28 december 2010

En cykeltur är helt uteslutet...

Jo, visst ser jag en och annan som cyklar, men inte lär det cyklas på dessa cyklar.

Här är de rejält inpackade i snö och is så där lär de få stå ett tag. Apropå snö och is så är det väl dags att överge Bondepraktikans filosofi...
"När Anders braskar, julen slaskar" Inte heller...den här julen har varit helfrusen, ja riktigt, riktigt kallt! Så nu är det inte mycket som stämmer i bondepraktikan längre...

Vad värre är just nu är att min arm säger att det ska bli...SNÖ! Jodå, den armen är tyvärr, helt pålitlig!


20 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Mors..Ja det blev gott,nästa gång ska jag ta lite mer kanel..Ja du inte håller dom gamla reglerna längre,,Usch så din arm pratar.. Haé Kram.

Siita sa...

God morgon Mona. Här har det kommit snö inatt igen. Idag ska jag åka o handla. Nu när julmaten är slut så finns det inget i skåpen heller. Kram

Vicke sa...

Nej, någon cykeltur blir det inte, ha en fin dag nu

Yvonne :-) sa...

Morn!Då hämtar vi bara andan nu tills det kommer mer snö.Om din arm har rätt så kan du få en bra anställning på SMHI
..Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Nä inte går det att cykla inte. BJuda ?? Det hjälper inte när dom inte villa ha med oss att göra !!! Jag har Aspergers Syndrom och gick nu stroken i juni 2010 och Lilly har en liten Utvecklingsstörning mrn jobbar osv,(Det förstår du väl att det inte går att vara tillsammans med en syster eller någon som har handikapp ) (Ni är bara jobbiga) låter det från Lilly's syskon. Usch !! Då förstår du. När det är samling med Lilly's syskon så är Lilly och jag i ena hörnet dom andra i andra hörnet så känns det vi släpps inte in i gemenskapen.

Camilla sa...

Nä...dom där cyklarna får nog vänta ett bra tag innan dom kan användas :)
Vilken snö!
Hoppas att haft en bra jul.
Kram på dig!

ansepanse sa...

ska det bli mer snö, nej det vill vi inte ju
någon cykeltur blir det nog inte där
kramar

Carina Sjölund sa...

Nej, någon cykling blir det inte.Man vill ju gärna ha sina armar och ben hela!Det måste ju vara livsfarligt att cykla nu????
Kramar

Anonym sa...

Jag blundar för dom översta bilderna och njuter av dom nedersta för fullt.En underbar Uddevallabild! Kramar

Gilla sa...

Det var väldigt vitt överaltt. Och så ser det ordentligt kallt ut.

Svar: Noack är verkligen lugn och go. Det ska mycket till att få honom ur balans. Tack för kommentaren på RG också.

Kram/Gilla

sladdertackan sa...

Det finns faktiskt galenpannor som cyklar i den här kylan. Jag blir ju till en istapp bara jag rör mig ute. Ägarna till de där cyklarna har nog gett upp.

Unknown sa...

Snö och åter snö...
Alla som ville ha en vit jul fick det i alla fall.
men jag personligen tycker att det räcker.
Det är mycket fint i alla fall, men det räcker med en bild =)
Ha det så bra.
Kram M

biggan sa...

ja fyyy sjutton vad snö det är. DET HADE RÄCKT FÖR LÄNGE LÄNGE SEN. undrar hur det ska sluta. kram biggan

Kina sa...

Oj rejält insnöade cyklar där, vilka vackra bilder du tagit.
Kram Kina

Ellis sa...

Kom några flingor idag men inte mer än så, däremot så blåser det så våra -11 känns betydligt kallare än så!
Varit ute på en långpromenad nu, så ska äta lite middag snart!
Lycka till hos Hebbe!
Kram Elenor

Petra sa...

Jag hade inte satt mej på en cykel nu.Knappt jag cyklar på sommaren ju ;)
Kram

Kajsa sa...

Hej! Hoppas du mår bra. Jag tänkte be dig om ett råd, du kan svara till min mejl om det är enklare. Jag ska nog köpa en digital systemkamera, den får kosta 3000-3500:-Har du tips på någon som det blir bra, rena och klara bilder med? Kramis

Mita sa...

Jisses ja dom var verkligen insnöade,lär väl inte bli nån cykling där på bra länge,he,he...
Men vad har du för arm så förutspår såna saker?
Kramiz!

Maria sa...

Du kanske kan försöka skotta fram dom och sedan sätta stödben med skidor på, vore de nåt? Fint det är utmed kanalen i Uddevalla med all snö.
Kramizar från Dal

MICKAN sa...

Den stämmer till viss del sa de på väderleken. Man får gå lite grand på hela månaden nu för tiden ... hahahaha.

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...