27 september 2010

En innehållsrik söndag!

Först var vi hos dotter Wictoria med våran lille Cesare. Här fick vi se hennes senaste tavla i färdigt skick...

Hon lägger ner ett enormt arbete på sina detaljrika tavlor...Detta konstverk pryder verkligen sin plats!





De har fått det så fint nu, Wictoria och Christian...bilderna får tala för sig själv.

Sen for vi till Hunnebo och hälsade på pappa och hans Margareta. Alltid så roligt att vara med dem, men Margareta var dessvärre inte så pigg...hade ingen matlust heller fast det bjöds på god moccatårta.

Efter Hunnebo åkte vi vidare till Dingle, där det var 40-års kalas för Björn. Han hade brytt bordet med sedlar från Zimbabve, fast de lär vara värdelösa idag, då de bytt valuta där och gått över till US dollar.

Bland gästerna sågs dotter Wictoria som gärna låter sig fotas, men där var också dotter Lotta med man och flera av barnbarnen så det var jätteroligt att få träffa dem allihop. Alla vill inte vara med i bloggen så jag avstod från att ta kort på övriga. Viktigt att ta hänsyn! Eller hur syrran?
Ha en fin dag alla!!





28 kommentarer:

biggan sa...

härliga bilder, så fin tavlan vart färdig, helt underbar, roligt få se den i färdig. ja hon har det så fint hemma wiktoria. underbart ställe har dom. visst är det viktigt med hänsyn kramar biggan

MICKAN sa...

Det är en riktigt fin tavla. Hon är så duktig din Wictoria! jag hittade 3 ansikten till vid fågeln. Säg till om du hittar mer. Kram

eva sa...

Vilken fin tavla hon målat och den passade ju perfekt och tycker de e så snyggt att blanda gamla och nya möbler.
kramiz

Sand mellan tårna sa...

Vilket stort härligt vardagsrum. Ser i din sidokolumn att det är dax att börja packa väskorna:)
Kram och god morgon!

Siita sa...

God morgon. Vilken härlig villa dom fick tag i. Otroligt vacker. Hoppas katten inte springer bort där nu. Kramr

Camilla sa...

Gud vilken fin tavla!
Vad duktig hon är!
Ser att du haft en fullspäckad dag,med trevlig,förmodar jag.
Ha nu en underbar måndag också.
Kram på dig!

biggan sa...

javisst gjorde jag det. den var så fin. ha en fin dag i dag kram biggan

Anonym sa...

Ja det skall bli himla kul med Ladies Night blev himla glad när vännina sa att hon hade en biljett över.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Vad du är på resande fot jämt.Bra ta vara på livet vännen!Men många uppskattar inte vad de har.De vill bara ha mera ,nu tänker jag på materiella saker.Var nöjd med vad livet ger heter sång.Kram!

Geddfish sa...

Hej!!!
Oj, så länge sen jag kikade in här i ditt vackra Blogghem!
Nu är det höst, men inte i mitt bröst, där är det ff sommar.
Vi har varit till Budapest en sväng... nyss.
Kramar Geddan

Ammis sa...

Vilken konstnär hon är!! Kanonfint, ja hela hemmet är jättefint. Det märks när du skriver att du är stolt :0) och det förstår jag. Ha en bra start på veckan. krAMelikram

Anonym sa...

Vilket fint hem och vilken fin tavla. så duktigt. Helt ortroligt vad vissa kan få till det. Tråkigt att pappas Margareta inte var så pigg.
vilket farande för er men kul eller hur. Kramar o ha en fin vecka!

Mi sa...

Blev visst anonym på den tidigare kommentaren o det var inte meningen. Kramar o ha en fin vecka!

Gunilla sa...

Åh så många trevliga sammankomster ni hunnit med. Tavlan var jättevacker !

Anniepie sa...

Sv: jaa, det måste vara lite kul att få se allas reaktioner. hehe Wow vilken fin tavla! :O Riktigt fin. Hoppas att du har en bra dag nu. Kramar!

Frogprincess sa...

Vilken tavla!!! Så duktig hon är!
Ja, det är viktigt att visa hänsyn och inte lägga ut bilder på folk som inte vill vara med.

Ellis sa...

Vilken härlig dag ni har haft och tavlan blev ju helt underbar! =)
Ha en fin dag!
Kramar

Svorskan sa...

Tavlan är jättefin och passar verkligen in.

Anonym sa...

Vilket härligt hem. Hur kan man måla så fina tavlor? WOW! Kram

Vickan sa...

Oj vad ni hinner med saker på en dag. Ha det nu så jätteskönt på smestern. Jag är inte nååååå avundsjuk!!!!!!! Ha ha man kanske kan få krypa ner i en resväska och hänga på ; ) Hoppas nu att du kommer hem med en massa härliga bilder som vanligt när du är ute och reser./kram Vickan

Mita sa...

Härliga jordnärafärger i den tavlan.
Ni hann träffa många på den trippen,
Visst måste man ta hänsyn, alla vill inte bli fotade och utlagda i bloggen,
Kram vännen!

Adara - teckningar, foton, drömmar sa...

Tack så mycket! :D Jag gillar också rött faktiskt, även om jag inte vågat ha på mig jeansen förut.

Vilka härliga bilder du bjuder på hörru! :)

Siita sa...

God morgon. Nu kallar jobbet igen. Ha en bra tisdag. Kram

biggan sa...

godmorgon, ja du har ju lite att göra i dag, men roligt ju, packa ner mig med i ett litet hörn kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Men så fint hon har det,och hon är duktig med penseln,Wictoria.
Ja det var en ny bekantskap även för mig,,påminner lite om Waylon Jennings..Haé Kram.

Svorskan sa...

God morgon! :D

charlotte sa...

vilken fin tavla hon målat. jätte3fint har de det hemma oxå
kram

charlotte sa...

vilken fin tavla hon målat. jätte3fint har de det hemma oxå
kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...