nog bra..Haé Kram.

Vickan sa...

Oj vilka vackra bilder. Förstår att du blev förälskad i Norge med den där vyn.

charlotte sa...

r lite svårt för att folk som inte bor i sverige ska ´ha röstrött. men eftersom de beskattas enl svensk lag så förstår jag dem!!

eva sa...

Vilken härlig utsikt vid stugan!
Politikern försöker allt för att vinna valet och det där kan man definitift inte kalla demokrati!!
kramiz

eva sa...

Vilken härlig utsikt vid stugan!
Politikern försöker allt för att vinna valet och det där kan man definitift inte kalla demokrati!!
kramiz

eva sa...

Vilken härlig utsikt vid stugan!
Politikern försöker allt för att vinna valet och det där kan man definitift inte kalla demokrati!!
kramiz

eva sa...

Vilken härlig utsikt vid stugan!
Politikern försöker allt för att vinna valet och det där kan man definitift inte kalla demokrati!!
kramiz

MICKAN sa...

Vilket härligt ställe! Där skulle man bo :)

Karpstryparn sa...

Exakt, snacka om propaganda! Precis, att få röstsedlar ifrån enbart ETT parti är antidemokratiskt.

Svar: Jo tack!! Exakt, vi har varken demokrati eller yttrandefrihet!! Kramiz

Karpstryparn sa...

Exakt, snacka om propaganda! Precis, att få röstsedlar ifrån enbart ETT parti är antidemokratiskt.

Svar: Jo tack!! Exakt, vi har varken demokrati eller yttrandefrihet!! Kramiz

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...