1 december 2010

Vägen till jobbet en vanlig tisdag i november...

Jag kliver ut genom porten och rakt in i ett julkort.

Fast den känslan blev inte långvarig! Det var kallt, -14 grader, och snön vräkte ner...igen!

Här kom jag precis i rätt tid för att få hjälp en bit av vägen. 
Sen fick jag plumsa vidare i snön fram till busshållplatsen.
Nere på stan hade snöröjningen varit igång ett tag.

Det var bitande kallt men väldigt vackert att gå Kungsgatan upp.

Hade det inte varit för kylan så kunde jag trott att jag gick i ett sagolandskap.

Fast här tog sagan slut, för på tvärgatan bort till jobbet var det dags att plumsa i snön igen...Idag är det 1 december och i Rimstugan hittar du rimmen för dina klappar. Jag kommer inte att vara så aktiv detta år, men visst blir det väl ett och annat rim...bara för att det är kul!

20 kommentarer:

Petra sa...

God Morgon!
Visst är det fint ute nu, men det var hemskt vad mycket snö ni fått mot vad vi har :)

Kramar

biggan sa...

godmorgon, ja fint är det, det går ju inte komma ifrån, men det är inte kul när man måste vara i det, aha rimstugan börjar nu ja, hmm ska du vara med en då?? kram biggan

biggan sa...

ja ok :)
klart en och annan röst ska du ju ha .9 KRAM BIGGAN

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,fina vinterbilder vackert med juldekorationerna.
Ja den senaste gåtan är lite svårare...Jag har skitkallt nu på morgonen -22,3 just nu.Haé.Kram.

Siita sa...

God morgon o tack för grattiset. Här var det kallare igår kväll än nu. Kram

Yvonne :-) sa...

Morn morn! Vi har snö så att det räcker och blir över.Men du har betydligt mer.Fotona är bra .ser vintriga ut Morgonkram!

Camilla sa...

Vilka fina vinterbilder.
Men...vilken snö ni har!
Jag som trodde att Norrland skulle ha mer snö än någon annan. Se,vad fel man kan ha ibland :)
God morgon!

Anniepie sa...

Nämen va tråkigt, då får du krya på dig! :) Fina bilder! :) Kram!

Ellis sa...

Härligt med snö, här har det inte snöat sen förra veckan men då fick vi en hel del!
Bara några minus idag! =)
Kram Elenor

Mita sa...

Ohh, vilka vackra vinterbilder,som julkort.Ibland så föredrar jag att knata i snön, det blir så jäkla halkigt efter plogen.
Kram vännen!

Gilla sa...

Jovisst kan man säga att det är rena julkortet du kom ut i.Många läckra vinterbilder.

Jag är med och tävlar om en resa till Rhodos. Följ länken i min blogg http://trebgilla.blogspot.com/2010/12/jag-ar-med-och-tavlar-om-en-resa-till.html#comments och rösta.

Jag ordnar en egen tävling för dej också. Det ser du på samma sida.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

ett riktigt sagolandskap - jag håller med och så fina gatorna är med sin julbelysning
kramr

mi sa...

Verkligen fina bilder, precis som en saga. Sååå mycket snö ni har! Kram o ha en bra kväll!

Karpstryparn sa...

Jäääädrrrraaarrrr, vad mycket snö!

Svar: Exakt! Kramiz

Maria sa...

Fint med snö o alla vackra lampor.
Ha en bra dag/kram

diana sa...

Vad fina bilder. Verkligen som Narnia nästan :)

Siita sa...

God morgon. Nu är det snart dags för jobb igen. Kramar

Gunilla sa...

Åh så himla vackert det är ändå med snö!! det kan man aldrig komma ifrån !!

Ingela sa...

Det är sååååå himla vackert och jag älskar det verkligen =)

Anonym sa...

Man tror ju banne mig att det är förra årets bilder. Måtte denna vinter ta slut mycket fortare än förra årets! Vackert ät det i alla fall!Kram

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...