14 december 2010

Ingen Lucia att se...

Lucia gick helt obemärkt förbi. Jag såg inte en enda Lucia, inga ungar med glitter runt mössorn, nej absolut ingenting! På jobbet blev det inte ens lussekaffe...Det hade jag ju i alla fall trott att vi skulle få, men nej...Här ska det sparas på allt...även trivseln!

Vi fick ju massor av gott hos Wictoria och Christian dagen före, så det får väl räknas som lite lussefirande...Vi blev serverade vid det "nya" bordet som de köpt. Ett väldigt fint, mycket gammalt biblioteksbord...

Ett ekbord med helt underbara snickerier! Här ser ni benen på detta bord, ett bord som var nästan tre meter långt när skivorna var utdragna...Plats för riktigt många! Ett jättefint bord!
Idag är det bara 10 dagar till julafton och det börjar ta lite mer fart i Rimstugan. Jag skulle bli jätteglad för några röster från er för det verkar vara väldigt många som rimmar i år...Klicka på bilden med julmaten, ovanför detta inlägg, så kommer du direkt in till de rim som jag har skrivit...Tacksam för din röst!

22 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Du får titta på min lucia. Hon var så duktig, sjöng solo i kyrkan. På mitt jobb skulle dom få lussekaffe mellan 10-10.30 igår. Kram

Petra sa...

God Morgon!
Jag såg inga lucior heller, inte ens i skolan.

Kram

biggan sa...

godmorgon, såg ingen lucia i går heller, tur jag tittade på youtube filmen då.ja fint bord dom köpt, härligt.
japp ska kolla in rimstugan lite sen, ha en fin dag, kramar biggan

Farfar-Hebbe sa...

Mors,,ser så fint ut hemma hos Wiktoria..Taskigt att det snålas med våra traditioner,vilket verkar ha skett på flera arbetsplatser..
Haé Kram.

biggan sa...

ja visst är det synd, fanns ingen i affären heller, lite lussekaffe bara, kram biggan

Camilla sa...

Vilket häftigt bord!
Jag ska in ock rösta nu på en gång.
Kram och god morgon!

eva sa...

Härligt bord snyggt med gamla möbler.
Märktes på stan okså tom Mc donalds stängde klockan tio fast det var Lucianatt. Har redan röstat på dig men ska gå in sedan och läsa mer rim för du rimmar himla bra:)
kramiz

Anniepie sa...

Tack fina du! ♥ jag mår bättre idag iaf så är väll på bättringsvägen förhoppningsvis! :) Gott med lussekatter! ha en bra dag nu. kramar

Anonym sa...

Vilket häftigt bord!
Tyvärr har vi för litet för att ha ett sånt där stort, inbjudande bord...

ansepanse sa...

jag såg heller inget luciatåg igår
lite ledsamt var det
kramar

Mita sa...

Jag sprang in och röstade så jag inte glömmer det,hi,hi...
Jamen jisses vilket underbart fint bord,och bra att det rymmer så många också.
Det var bättre förr med lussetraditionerna på arbetsplatserna tror jag.Spara, det är väl det som gäller nu.
Kram vännen!

Yvonne :-) sa...

Tror att det sparas lite överallt. Men du... det är lätt att göra.Hebbe är experten på det .Ring han!
Kram!

Vicke sa...

maila över några bullar till mig, dom ser goda ut

Ellis sa...

Jag blev inbjuden på luciafika på jobbet igår, de hade inte haft någon lucia utan eleverna fick se på repris från tv:n! På en av de andra skolorna hade de prioriterat bort det, vilket känns tråkigt!
Så kul att jag fick se det i kyrkan igår! =)
Hoppas du har haft en bra dag!
Kram Elenor

Siita sa...

Nu har jag lagt in lilla lucian oxå. Kram

Anonym sa...

Jag tror att luciatraditionen är i en stor svacka och det blir väl aldrig som det var när alla var på G på lussenatten. Kram

Mia systeryster sa...

Jag såg inte heller till ngn Lucia igår. Tråkigt! Otroligt fint bord och så stort=D
Kram

Anonym sa...

Tittar in och snor två lussekatter. Ha en fin kväll nu !

Fingerfärdig sa...

Det bordet gillar jag. Ser bara enormt tungt ut, men man behöver ju inte flytta på det så ofta.

Ninja sa...

Jag var ledig igår.....men det är trist när det är snålt. Det finns ingen arbetsgivare som tjänar på det.

Siita sa...

God morgon. -9.8 här idag. Kram

MICKAN sa...

Det är verkligen häftigt med tunga bord som har mycket detaljer på sig. Jag såg ingen lucia heller. Jo, en liten tjej med glitter i håret såg jag under hela dagen.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...