24 september 2010

Idag är det dags!

I eftermiddag får vi andra sprutan mot den fästingburna hjärnhinneinflammationen, sen har vi ett grundskydd mot den. Tredje sprutan tar vi om ett år.

Vi får ju ändå hålla koll på fästingar för tyvärr så finns det ju ännu ingen vaccinering mot borrelian.


Totalt har jag väl ca 10 kg förvälld svamp i frysen nu, men jag vill allt ha lite till...Jag inte bara plockar svamp...nej, jag älskar ju att äta svamp och använder svamp i mycket som jag lagar till.

















30 kommentarer:

biggan sa...

godmorgon, ser ut som det fattas något här, men bra ni tar sprutorna. gott att ha svamp i frysen, ahh det förklarar saken skickade mejl i förrgår var det väl, hihi, kan ju skicka ett i dag se om det funkar, kram biggan

biggan sa...

ja det ser ut som det fattas en bild längst ner, ett långt uppehåll innan kommentarerna, sista bilden är med ceacar i korgen. kram biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,Tackar,,,det är nog 3 veckor minst innan det blir lika mycket höst här hos mig,som det är i norrland.Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Jasså ni vaccinerar er.Vad svamp du har plockat.Du hade väl tagit ut svampen ur korgen innan Cesare satte sig där?Hösten har inte kommit så långt här än.Ha en bra fredag! Kram!

Ellis sa...

Härliga svampbilder, här är det regnigt och 7 grader idag på morgonen, hoppas på bättre väder!
Ha en fin dag!
Kramar

Ammis sa...

Visst är det underbart gott med skogens läckerheter. Är också en svampälskare men ngr 10 kilo har jag tyvärr inte.... Ha en go helg. KrAMelikram

Camilla sa...

Finns det ingen spruta att få så man får lust att gå ut och plocka svamp? ;)
Gud vilken svamp!
Jag ääälskar svamp men som du förstår gillar jag inte att vara i skogen och plocka dom.
Ha en underbar fredag!
Kram!

eva sa...

Vilka härliga svampfoton nu blir man riktigt sugen på att gå ut och plocka svamp:)men nu e det jobb hela helgen.
Ja absolut och det är ju så skrattretande att alla partier som har pratat om odemokratiska SD och sedan kommer jimmie in och visar sig vara den mest demokratiske och ödmjukaste personen av de valda politikerna i tv rutan vad gäller samarbete och framförallt "VI GILLAR OLIKA"!!!!
kramiz

Mita sa...

Det märks att ni älskar svamp,hi,hi..bra också att ni tar sprutor,men visst måste man hålla kollen på odjuren ändå.
Fina Cesare gillar lite uppmärksamhet,
Kramiz!

Siita sa...

God morgon. Kjell ringde en kompis igår kväll o bad han plocka en hink gula åt oss. Kram

Gunilla sa...

Härligt att gå i skogen. I går kom jag mig ut, och gick ca 10 min från min nya hem, och gick direkt på ett stråk med trattisar. Dock små ännu, men det räckte till en svampomelett i alla fall :)

Anonym sa...

Jösses, vad kantareller. Hoppas verkligen inte att det är lika många fästingar! Jag äcklas av dom små krypen! Kram

MICKAN sa...

Vad roligt att hitta dem i ett träd. Vet att de finns i en kyrka i tornet några mil härifrån. Det skulle vara roligt att få kort på dem där de hänger och dinglar med vingarna :)

c´harlotte sa...

vad svamp..
jag hittar aldrig ngn
kram

Kajsa sa...

Hej, åhhh vad gott med kantareller. Det finns ingen godare svamp än den tycker jag. Ha det så gott!

Kramisar

Anniepie sa...

Haha jo, jag med! :P Får hoppas att du får en härlig fredag nu i alla fall! :) Kramar

Frogprincess sa...

Ser gott ut med all svamp.
Ja bor man i ett riskområde när det gäller TBE så är det ju bra med vaccin.

Bibbi sa...

Hallå i skogen. Vilken liten flitmyra du är.... 10 kg färdigberedd svamp! Kan inte annat än bli imponerad.

Det var jättefint på Skördefesten. Köpte mig några goa lammkorvar och fyra påsar kinesiska bär.

Nu har jag varit inne och gjort en film men fick bara ut den på facebook. Hur får jag den till min blogg????

Helgkramen från Bibbi

Renée sa...

Jag ska ut i skogen i eftermiddag, blev riktigt sugen nu när jag såg dina bilder!!!

Svorskan sa...

Wow! Vad mycket svamp. Jag gillar också det, i nästan allt. Kanske inte till fisk, men annars passar svamp till allt, tycker jag.

Susanne P sa...

Och jag avundas dej all denna svamp!! Ja, kanske inte trattisarna, de räknar jag som fusk: de finns ju i part och minut! ;))
Men de gula!!! DE är mina favoriter!
Har du hittat någon karl johan i år?
Här har det inte funnits en enda... :(
Och jag avundas inte dej dessa fästingar som ni har! *usch*

Kram & ha en härlig höstig fredag!

Anonym sa...

mumms va mycket god svamp..blir gott med alla olika maträtter med lite trattisar i.. mmm Ha nu en skön helg kram på dej =9 sannof

Mi sa...

Oj vad med svamp. Ja visst är det gott och så skönt att ha i frysen. Fina bilder. Kramar!!

Ninja sa...

Härligt.....själv har jag ett plommonträd som dukat under av frukten i år....och jag har varit sjuk och inte hunnit ta rätt på den :(

Mia systeryster sa...

Herregud vad svamp ni plockat!! Och jag som tyckte jag plockat mycket!Kram

eva sa...

Godmorgon:)
Här har regnet öst ner i natt men de känns i varjefall bättre att gå och jobba ett dubbelpass när de e dåligt väder.
kramiz

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,en blogg till,,nä tror inte det,jag har fullt upp med att hålla denna vital.
Åker till Vreta snart,Friggen kallar..Haé Kram.

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Jag kan inte ljuga så därför jag inte kan bli politiker.Ha en bra lördag! Kram!

biggan sa...

godmorgon, ja det är hon säkert hihi, sovmorgon i dag, skönt jag kunde sova länge, var nog tack vare regnet, detär alldeles mörkt ute, kram biggan

MICKAN sa...

Var ute i fredags och råkade ut för älglössen. De bara störtade mot oss. Drog från den platsen illa kvickt. Klarade mig med bara någon på mig ... hehe. Ha en bra start denna söndagsmorgon!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...